Ford Focus 1.8 TDCi 100KM

30 Maj 2009, 10:06

Mimo ustawionego rozrządu i wyciągnięciu tej spinki od węży spalanie dalej wacha się między 13, a 15 litrami na 100......:/ na wolnych obrotach, na postoju komputer w chwilowym spalaniu pokazuje prawidłowe spalanie (takie jakbyło kiedyś...) dopiero jak się rusza i jedzie(nawet bardzo delikatnie) to wyświetla chwilowe około 30/40 litrów...!!!! już dosłownie nie wiem co jest.....:(
w jakim sensie się ich nie remontuje....???? że po remoncie nie chodzą, czy są tak niezawodne............. (z czym bym się kłucił bo mój focus ciągle coś ma od 60 000 km po wyjeździe z salonu....;/)
Mario Jasło
mariusz250788
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Jasło
  • 30 Maj 2009, 11:17

    Założmy ,że remont silnika został wykonany fachowo,już tutaj padła rada do której niewiele można dorzucić.Producent zaleca oleje typu 0W-30 ,takie oleje nadają się tylko do silników ciasno spasowanych gdyż tylko taka lepkość zapewnia właściwe smarowanie(oleje lekko bieżne).Silnik po remoncie powinien hulać długo na wolnych obrotach w celu dotarcia(cały dzień oraz całą noc,minimum),mój po remoncie tak był docierany.Dlaczego nie wykonuje się remontów tych jednostek?!Materiały użyte oraz technologia produkcji w znaczny sposób utrudnia takie manewry.Nie wiem czy ty tam masz blok aluminiowany,jeśli tak to je wymienia się na nowe,gdyż nie nadają się do obrobki.Nie jeżdzij takim samochodem,dobry olej do silnika(Castrol EDGE,STATOIL,MOBIL itd)tylko i wyłącznie 0W30,i niech sobie pohula na wolnych!!!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota SA 1949 rok
      Pierwszy powojenny samochód Toyoty to właśnie niewielki SA. Model istotny, ponieważ przez następne 15 lat Toyota była znana właśnie z tego rodzaju aut. Toyota SA to jeden z pierwszych niewielkich samochodów, ...