14 Mar 2021, 10:04
Te wszystkie silniki są udane,HDI, więc inaczej być nie może,te silniki to nie DOHC ,tylko OHC,nie ma awaryjnego łańcucha spinajacego wałki rozrządu,jeden z braci kupił VOLVO C30 z jednym z tych silników,przebieg ok.300 tyś .km,żadnego wrażenia na tym silniku nie zrobił,silnik nie wymagał wstępnej inwestycji jakiejkolwiek,zero,auto z tym silnikiem b.łatwo było mu sprzedać,na kupca czekał ze 3 dni,jest tylko jedno ale,historia wymian oleju,w przypadku tych silników ważna sprawa,nie lubią zaniedbań w tym względzieCzy Ford Focus tej generacji to dobry pomysł? To lepsze auto od poprzednika,a nawet I ki,która była lepsza od II ki,bardziej dopracowane a przypominam,moja jedynka ma 21 lat i powolutku zaczynam wymieniać w nim tylko pierdoły mocowane do budy oryginalnie(wszystko ze znaczkiem Forda)Jest jeszcze ważne to,iż autkiem się swietnie jeżdzi,po prostu coś wspaniałego,gdy tylko podchodzę do tego żywiutkiego jeszcze całkiem trupa przyśpieszam kroku by móc jak najszybciej ruszyć.Silniki do lpg? Seryjnie montowano w nim LPG,nadają się do tego silnik 1.6 z pośrednim wtryskiem,oznaczenia nie pamiętam ale jest drugi mocniejszy z bezpośrednim,ten odpada.Ten z pośrednim to prosta,trwała konstrukcja,pozbawiona wad podobnie jak wszystkie silniki zastosowane w tym modelu.Polecam szczerze,nawt b.dobrze zabezpieczone przed korozją.Jedyne wady wymieniane,to,mnóstwo wyeksploatowanych trupów(poflotowe),ładnie wyglądających,usterki radioodtwarzaczy:) oraz awayjne skrzynie power shift,i tylko tyle.Plusy,brak słabych ogniw w silnikach,czyli Audi,BMW,Mercedes może mu opony lizać.