Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Prawda jest taka że ludzie nie potrafią oszczędnie jeździć, przewidywać tego co się na drodze dzieje! Nie planują działań na drodze, nie myślą z wyprzedzeniem tylko jadą i liczy się tylko tui i teraz...
pepepe napisał(a):Ekonomiczna jazda to oszczędna, szybka i bezpieczna jazda. Nie ma to nic wspólnego z korkowaniem drogi, to DYNAMICZNA jazda, tak by nikomu nie utrudniać ruchu.
nitro, drwisz trochę z kolegi, ale muszę się z nim zgodzić, bo nie pisze tutaj nic wymyslonego. Czy na ocenę tego co pisze spendau nie wpłynął Twój nick?
W trasie nie czuję potrzeby jazdy ponad 100km/h. Mam prawko od września i wiesz, że od tego czasu rzadko używam hamulca?
nitro napisał(a):Zgodzę się, chodziło mi o techniczne aspekty takiej jazdy.... Jestem daleki od jazdy "ile fabryka dała" eco- driving uczy trzymania jak najniższych obrotów, jak najwcześniejszych zmian biegów i innych bzdur które zmniejszają może zużycie paliwa ale powodują wyższe zużycie auta i zmniejszenie bezpieczeństwa w ruchu! Silnik powinien pracować w zakresie między największym momentem a najwyższą mocą i tyle!! czasem należy przegonić go dobrze obrotach
Jasne proszę bardzo:
-Przede wszystkim musisz zmieniać biegi przed osiągnięciem maksymalnego momentu obrotowego Twojego silnika czyli koło 3500 obr/min
-To jak energicznie wciśniesz pedał gazu kompletnie nie ma wpływu na spalanie więc zwyczajne ruszanie ze świateł nie musi sprawiać, że będą za Tobą trąbić.
-Staraj się jechać na jak najwyższym możliwie biegu ale też tak żeby auto cały czas było czułe na dodanie gazu, czyli prędkość 40km/h i piąty biego to trochę za wysoko.
-Przewiduj to co się dzieje na drodze, staraj się utrzymywać stałą prekość.
-Staraj się jak najmniej używać hamulca, jeżeli widzisz że auta przed Tobą zaczynają hamować to zwalniaj poprzez puszczanie samego gazu lub hamowanie silnikiem.
-Utrzymuj w miare duże odstępy między poprzedzającymi Cie autami, bo w sytuacji w której one zaczynają hamować a Ty jesteś tuż za nimi to zmuszają Ciebie do hamowania. Często bywa tak, że jest to zwyczajne lekkie przyhamowanie które nie koniecznie musi się przenosić na Ciebie.
-Hamuj silnikiem jak dojeżdżasz do skrzyżowania w taki sposób aby prędkość obrotowa silnika nie spadała poniżej około 1500 obr/min jeżeli schodzi do 1500 to już musisz zejść na niższy bieg i tak aż do zatrzymania. Podczas hamowania silnikiem dopływ paliwa jest automatycznie blokowany.
-Ruszaj od razu po odpaleniu samochodu, nie ma sensu na nagrzewanie auta na postoju bo marnujesz w ten sposób paliwo.
-Jeżeli stoisz w korku albo przed przejazdem i jesteś w stanie przewidzieć, że będziesz stała dłużej niż minutę to też wyłączaj silnik.
-Zrób przegląd rzeczy jakie wozisz w swoim samochodzie ponieważ często wozi się w aucie rzeczy które nie są potrzebne w codziennym użytku w ten sposób zmniejszysz nieznacznie wagę auta a to też ma wpływ na spalanie.
-Kontroluj ciśnienie powietrza w oponach, za niskie wpływa bardzo niekorzystnie na spalanie a za wysokie wpływa źle na przyczepność zwłaszcza podczas hamowania.
Wydaje mi się, że to tyle, każdy z podpunktów ma jakiś minimalny wpływ na spalanie ale jeżeli stosuje się je wszystkie to już jest coś co się zaczyna opłacać Mam nadzieje, że pomogłem.
spandau napisał(a):o co teraz piszesz tyczy się ośmio zaworowej corsy która poprzez ekonomiczną jazdę dostaje zamuła i trzeba ją przegonić. Sprawa ma się troszkę inaczej z silnikami o nowszej konstrukcji
spandau napisał(a):-Przede wszystkim musisz zmieniać biegi przed osiągnięciem maksymalnego momentu obrotowego Twojego silnika czyli koło 3500 obr/min
spandau napisał(a):-Staraj się jechać na jak najwyższym możliwie biegu ale też tak żeby auto cały czas było czułe na dodanie gazu, czyli prędkość 40km/h i piąty biego to trochę za wysoko.
nitro napisał(a):To tyczy się każdego nowoczesnego turbo diesla! ze zmienną geometrią turbiny i filtrem cząsteczek stałych i wielu innych benzyniaków również... Zgodzę się z każdym punktem oprócz:
spandau napisał(a):
-Przede wszystkim musisz zmieniać biegi przed osiągnięciem maksymalnego momentu obrotowego Twojego silnika czyli koło 3500 obr/min
nitro napisał(a):biegi zmieniać nie poniżej tylko dokładnie w chwili osiągnięcia momentu maksymalnego, ale 3.5tyś dla focusa bedzie ok
nitro napisał(a):Nie na możliwie najwyższym biegu lecz na dostosowanym do prędkości i obrotów silnika!! po przyśpieszeniu z 50 na piątce panewki, wszystkie łożyska dostają tak po d..., że szok, pozatym gdy mamy szybko nagle uciec to jest po prostu niebezpieczne
Baza z danymi technicznymi samochodów marki FORD. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne FORD