REKLAMA
![](https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/hyundai-a18/hyundai-santa-fe-2018-t30818.jpg)
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Czimi napisał(a):Dobrze mowi co do 1,9TDI 90KM, 110KM tez jest bardzo trwaly. Inst. gazowa jak masz sam zalozyc to sekwencja cie BRC przykladowo 2600zl kosztuje, a regenerowane/regenerowanie wtryskiwacze + turbina, wyjda mniej niz taka instalacja w przypadku 1,9TDI czy to 90km, czy 110km. Diesla sie na pewno nie oplaca kupowac nowego z salonu przy obecnych cenach paliwa i nie tylko, ale uzywanego sie dalej oplaca, tym bardziej jak sie glownie jezdzi poza miastem.
stasiowski121 napisał(a):Czemu miałby się nie sprawdzić? Przy przebiegach rzędu 20 tyś km i wzwyż każdy diesel się sprawdzi, tyle, że za 10 tyś nie kupisz Focusa TDDI w stanie przynajmniej dobrym.
Silniki o których mówimy to jeszcze te prostsze konstrukcje. W Focusie tanio wymienisz końcówki wtrysków, zregenerujesz pompę paliwa. Jednak konstrukcja 1.9 TDI VW jest trwalsza i tańsza w utrzymaniu, bardziej odporna na jakość paliwa. W tej cenie tylko Ibiza, ewentualnie Peugeot 306 HDI. a jak do LPG to polecam Nubirę II 2.0 + LPG.
Czimi napisał(a):Turbina po regeneracji na allegro z 1000zl jakos, wtryskiwacze mozna dorwac komplet sprawnych za jakies 600-800zl(?) wyjete z anglika czy z rozbitego samochodu, co do regeneracji to nie wiem dokladnie, ale jakos mega droga regeneracja nie jest.
Czimi napisał(a):Dwmas w 90KM jest, ale taki dwumas to przy motorze ktory ma slaby moment obrotowy w cale sie jakos szczegolnie szybko nie zuzywa i raczej mozna spokojnie zwykle kolo zamochowe wstawic, ktore jest tansze sporo. Tak w 110KM tez robia.
stasiowski121 napisał(a):Co do dwumasy - to jest kwestia sporna, najlepiej byłoby zapytać właściciela takiego samochodu. Z mojej wiedzy i informacji wynika, że wersja 90 KM nie ma dwumasy.
A choćby nawet miała to czy 1000 zł raz na 10 lat to jest jakiś powalający wydatek?
Czimi napisał(a):VW nawet wsadzal pod koniec produkcji do Polo 1,9 SDI 68km dwumasa, i Ibiza ma go tez raczej.
Oni od ktoregos tam roku zaczeli do 90KM pechac dwumasy, nie wiem od ktorego dokladnie, ale w Ibizie II przy motorze 90KM raczej dwumasa spotkac mozna.
Z tego co wygooglowalem wynika ze od FL dwumas jest w 90KM, a przed FL byl tylko w 110KM.
[link do oferty na Allegro wygasł]
(tutaj znowu ze Ibiza III 90KM ma dwumasa, a II tylko z motorem 110KM)
Co do tego jak poznac czy pada dwumas/sprzeglo, to chyba tylko metaliczny swist podczas zmiany biegow, o ile biegi i sprzeglo pracuje jak powinno(miekko chodzi, nie slizga sie przy wysokich predkosciach czy gwaltownym przyspieszaniu).