Ford Focus Mk1 - czy to dobry wybór

10 Mar 2011, 14:24

Witam serdecznie!
Jestem początkującym kierowcą. Planuje własnie zakup 1 samochodu i nie ukrywam, że jestem tutaj kompletnym laikiem. Po konsultacjach z moim portfelem uznałem , że mogę wydać ok 9 tys. zł. Auto ma być małe, kompaktowe, głównie do jazdy po mieście, na małe wypady za miasto oraz raz-dwa razy do roku na dłuższe wyjazdy wakacyjne. Poszukuje auta taniego w eksploatacji, ekonomicznego, względnie nowoczesnego i z niską awaryjnością- wiem, że to marzenie, ale poszukuje rozsądnego kompromisu między tymi wszystkimi cechami ; p. Zastanawiam się nad Fordem Focusem oraz Skodą Fabią- co sądzicie o zamieszczonych poniżej ofertach?
Proszę o porady oraz opnie ; )
Focus:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Fabia:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do autocentrum.pl wygasł]
mi88
Nowicjusz

Miejscowość: Poznań

10 Mar 2011, 15:40

po pierwsze fabia jest mniejsza (segment B) focus to kompakt

podobno focus lepiej sie rpowadzi (nie jezdzilem ani focusem I ani zadna fabia)

co do awaryjnosci to mysle ze jest podobnie (w miare bez awaryjnie) kolega ma focusa I w kombi i w tdci (nie pamietam jaka pojemnosc) ale nie narzeka na zadne usterki
fabia to kuzynka vw polo a przynajmniej w mojej rodzinie samochody z grupy vw nie byly i nie sa kaprysne (odpukac;))
rodzice maja focusa II 1.6 tdci 2007r i zadnych napraw tez nie bylo (oprocz wymiany filtra paliwa mimo tankowania wydawalo by sie na renomowanych stacjach ale taka przyjemnosc w aso to okolo 400zl wiec nie tak duzo) mimo ponad 100k przebiegu (co prawda duza czesc po zagranicznych autostradach) w zawieszeniu nic nie bylo robione wymiany oleju (z filtrem za kazdym razem) i to wszystko
aha jeszcze tarcze + klocki z przodu (abs zaczal szwankowac w aso powiedzieli ze zadnego bledu nie ma i ze trzeba wymienic tarcze i klocki i pomoglo)
wydaje mi sie ze awaryjnosc focusa I i II jest na porownywalnym poziomie wiec nie powinienes narzekac na zbyt czeste usterki