Ford Focus 1.6 16V 2000r benzyna - 148tyś przebiegu - OPINIA

13 Maj 2012, 14:54

spandau
Początkujący
 
Posty: 215
Miejscowość: Berlin
Prawo jazdy: 14 09 2007
Auto: BMW e46
Silnik: 330Ci
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Maj 2012, 15:26

spandau napisał(a):Któryś raz z rzędu piszę, że focus palił mi tyle i tyle


Lem pisał o kosmitach....co nie znaczy , że istnieją :D

spandau napisał(a):e46 330ci


naprawdę winszuje :lol:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

13 Maj 2012, 15:29

poradnik się przydał?:) pozdrawiam i miłego dnia życzę.
spandau
Początkujący
 
Posty: 215
Miejscowość: Berlin
Prawo jazdy: 14 09 2007
Auto: BMW e46
Silnik: 330Ci
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Maj 2012, 15:33

Nie no przeczytam :D dobry ten link, że sam wpisuję hasło w google, będę przesyłał dalej
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

13 Maj 2012, 15:45

link przydatny w wielu sytuacjach :)
spandau
Początkujący
 
Posty: 215
Miejscowość: Berlin
Prawo jazdy: 14 09 2007
Auto: BMW e46
Silnik: 330Ci
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Maj 2012, 16:08

Prawda jest taka że ludzie nie potrafią oszczędnie jeździć, przewidywać tego co się na drodze dzieje! Nie planują działań na drodze, nie myślą z wyprzedzeniem tylko jadą i liczy się tylko tui i teraz...


Ekonomiczna jazda to oszczędna, szybka i bezpieczna jazda. Nie ma to nic wspólnego z korkowaniem drogi, to DYNAMICZNA jazda, tak by nikomu nie utrudniać ruchu.

nitro, drwisz trochę z kolegi, ale muszę się z nim zgodzić, bo nie pisze tutaj nic wymyslonego. Czy na ocenę tego co pisze spendau nie wpłynął Twój nick? :)

W trasie nie czuję potrzeby jazdy ponad 100km/h. Mam prawko od września i wiesz, że od tego czasu rzadko używam hamulca? :P
pepepe
Początkujący
 
Posty: 67
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.9 TDi 110km Sport
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    XV Moto-Piknik Olsztyn Dajtki 2009 / relacja
    9 sierpnia na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbył się XV Moto-Piknik. Pomimo tego, że piknik trwał tylko jeden dzień, nie zabrakło na nim atrakcji. Oprócz największych imprez jak Eliminacje Mistrzostw Polski Car Audio ...

13 Maj 2012, 16:21

Zgodzę się, chodziło mi o techniczne aspekty takiej jazdy.... Jestem daleki od jazdy "ile fabryka dała" eco- driving uczy trzymania jak najniższych obrotów, jak najwcześniejszych zmian biegów i innych bzdur które zmniejszają może zużycie paliwa ale powodują wyższe zużycie auta i zmniejszenie bezpieczeństwa w ruchu! Silnik powinien pracować w zakresie między największym momentem a najwyższą mocą i tyle!! czasem należy przegonić go dobrze obrotach
Ostatnio edytowany przez nitro 13 Maj 2012, 16:24, edytowano w sumie 2 razy
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

13 Maj 2012, 16:22

pepepe napisał(a):Ekonomiczna jazda to oszczędna, szybka i bezpieczna jazda. Nie ma to nic wspólnego z korkowaniem drogi, to DYNAMICZNA jazda, tak by nikomu nie utrudniać ruchu.

nitro, drwisz trochę z kolegi, ale muszę się z nim zgodzić, bo nie pisze tutaj nic wymyslonego. Czy na ocenę tego co pisze spendau nie wpłynął Twój nick?

W trasie nie czuję potrzeby jazdy ponad 100km/h. Mam prawko od września i wiesz, że od tego czasu rzadko używam hamulca?


<brawo> wreszcie ktoś kto rozumie i wie o co chodzi :) Pozdrawiam ;)
spandau
Początkujący
 
Posty: 215
Miejscowość: Berlin
Prawo jazdy: 14 09 2007
Auto: BMW e46
Silnik: 330Ci
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Maj 2012, 16:27

nitro napisał(a):Zgodzę się, chodziło mi o techniczne aspekty takiej jazdy.... Jestem daleki od jazdy "ile fabryka dała" eco- driving uczy trzymania jak najniższych obrotów, jak najwcześniejszych zmian biegów i innych bzdur które zmniejszają może zużycie paliwa ale powodują wyższe zużycie auta i zmniejszenie bezpieczeństwa w ruchu! Silnik powinien pracować w zakresie między największym momentem a najwyższą mocą i tyle!! czasem należy przegonić go dobrze obrotach


To co teraz piszesz tyczy się ośmio zaworowej corsy która poprzez ekonomiczną jazdę dostaje zamuła i trzeba ją przegonić. Sprawa ma się troszkę inaczej z silnikami o nowszej konstrukcji. I ekonomiczna jazda to nie tylko to co napisałeś ale również:

(pozwolę sobie skopiować to co napisałem koleżance Ani na PW bo mnie o to poprosiła)

Jasne proszę bardzo:

-Przede wszystkim musisz zmieniać biegi przed osiągnięciem maksymalnego momentu obrotowego Twojego silnika czyli koło 3500 obr/min
-To jak energicznie wciśniesz pedał gazu kompletnie nie ma wpływu na spalanie więc zwyczajne ruszanie ze świateł nie musi sprawiać, że będą za Tobą trąbić.
-Staraj się jechać na jak najwyższym możliwie biegu ale też tak żeby auto cały czas było czułe na dodanie gazu, czyli prędkość 40km/h i piąty biego to trochę za wysoko.
-Przewiduj to co się dzieje na drodze, staraj się utrzymywać stałą prekość.
-Staraj się jak najmniej używać hamulca, jeżeli widzisz że auta przed Tobą zaczynają hamować to zwalniaj poprzez puszczanie samego gazu lub hamowanie silnikiem.
-Utrzymuj w miare duże odstępy między poprzedzającymi Cie autami, bo w sytuacji w której one zaczynają hamować a Ty jesteś tuż za nimi to zmuszają Ciebie do hamowania. Często bywa tak, że jest to zwyczajne lekkie przyhamowanie które nie koniecznie musi się przenosić na Ciebie.
-Hamuj silnikiem jak dojeżdżasz do skrzyżowania w taki sposób aby prędkość obrotowa silnika nie spadała poniżej około 1500 obr/min jeżeli schodzi do 1500 to już musisz zejść na niższy bieg i tak aż do zatrzymania. Podczas hamowania silnikiem dopływ paliwa jest automatycznie blokowany.
-Ruszaj od razu po odpaleniu samochodu, nie ma sensu na nagrzewanie auta na postoju bo marnujesz w ten sposób paliwo.
-Jeżeli stoisz w korku albo przed przejazdem i jesteś w stanie przewidzieć, że będziesz stała dłużej niż minutę to też wyłączaj silnik.
-Zrób przegląd rzeczy jakie wozisz w swoim samochodzie ponieważ często wozi się w aucie rzeczy które nie są potrzebne w codziennym użytku w ten sposób zmniejszysz nieznacznie wagę auta a to też ma wpływ na spalanie.
-Kontroluj ciśnienie powietrza w oponach, za niskie wpływa bardzo niekorzystnie na spalanie a za wysokie wpływa źle na przyczepność zwłaszcza podczas hamowania.

Wydaje mi się, że to tyle, każdy z podpunktów ma jakiś minimalny wpływ na spalanie ale jeżeli stosuje się je wszystkie to już jest coś co się zaczyna opłacać Mam nadzieje, że pomogłem.
spandau
Początkujący
 
Posty: 215
Miejscowość: Berlin
Prawo jazdy: 14 09 2007
Auto: BMW e46
Silnik: 330Ci
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Maj 2012, 16:59

spandau napisał(a):o co teraz piszesz tyczy się ośmio zaworowej corsy która poprzez ekonomiczną jazdę dostaje zamuła i trzeba ją przegonić. Sprawa ma się troszkę inaczej z silnikami o nowszej konstrukcji


To tyczy się każdego nowoczesnego turbo diesla! ze zmienną geometrią turbiny i filtrem cząsteczek stałych i wielu innych benzyniaków również... Zgodzę się z każdym punktem oprócz:

spandau napisał(a):-Przede wszystkim musisz zmieniać biegi przed osiągnięciem maksymalnego momentu obrotowego Twojego silnika czyli koło 3500 obr/min


biegi zmieniać nie poniżej tylko dokładnie w chwili osiągnięcia momentu maksymalnego, ale 3.5tyś dla focusa bedzie ok

spandau napisał(a):-Staraj się jechać na jak najwyższym możliwie biegu ale też tak żeby auto cały czas było czułe na dodanie gazu, czyli prędkość 40km/h i piąty biego to trochę za wysoko.


Nie na możliwie najwyższym biegu lecz na dostosowanym do prędkości i obrotów silnika!! po przyśpieszeniu z 50 na piątce panewki, wszystkie łożyska dostają tak po d..., że szok, pozatym gdy mamy szybko nagle uciec to jest po prostu niebezpieczne
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

13 Maj 2012, 19:23

nitro napisał(a):To tyczy się każdego nowoczesnego turbo diesla! ze zmienną geometrią turbiny i filtrem cząsteczek stałych i wielu innych benzyniaków również... Zgodzę się z każdym punktem oprócz:

spandau napisał(a):
-Przede wszystkim musisz zmieniać biegi przed osiągnięciem maksymalnego momentu obrotowego Twojego silnika czyli koło 3500 obr/min


Nie wiem czy zauważyłeś ale wiadomość tyczyła się forda focusa 1.6 czyli rada jak najbardziej prawidłowa.

nitro napisał(a):biegi zmieniać nie poniżej tylko dokładnie w chwili osiągnięcia momentu maksymalnego, ale 3.5tyś dla focusa bedzie ok


Tutaj ja się nie zgodzę bo wg moich informacji właśnie przed osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego.

nitro napisał(a):Nie na możliwie najwyższym biegu lecz na dostosowanym do prędkości i obrotów silnika!! po przyśpieszeniu z 50 na piątce panewki, wszystkie łożyska dostają tak po d..., że szok, pozatym gdy mamy szybko nagle uciec to jest po prostu niebezpieczne


tutaj się zgodzę z tym, że ja nie napisałem nigdzie że ma jechać 50km/h na 5 biegu. Mogło to być źle zrozumiane, ale właśnie o to mi chodziło, że w miarę na najwyższym biegu. Mój błąd bo źle to sformułowałem:)
spandau
Początkujący
 
Posty: 215
Miejscowość: Berlin
Prawo jazdy: 14 09 2007
Auto: BMW e46
Silnik: 330Ci
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Maj 2012, 13:11

spandau! Twój poradnik się sprzydał. Przejechalam 400km tak jak mi pisałeś i faktycznie autko pali 6,5litrów na 100km. Teraz mogę śmiało polecić forda focusa.
Anula
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2006
Auto: Ford Focus 1,6

18 Maj 2012, 00:21

Ciesze się, że pomogłem :) Dziękuje Aniu za odpowiedź w tym temacie, przytarliśmy trochę nosa niedowiarkom :D Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi :)
spandau
Początkujący
 
Posty: 215
Miejscowość: Berlin
Prawo jazdy: 14 09 2007
Auto: BMW e46
Silnik: 330Ci
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Maj 2012, 08:41

Tak tak pewnie :D Ja tam mam lpg i nie musze sobie żałować i tak jest oszczędnie
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

18 Maj 2012, 11:10

A ja to jeżdżę ekonomicznie nawet na LPG, nitro :D
EGO nie moze dać Ci za wygraną :)
pepepe
Początkujący
 
Posty: 67
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.9 TDi 110km Sport