Ford Focus Diesel - na co zwrócić uwagę?

04 Mar 2011, 17:05

Witam, znajomy rodziców będzie za ok. miesiac sprzedawał forda focus w dieslu rocznik bodajże 2003, napewno jest to mk1 i kombi. Przebieg podejżewam że nie wiecej niż 200k - na pewno nie bedzie krecony ani picowany, bo jak pisze - od znajomego

Teraz pytanie do Was - na co zwrócić uwagę? Z tego co wyczytałem może to być TDDI lub TDCI, przy tym drugim wysiadają dwumasy (podobno koszt koło 2k zł) w obydwu wtryskiwacze i sterowniki do pompy - to tez b. duże koszty. Czy coś jeszcze jest typową usterką w tych autach którą powinienem sprawdzić, czy już wsytąpiła czy dopiero mnie czeka?

Jak z dynamiką w dieslach focusa? bo to tylko 90km ? no i jeszcze kombi w dodatku...

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)
shuji
Początkujący
 
Posty: 69
Miejscowość: Kraków

04 Mar 2011, 18:29

TDDI - stara konstrukcja, niska kultura pracy ale wmiare niezawodny silnik
TDCI - nowa konstrukcja CR z wszystkimi jej zaletami (kultura pracy,moc, spalanie) i wadami (delikatna konstrukcja, delikatne wtryski pompa i sterownik, dwumas)

Jeśli auto pewne to nie ma co się bać TDCI, jeśli auto niepewne to TDDI jest miej ryzykowne i koszta miejsze wrazie "W"
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

04 Mar 2011, 18:31

shuji napisał(a):Czy coś jeszcze jest typową usterką w tych autach


Tak - rdza... TDDI ma 90 KM i jest idiotoodporny, TDCI ma 100 i 115 KM i tego już łatwiej zajechać :(
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

04 Mar 2011, 19:40

to bedzie moje trzecie auto ale nigdy nie jezdzilem dieslem (mam 21 lat), moze mi powiedizec jaka bedzie roznica? czy dieslem inaczej sie jezdzi ? jak nalezy jezdzic zeby nie zameczyc, zepsoc? Czy te focusy mają turbo ?
shuji
Początkujący
 
Posty: 69
Miejscowość: Kraków

04 Mar 2011, 19:55

Oczywiście że mają turbo.
Jedynie to zajechanie może dotyczyć turbiny.Nie "kłaść" silnikowi wyższych obrotów,kiedy jest zimny oraz po forsownej jezdzie nie gasić go przez 2 min zaraz po zaparkowaniu.
poza tym lać tylko i wyłącznie ropę na porządnych stacjach (niekoniecznie jakieś tam Vervy i Powery ale zwykłą).Sprawdzać olej,a wykładnikiem stanu silnika diesla jest poranny zimowy rozruch. :wink:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Mar 2011, 20:46

A te turbiny przy jakim przebiegu siadają i jaki to koszt?

no i jak rozpoznam, ze ktoras z tych rzeczy jest do wymiany? pompa i sterownik to auto nie odpala z tego co mi wiadomo ? a turbina i dwumasa?
shuji
Początkujący
 
Posty: 69
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...

04 Mar 2011, 20:50

Zależy - można zabić turbo w 30-40 tyś km a może pojeździć 300-400 tyś km. Dwumasa daje ekekt takiego łupnięcia przy odpalaniu i gaszeniu. Turbo - brak mocy i kopcenie na czarno.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

04 Mar 2011, 20:52

Oraz często dwumasa na początku objawia się przy ruszaniu i wciśniętym do połowy sprzęgle,takimi wyczuwalnymi drganiami pod stopą na tym sprzęgle.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Mar 2011, 22:11

a czym sie różni jazda przy benzynie i dieslu ? chodzi mi o przyspieszanie itp. podobno na dieslu wieksza moc jest przy nizszych biegach a przy wyzszych nizsza? przeciez to bez sensu :D
shuji
Początkujący
 
Posty: 69
Miejscowość: Kraków

04 Mar 2011, 22:51

Nie przy niższych biegach tylko obrotach. Tam gdzie diesel kończy przyspieszać (3500 rpm) benzyna dopiero zaczyna ;)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

04 Mar 2011, 23:00

czyli to chyba dobrze? mniejsze spalanie i mniejsze zuzycie silnika, tak?

a jak to sie ma do komfortu jazdy ?
shuji
Początkujący
 
Posty: 69
Miejscowość: Kraków