Ford Focus II

28 Lip 2012, 11:15

Witam :)

Zastanawiam się nad kupnem Focusa:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Co możecie powiedzieć o tym Focusie z ogłoszenia? Warto kupować? Czy ten diesel 1.8 to dobry silnik?

Proszę o pomoc :)
marqez
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Rybnik
Prawo jazdy: 09 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus Mk2 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

28 Lip 2012, 13:37

W Focusie to chyba najlepszy diesel. Ten jest produkcji Forda i jest trochę trwalszy od tych z koncernu PSA, no i nie ma filtra cząsteczek stałych FAP.
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Lip 2012, 15:17

Tyle, że koncern PSA ma jedne z najlepszych jak nie najlepsze diesle, a właśnie Ford nie umiał stworzyć czegoś dobrego więc berdziej bym się rozglądał za silnikiem kostrukcji francuskiej.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2012, 15:45

Zgodzę się, że diesle od PSA są dynamiczne, mało palą, kulturalnie pracują, ale moim zdaniem do najtrwalszych nie należą. Krążą różne opinie, który silnik lepiej wybrać (np [link do autocentrum.pl wygasł] , http://autokult.pl/2012/03/26/ford-focu ... i-problemy ). Tak się składa że u mnie w domu jest Focus 1.6 TDCI. Przy przebiegu 126tys padła turbina i FAP. Chyba nie muszę pisać ile kosztowało doprowadzenia go to stanu używalności. Co by jednak nie mówić z tym silnikiem foka ładnie chodzi no i pali też niedużo.
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Lip 2012, 16:29

Turbina i FAP to coś co się psuje w każdym dieslu niezależnie od konstrukcji dlatego tego nie brałem pod uwagę. Fordowskie diesle są bardzo czułe na paliwo i w dodatku psuje się w nich to co w innych. O wiele lepiej kupić benzyniaka, niż diesla w dziesiejszych czasach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2012, 17:34

dzida napisał(a): O wiele lepiej kupić benzyniaka, niż diesla w dziesiejszych czasach.

Też jestem tego samego zdania, tym bardziej że fordowskie benzyniaki są niezłe.
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Lip 2012, 18:33

Ludzie co wy piszecie. Albo nie macie wiedzy na temat albo chcecie kogoś wkręcić. Nie Bede w to wnikał. "Tak się składa że u mnie w domu jest Focus 1.6 TDCI. Przy przebiegu 126tys padła turbina i FAP" widać że nie umiesz jeździć i dbać o samochód. Powodów mogło być kilka. Przykładowo przebieg 126 tys. razy 4 albo 5, jazda jak emeryt, stosowanie złego oleju. A DPF tez się zapcha jak nie umiesz jeździć i go dopalać. Przykładowo załącza się cykl dopalania a ty gasisz samochód. To samo z turbina. Nie dajesz się jej wystudzić albo gasisz silnik jak jest na obrotach i nie dajesz jej się smarowac.

"Fordowskie dieslem są bardzo czułe na paliwo" Fordowskie disle jak i francuskie maja układ wtryskowy Boscha. Czyli to samo. Znaczek na masce nie zmienia tego ze w jednym się popsuje a w drugim nie.
"O wiele lepiej kupić benzyniaka, niż diesla w dziesiejszych czasach." a co tu czasy zmieniają. heh ludzie chcieli byście jeździc po 20 kilometrów dziennie po mieście zeby samochód palił tak jak diesel ale nie mal DPF'a turbiny kola dwumasowego. Chcesz kupić sprawdzonego solidnego i bezawaryjnego diesla ? kup MB w 123 3.0d tylko nie narzekaj ze od 0 do 100 rozpędza się w pół godziny pali jak smok i jest głośny jak helikopter podczas lądowania.
vallpapers
Początkujący
 
Posty: 62
Prawo jazdy: 29 10 1994
Auto: Honda accord 05r 2.0 155HP

28 Lip 2012, 19:21

@vallpapers
Chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Kiedyś były diesle prostej konstrukcji, które jeździły beż remontów milion km jak wspomniany przez Ciebie MB. Teraz kupując diesla masz do wyboru skomplikowane, awaryjne i delikatne silniki dla których wyczynem jest przejechanie 150k bez naprawy. Tak więc czasy bardzo dużo zmieniają ;) Dlatego polecam benzynę.
To, że wtryskiwacze są od tego samego producenta o niczym nie świadczy, bo każdy producent stosuje swoje ustawienia i charakterystyki więc nie jest to samo. Podobnie sprawa ma się z układami ESP, które głównie dostarcza BOSCH, a w każdym samochodzie działa inaczej.

I to, że diesel się rozleciał po 126k przebiegu to nie wina złego użytkowania tylko tego, że dzisiejsze diesle to straszna lipa i koniec więc nie zarzucaj komuś nieprawidłowej eksploatacji.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2012, 19:57

Mylisz się i to bardzo dzisiejszy dieslej jest w stanie przejechać spokojnie 500 tys km bez remontu widziałem wiele takich o 700 i 800 tysiecy i nic im nie było. Samochody te jeździły w trasie jak i w mieście. I te twoje 150tys bierze się z kompletnej braku doświadczenia.

Co do starych aut kup takiego merca z lat 80 i jeździ nim na co dzień. Po godzinie przeprosisz nowoczesne auta. Prosty przykład. 2 litrowy diesel merdedesa z lat 80 miał 55 koni rozpędzał się do setki w ponad 30 sec, jechał maxymalnie jakieś 130km/h i paliło z 13l ropy. Tyle ze się z nim nic nie działo.

A nowoczesny 2 litrowy dieslem ma spokojnie 150 koni jest dynamiczny i ekonomiczna. Komfortowy w jeździe. Przyjazny ja kierowcy.

Jak przeczytałem co napisałeś o wtryskiwaczach to mi ręce opadły. Oczywiście wtryski są konfigurowane konkretnie do silnik. I jeden będzie miał inne dawki wtrysku a drugi inne. Ale jakość jest niemal że taka sama. Ale z twojej wypowiedzi wynika ze wtryskiwacz w silniku diesla 1.6 109koni w fokusie będzie gorszy w 307 będzie lepszy a w v50 które kosztuje jeszcze więcej będzie najlepszy.

i jeszcze jedno
"I to, że diesel się rozleciał po 126k przebiegu to nie wina złego użytkowania tylko tego, że dzisiejsze diesle to straszna lipa i koniec więc nie zarzucaj komuś nieprawidłowej eksploatacji."

No i wytłumacz mi proszę jedno miałem wiele samochodów starszych i nowszych. Największy przebieg jaki miałem w samochodzie to 360 tysięcy. I nigdy(w swoim aucie) nie wymieniałem turbiny ani DPF'a i nie było to robione wcześniem bo kupuje samochody wyłącznie z książka serwisową. Według twojej teorii jest to nierealne bo pewien przebieg i się kończy. Jak byś porobił troszkę przy samochodach to byś wiedział ze 90% rzeczy psuje / zużywa się z powodu kierowcy, sprzęgło, hamulce czy zapychający się FAP.
vallpapers
Początkujący
 
Posty: 62
Prawo jazdy: 29 10 1994
Auto: Honda accord 05r 2.0 155HP

28 Lip 2012, 20:16

A gdzie ja napisałem o remoncie? zanim przejedziesz te 500k to wsadzisz w naprawy tyle, że nie oszczędność na paliwie to będzie tylko teoria. A to wtryskiwacz, a to dwumasa, turbina, EGR, filtr i tak się zbiera pokaźna sumka.

Tyle, że w focusie, 307 i volvo siedzi ten sam silnik więc jak może być gorszy? chodzi o to, że producent produkuje wtryskiwacz na zamówienie producenta silnika - w tym wypadku Forda i PSA, a inny jest produkowany na zamówienie samego Forda. Jakby każdy wtryskiwacz był taki sam wg Twojej teorii to nie byłyby takie drogie.

No jak robiłeś tym samochodem troche kilometrów, a potem go sprzedawałeś to się nie dziw, że coś się nie zepsuło. Prawidłowe użytkowanie może tylko zmniejszyć ryzyko awarii ale nie wykluczyć. Górna granica bez napraw dla nowoczesnego diesla to 150k i nie ma co tu się sprzeczać. DPF i FAP to nie to samo ;)

Dla mnie diesel powinien zasilać ciężarówki i auta do ciężkich zadań, a nie osobówki, bo ani to trwałe ani oszczędne i nie pieści uszu :/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2012, 21:59

"przejechanie 150k bez naprawy" to napisałeś a jak nie chodziło ci o silnik to o co ? bo po przejechaniu tylu kilometrów w benzynie tez ci się może popsuć.
Jeszcze raz napisze widziałem samochody z przebiegami 500 600 czy 700 tys km i widzialem od tych samochodów książki serwisowe. Czytając wpisy w ksiązce wiesz co było robione. Te samochody miały faktury na wszystkie naprawy. I w żadnym z nich nie padała turbina od tak. Co do dwumasy to jest rzecz która się zużywa i to jest normalne że trzeba naprawić.

Co do wtrysków to widzę ze dalej nie rozumiesz to wytłumaczę ci inaczej. Mam na podwórku 4 samochody w których padły i wtryski i pompa paliwa. Renault scenic 2002r 1.9. Opel vectra b 2.0, Ford focus 2005r 1.6 i VW LT 28 2.5l i we wszystkich stało się to samo. I nie mów mi ze ten ma lepsze a ten gorsze.

"Prawidłowe użytkowanie może tylko zmniejszyć ryzyko awarii ale nie wykluczyć"
Częściowo się zgodzę bo w przypadku dwumasy zmniejsza to ryzyko tak. Ale w przypadku trubiny juz nie do konca wiadomo może być wadliwa może z nią być cos nie tak może mieć taki przebieg ze już koniec smierc naturalna no a w przypadku DPF'a decyduje styl jazdy. Ile jeździesz i jak będziesz robił mało kilometrów w ślimaczym tempie albo nalejesz taniego paliwka to się zapcha momentalnie. Tylko ze DFA można zregenerować :) nie powiem jak ale mogę powiedzieć ze taka operacja kosztuje poniżej 50% wartości nowego filtra.

"DPF i FAP to nie to samo" to mi wytłumacz różnice.
vallpapers
Początkujący
 
Posty: 62
Prawo jazdy: 29 10 1994
Auto: Honda accord 05r 2.0 155HP

28 Lip 2012, 22:43

Bardziej chodziło mi o awaryjny osprzęt silników diesla. Ale dodam, że VW masz na pompowtryskach (jeśli to ten co myśle), a reszte na Common Railu to na pewno to nie samo. Nie ma też opcji aby turbina przjechała tyle km bez regeneracji czy wymiany.

DPF - tak zwany suchy filtr cząstek stałych. Do jego wypalenia jest potrzebna zwiększona temperatura w układzie wydechowym, czyli trzeba utrzymywać stałą prędkość na autostradzie i czasem samochód może zwiększyć obciążenie poprzez włączenie klimy czy ogrzewania tylnej szyby aby zwiększyć zużycie paliwa.
FAP - tzw mokry filtr. Do jego wypalenia jest potrzebny specjalny płyn obniżający temperature spalania sadzy i nie ma związku ze stylem jazdy. Co jakiś czas trzeba uzupełniać ten wcale nie tani płyn. Ten rodzaj filtru jest o wiele rzadszy i zwykle stosują go francuzi.

Filtry też można całekim wywalić i mieć spokój ale różnie to może być przy kontroli stanu pojazdu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2012, 23:11

No tak pompowtryskiwacz czy nie ale nie zmienia to faktu ze jest zepsuty. Zeby popsuc wtyrki i pompe nie trzeba wiele. A turbina wytrzymuje takie przebiegi i to nie jest nic dziwnego to nie jest jakis wyjatek. Jeden przypadek widzialem u znajomego przy 390tys zatarla mu sie turbina ale to z jego winy bo zawadzil o studzienke i zrobil dziure w misce..

Co do wycinania filtra to bywaja z tym problemy. Czasami po diagnostyce komputerowej przywacaja sie informacje o tym ze samochod ma filtr i sa problemy trzeba porogramowac od nowa.
vallpapers
Początkujący
 
Posty: 62
Prawo jazdy: 29 10 1994
Auto: Honda accord 05r 2.0 155HP

28 Lip 2012, 23:35

Co nie zmienia faktu, że benzyna to lepszy i tańszy wybór ;)

Filtry usuwają specjalistyczne firmy, a komputer "oszukują" specjalnym oprogramowaniem bądź czujnikiem i taka operacją to z reguły niższy koszt niż naprawa.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Lip 2012, 00:36

Tak tylko aktualizacja oprogramowania przywaraca filtr. Fizycznie go nie ma a komputer go widzi.

"Co nie zmienia faktu" to nie zmienia faktu ze sie nie zepsuje. Kurcze nie staraj sie być aż tak oportny. Czy to bedzie wtrysk z fiata forda czy francuza to i tak po zalaniu "paliwa z tira" przestanie chodzic. I firma czy marka do jakiej jest robiony nie zmienia tu faktu. A gadanie ze w fordzie sa bardziej wytrzymałe a w innym mnie jest nie prawda.

" benzyna to lepszy i tańszy wybór" zalezy do jakich celów. Nie jestem fanem diesla ale wsztyko trzeba rozpatrywac idywidualnie. Ja mam ostatnio tylko diesle i to nowoczesne takie jak Avensis z 04 focus z 05 e61 z 06 e87 z 08 bravo z 08 passata z 05 i mi nic sie nie dzieje. Nie wymieniam tego o czym piszemy. Jednak recepturą na bezawaryjność jest taka że trzeba tankowć tylko na markowych stacjach, jazdzic w trasach a nie 3 kilometry do pracy po mieście zatrzymujac sie co 50m na światłach. I umieć jeździć o czym pisalem wyżej.
vallpapers
Początkujący
 
Posty: 62
Prawo jazdy: 29 10 1994
Auto: Honda accord 05r 2.0 155HP