Ford focus 1.8 benzyna

31 Sie 2018, 16:08

Witam,
zastanawiam sie obecnie nad kupnem auta, wstępna kwalifikacja ujawniła auto takie jak focus 1.8 benzyna duratec 120 km z 2007-2008 roku. Chciałbym zapytać jak z żywotnością i kosztami utrzymania takiego silnika i auta ogólnie ? A może dać sobie spokój z tym silnikiem i wybrać inny?
Z góry dziękuję za pomoc :)
Bakuus
Nowicjusz
 
Posty: 3

31 Sie 2018, 16:38

Podobno bierze olej, ale rozmawiałem z kilkoma właścicielami aut z tym silnikiem i mówią, że to bzdura.
Podobno nie lubi LPG, ale znajomy miał długie lata w Mondeo mk3 i nie narzekał. Aczkolwiek jeśli już, to polecam montaż we własnym zakresie.

Jeśli chodzi o bardziej ogólne info, to w sumie taki średniak - zrywniejszy od 1.6, wolniejszy od 2.0 (wiem, odkrywcze :D koszta ogólnej eksploatacji będą bliżej większemu bratu, bo np jest dwumas (nie jest to tragedia, bo w benzyniakach, zwłaszcza bez turbo, są one bardziej wytrzymałe niż te w dieslach). Spalanie? Zależy od warunków i nogi prowadzącego, w niektórych warunkach może być bardzo bliskie temu w 2.0

IMO warto równocześnie szukać innych silników, bo też są niczego sobie (z 1.6 może być np TI-VCT)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Sie 2018, 16:57

Dzięki :) wiem, że odbiegam od tematu odrobinę, ale jak wypada przy focusie, fiat bravo z silnikiem 1.4 t-jet albo zwykłym?
Bakuus
Nowicjusz
 
Posty: 3

31 Sie 2018, 17:31

Zwykły 1.4 jest słabawy, t-jet to bardzo dobry silnik, jeden z najlepszych downsizingowców na rynku wtórnym. Spalanie to temat na kilka grubych tomów
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2018, 10:41

Nie jestem taki pewien czy w każdym 1.8 jest koło dwumasowe, C-max wydaje mi się że ma, ale nie do każdego Focusa było wkładane. Fordy 1.8/2.0 mają podobno problem z klapkami w kolektorze. Do np. Mondeo Mk3 są zestawy naprawcze w Mk4 trzeba wymienić cały kolektor.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007