Ford Focus mk2 vs Honda Civic vii vs Volkswagen Golf V

20 Kwi 2015, 17:09

Witam
Zamierzam kupić hatchback do 18-19 tys. Robię rocznie ok 12 tys. kilometrów w cyklu mieszanym, więc raczej benzyniaki wchodzą w grę. Zastanawiam się pomiędzy Fordem Focusem, Civic VII i Golfem V. Na początku brałem pod uwagę jeszcze Mazdę 3, ale ciężko znaleźć dobry egzemplarz. Co nich sądzicie, czy lepiej pomyśleć o czymś innym?
Na razie dwie hondy przykuły moje zainteresowanie:
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
Pozdrawiam :)
cweken4
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel astra II

20 Kwi 2015, 21:09

Golf nie ma racji bytu, nie ma tam godnego silnika do Twoich wymagań.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Kwi 2015, 19:26

Wypowiem się na temat Civica VII bo takiego mam.

Ogólnie przyjemny samochód. Spalanie dość niskie przy lekkiej nodze.
Z wad technicznych szczególnie trzeba zwrócić uwagę na łożyska skrzyni biegów i maglownicę.
Problemem Japończyków jest fatalna powłoka lakiernicza, łatwo się rysuje, jest cienka.
Przy wypadach autostradowych brakuje 6 biegu. Na piątce przy prędkości około 120km/h mamy przeszło 4tys obrotów i zbyt cicho w samochodzie nie jest, ale ja jakoś nie narzekam, mimo, że jeździłem cichutką laguną znajomego, benzyna 2.0 Turbo 170koni. Niesamowicie było cicho w środku, aż za cicho bym powiedział :)

Z atutów Civica VII, samochód wybitnie pakowny, chyba ma najwięcej miejsca w klasie, przestronność bardzo mi się podoba w tym samochodzie. Płaska podłoga, pasażerowie z tyłu mają sporo miejsca, nie gniotą się. Naprawdę ilość miejsca w tym samochodzie jest zaskakująca jak na hatchbacka.
Mój egzemplarz nie bierze oleju, nie jestem w stanie wykazać zużycia oleju na bagnecie, mam ją drugi rok i nie dolewałem oleju.
Zawieszenie trochę twarde, lubię jednak trochę bardziej komfortowe zawieszenia, ale za to dobrze trzyma się w zakrętach.

Koszt zakupu Hondy jest większy niż aut w podobnej klasie. Konstrukcja silnika bardzo prosta co za tym idzie awarie są rzadkością.
Lubi skrzypieć sprzęgło przy naciskaniu, to taki urok, trzeba przesmarować trzpień pompy sprzęgła nad pedałem sprzęgła.

Ceny części nie są jakoś wybitnie drogie. Kilka dni temu zamówiłem komplet tarcz i klocków na tył, nie najtańszych, bo nie lubię kupować najtańszych części, zapłaciłem 340zł.
Łączniki stabilizatora w okolicach 40-50zł.
Filtry tak jak i do innych samochodów, wymiana oleju to koszt około 120zł Shell Helix Ultra 5W40 wchodzi 3,5 litra, zostaje 0,5l na dolewkę.


Jeśli chodzi o Mazdę 3. Sam się za taką rozglądałem, ale problem korozji w tych samochodach to dramat i nikt mi nie powie, że jest inaczej, za dużo tych samochodów oglądałem. Naprawdę Mazdy, zwłaszcza z tych roczników to jeżdżąca korozja i chyba są jeszcze twardsze niż Honda.
QwertyD
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: Dębica

24 Kwi 2015, 06:06

Wielkie dzięki za obszerną wypowiedź :yes: Na pewno przy szukaniu auta będę miał Hondę przy uwadze. Chcialbym jeszcze poznać opinie o fokusie, bo moglbym go kupić o 2 lata młodszego :P co robi taka różnice w cenach? Może jeszcze rozgladac się za czyms innym?
cweken4
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Opel astra II