Ford Focus 1.8 TDDI i Seat Ibiza 1.9 TDI

31 Maj 2011, 16:45

Czy ja wiem,w przypadku gazu masz też droższy przegląd.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

31 Maj 2011, 16:56

barol91 napisał(a):Czy ja wiem,w przypadku gazu masz też droższy przegląd.

40 czy 50 zl wiecej prawie roznicy nie robi.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

31 Maj 2011, 17:05

dokladnie przeglady to tam nie duza roznica a wymiana sprzegla, turbiny czy wtryskow kosztuje.a gazie sa te usterki na pewno mniej kosztowne
ostatnio chyba 180 zl zaplacilem za przeglad skody felicji,
na gazie juz ze 100 tysia na pewno zrobila a nic jeszcze nie bylo z silnikiem grzebane ani gaz nie sprawial klopotow ;)ale ibiza FL to juz nowsza generacja samochodu wiec nie wiem jak to bedzie;)
jaro777
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Pułtusk

31 Maj 2011, 19:51

W Ibizie II jeśli mówisz o silniku 1.6 101 KM to możesz się wielce zdziwić jego współpracą z instalacją LPG. Ten silnik preferuje albo naprawdę porządnie wyregulowaną sekwencję dobrej firmy albo PB.

A pomijając już to, przy Twoich przebiegach nie wahałbym się ani sekundy i kupił Ibizę 1.9 TDI 90 KM. Jeden z ostatnich, niezajebliwych i zarazem dość dynamicznych silników z grupy VW. Do takiej Ibizy będzie aż nadto. Bez psujących się wtrysków, na rotacyjnej pompie paliwowej i turbinie ze stałą geometrią łopatek. Turbo spokojnie wytrzymuje 500 tyś, ludzie straszą awariami tego elementu ale w tych silnikach one są naprawdę bardzo żywotne i wytrzymałe.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

31 Maj 2011, 19:58

o jakas ciekawa wypowiedz
no ja nie jestem maniakiem szybkosci i w sumie i 1.4-1.6 by w gazie wystarczylo 60- 90 koni, 110 odpada

a jezeli chodzi o TDI to jak mowisz 90 lub nawet te 68 koni by mi starczylo
Sadzisz ze malo awryjne sa turbiny, wtyski itp.?

myslalem o focusie jeszcze TDDI ale on na takie przbiegi chyba sie nie sprawdzi co?
jaro777
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Pułtusk

31 Maj 2011, 20:05

Dobrze mowi co do 1,9TDI 90KM, 110KM tez jest bardzo trwaly. Inst. gazowa jak masz sam zalozyc to sekwencja cie BRC przykladowo 2600zl kosztuje, a regenerowane/regenerowanie wtryskiwacze + turbina, wyjda mniej niz taka instalacja w przypadku 1,9TDI czy to 90km, czy 110km. Diesla sie na pewno nie oplaca kupowac nowego z salonu przy obecnych cenach paliwa i nie tylko, ale uzywanego sie dalej oplaca, tym bardziej jak sie glownie jezdzi poza miastem.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji
    "Nowy Santa Fe kontynuuje globalny sukces modelu. Zaprezentowany w 2001 roku, model Santa Fe pierwszej generacji jest podstawą wiarygodności i doświadczenia marki w segmencie SUV" powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor Operacyjny ...

31 Maj 2011, 20:09

Czemu miałby się nie sprawdzić? Przy przebiegach rzędu 20 tyś km i wzwyż każdy diesel się sprawdzi, tyle, że za 10 tyś nie kupisz Focusa TDDI w stanie przynajmniej dobrym.
Silniki o których mówimy to jeszcze te prostsze konstrukcje. W Focusie tanio wymienisz końcówki wtrysków, zregenerujesz pompę paliwa. Jednak konstrukcja 1.9 TDI VW jest trwalsza i tańsza w utrzymaniu, bardziej odporna na jakość paliwa. W tej cenie tylko Ibiza, ewentualnie Peugeot 306 HDI. a jak do LPG to polecam Nubirę II 2.0 + LPG.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

31 Maj 2011, 20:16

Czimi napisał(a):Dobrze mowi co do 1,9TDI 90KM, 110KM tez jest bardzo trwaly. Inst. gazowa jak masz sam zalozyc to sekwencja cie BRC przykladowo 2600zl kosztuje, a regenerowane/regenerowanie wtryskiwacze + turbina, wyjda mniej niz taka instalacja w przypadku 1,9TDI czy to 90km, czy 110km. Diesla sie na pewno nie oplaca kupowac nowego z salonu przy obecnych cenach paliwa i nie tylko, ale uzywanego sie dalej oplaca, tym bardziej jak sie glownie jezdzi poza miastem.



to jaki jest koszt takich regenracji w dieslu?
jaro777
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Pułtusk

31 Maj 2011, 20:19

Turbina po regeneracji na allegro z 1000zl jakos, wtryskiwacze mozna dorwac komplet sprawnych za jakies 600-800zl(?) wyjete z anglika czy z rozbitego samochodu, co do regeneracji to nie wiem dokladnie, ale jakos mega droga regeneracja nie jest.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

31 Maj 2011, 20:22

stasiowski121 napisał(a):Czemu miałby się nie sprawdzić? Przy przebiegach rzędu 20 tyś km i wzwyż każdy diesel się sprawdzi, tyle, że za 10 tyś nie kupisz Focusa TDDI w stanie przynajmniej dobrym.
Silniki o których mówimy to jeszcze te prostsze konstrukcje. W Focusie tanio wymienisz końcówki wtrysków, zregenerujesz pompę paliwa. Jednak konstrukcja 1.9 TDI VW jest trwalsza i tańsza w utrzymaniu, bardziej odporna na jakość paliwa. W tej cenie tylko Ibiza, ewentualnie Peugeot 306 HDI. a jak do LPG to polecam Nubirę II 2.0 + LPG.


czyli ibizke w TDI musze znalezc, chociaz focus mi sie bardziej podoba, ale te TDDI tez mi sie wydaje ciut gorsze, jakis wynalazek i wrazliwy silniczek na rodzaj ropy

a o ibizke jak bede dbal to moze nie bedzie zle z tymi wtryskiwaczami i turbina, a kolo dwumasowe jest w takiej ibizie juz?

[ Dodano: 31 Maj 2011, 21:25 ]
Czimi napisał(a):Turbina po regeneracji na allegro z 1000zl jakos, wtryskiwacze mozna dorwac komplet sprawnych za jakies 600-800zl(?) wyjete z anglika czy z rozbitego samochodu, co do regeneracji to nie wiem dokladnie, ale jakos mega droga regeneracja nie jest.


zgadzam sie ale w benzynie kupie nawet jakies 2 tys taniej w podbnym stanie wiec wyjdzie to samo, a pozniej koszty napraw w gazie chyba beda mniejsze, tylko o to mi chodzi;)
jaro777
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Pułtusk

31 Maj 2011, 20:28

Dwmas w 90KM jest, ale taki dwumas to przy motorze ktory ma slaby moment obrotowy w cale sie jakos szczegolnie szybko nie zuzywa i raczej mozna spokojnie zwykle kolo zamochowe wstawic, ktore jest tansze sporo. Tak w 110KM tez robia.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

31 Maj 2011, 20:32

Co do dwumasy - to jest kwestia sporna, najlepiej byłoby zapytać właściciela takiego samochodu. Z mojej wiedzy i informacji wynika, że wersja 90 KM nie ma dwumasy.
A choćby nawet miała to czy 1000 zł raz na 10 lat to jest jakiś powalający wydatek?
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

31 Maj 2011, 20:32

Czimi napisał(a):Dwmas w 90KM jest, ale taki dwumas to przy motorze ktory ma slaby moment obrotowy w cale sie jakos szczegolnie szybko nie zuzywa i raczej mozna spokojnie zwykle kolo zamochowe wstawic, ktore jest tansze sporo. Tak w 110KM tez robia.


a w 68 KM tez jest?:)
i skad bierzecie zrodla informacji?:)mam nadzieje ze z doswiadczenia,
tak wogole zeby dwumas zajechac w Dieslu to trzeba chyba miec talent, bo chyba jest to o wiele lepsza konstrukcja niz zwykle kolo zamachowe

[ Dodano: 31 Maj 2011, 21:35 ]
stasiowski121 napisał(a):Co do dwumasy - to jest kwestia sporna, najlepiej byłoby zapytać właściciela takiego samochodu. Z mojej wiedzy i informacji wynika, że wersja 90 KM nie ma dwumasy.
A choćby nawet miała to czy 1000 zł raz na 10 lat to jest jakiś powalający wydatek?


nie chce odrazu tego robic;)a mozna to jakos odczuc ze dwumas jest zajechany? jak bede np. jezdzil probnie autkiem ktore wypatrze sobie?
i na co wogole zwrocic uwage kupujac TDI?:)
jaro777
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Pułtusk

31 Maj 2011, 20:46

VW nawet wsadzal pod koniec produkcji do Polo 1,9 SDI 68km dwumasa, i Ibiza ma go tez raczej.

Oni od ktoregos tam roku zaczeli do 90KM pechac dwumasy, nie wiem od ktorego dokladnie, ale w Ibizie II przy motorze 90KM raczej dwumasa spotkac mozna.
Z tego co wygooglowalem wynika ze od FL dwumas jest w 90KM, a przed FL byl tylko w 110KM.

[link do oferty na Allegro wygasł]
(tutaj znowu ze Ibiza III 90KM ma dwumasa, a II tylko z motorem 110KM)

Co do tego jak poznac czy pada dwumas/sprzeglo, to chyba tylko metaliczny swist podczas zmiany biegow, o ile biegi i sprzeglo pracuje jak powinno(miekko chodzi, nie slizga sie przy wysokich predkosciach czy gwaltownym przyspieszaniu).
Ostatnio edytowany przez Czimi, 31 Maj 2011, 20:51, edytowano w sumie 1 raz
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

31 Maj 2011, 20:51

dobra juz nie bede tak patrzyl na ta dwumase to chyba przewaznie kazdy bedzie ja mial, wazne aby ten silnik dawal rade;)przy spokojnej jezdzie moze zle nie bedzie z tym TDI,

tylko mam problem bo ta ibiza jest dosc niespotykana, moze w Słomczynie cos znajde dla siebie

[ Dodano: 31 Maj 2011, 21:53 ]
Czimi napisał(a):VW nawet wsadzal pod koniec produkcji do Polo 1,9 SDI 68km dwumasa, i Ibiza ma go tez raczej.

Oni od ktoregos tam roku zaczeli do 90KM pechac dwumasy, nie wiem od ktorego dokladnie, ale w Ibizie II przy motorze 90KM raczej dwumasa spotkac mozna.
Z tego co wygooglowalem wynika ze od FL dwumas jest w 90KM, a przed FL byl tylko w 110KM.

[link do oferty na Allegro wygasł]
(tutaj znowu ze Ibiza III 90KM ma dwumasa, a II tylko z motorem 110KM)

Co do tego jak poznac czy pada dwumas/sprzeglo, to chyba tylko metaliczny swist podczas zmiany biegow, o ile biegi i sprzeglo pracuje jak powinno(miekko chodzi, nie slizga sie przy wysokich predkosciach czy gwaltownym przyspieszaniu).


a silniczek czy w miare jak poznac?:)to juz ciezka sprawa;)
jaro777
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: Pułtusk