Ford Focus ST 2.0 250KM - opinie i eksploatacja, awaryjność silnika?

12 Cze 2023, 21:03

Ja tez nie jestem z zawodu handlarzem albo mechanikem ze wiem ze w ST trzeba wymieniac rozrzad jak jest na lancuchu okay opony i hamule to rzecz normalne ale co roku to chyba zbyt czestko nie no mozna i co tydzien wymieniac jak sie pali gume i nie wiadomo co robic. Ja chce do spokojne jazdy i czasami sie troche pobawic a nie ze bede tutaj szalec.
Tomek985
Nowicjusz
 
Posty: 30
0

12 Cze 2023, 22:44

W mocnej ośce guma znika w oczach, można sobie mówić że się będzie jeździć spokojnie ale w takim razie po co hothatch w takim razie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2023, 23:04

Rokiko napisał(a):uważam, że np. Golf GTi mu nie dorównuje pod żadnym względem no może ma jedną fajną rzecz skrzynię DSG tu jednak manual robi fajną robotę i masz inne odczucia z jazdy.

No ja bym trochę dyskutował czy gaz/hamulec i tryby typu LC dają to samo co majtanie kijem i wciskanie sprzęgła, bieg nie wejdzie wypadniesz z boostu itp.
Manual to jest manual, DSG jest jakie jest ale robotę robi niezłą.
Stare jakieś zamulacze to może tak ale do DSG taki manual nie ma ŻADNEGO podejścia.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

13 Cze 2023, 06:42

Trevor napisał(a):Stare jakieś zamulacze to może tak ale do DSG taki manual nie ma ŻADNEGO podejścia.


O jakim podejściu piszesz ? Dwie różne skrzynie i tyle. Jeżeli ktoś lubi manual w szybszych autach tak jak np.ja to mam wywalone na DSG. Jak ktoś lubi DSG ma wywalone na manual.

I jeszcze jedno nie podniecaj się tak bardzo tym LC bo piszemy o zwykłym szybszym FWD.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

13 Cze 2023, 10:25

Szybki wiesz może tak z 20 lat temu to były dwie skrzynie i co kto lubi, natomiast dzisiaj w XXI wieku w 2023 roku, widziałeś jakieś AMG z manualem? zabawa manualem jest dla ludzi co po prostu chcą sobie pojeździć.
To co zrobisz nim mózg pomyśli, szybki automat typu DSG zrobi 5x szybciej za Ciebie.
Zastanów się logicznie czy wciśnięcie najpierw sprzęgła a potem ruszenie kijem to jest dla Ciebie to samo co wciskanie samego gazu i kierowanie?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

13 Cze 2023, 11:04

Trevor napisał(a):Szybki wiesz może tak z 20 lat temu to były dwie skrzynie i co kto lubi, natomiast dzisiaj w XXI wieku w 2023 roku, widziałeś jakieś AMG z manualem?


A widziałeś w EU nowe auto terenowe na ramie z mostami ? Czy to oznacza że dzisiejsze wynalazki są lepsze w terenie ?
No chyba nie za bardzo.
DSG jest ok.dla kogoś kto chce dsg. Tak jak ja lubię zapitalać manualem dsg odpada. Jeżeli myslisz że tak super więcej zwojujesz przez dsg to jesteś w błędzie i to dużym. Najwięcej zwojujesz przy powtarzalności ruszania z kreski, coś ugrasz na prostej pt. przy 250kmh będziesz długość auta z przodu a reszta już nie jest różowa.
Trevor napisał(a):To co zrobisz nim mózg pomyśli, szybki automat typu DSG zrobi 5x szybciej za Ciebie.

Już nie popadaj w paranoje :D
Testowałem różne dsg w różnych autach i jajec mi nie urwało :D
W danej opcji wybrałbym manual w innej dsg a w innej automat.

Trevorku :D ja wiem ze dsg jest ideałem bo współpracuje z tsi czyli tym poprawionym 2jzgte z supry :D
ale przejedź się chociaż raz w pełnej pi...dzie lexusem isf na 8biegowym automacie wtedy zrozumiesz że świat nie jest taki prosty jak nam sie wydaje :D
Poczytaj sobie https://eng.kaps.cz/lexus-8-speed-direc ... ission-949
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne światła LED (2014)
    Dwa lata po wprowadzeniu systemu AHS w reflektorach ksenonowych, firma Lexus zastosowała zmodyfikowane rozwiązanie dla reflektorów opartych na diodach LED. W 2014 roku zaprezentowano system, w którym zamiast ...
    Jak wyprzedzać rowerzystę?
    Wyższe temperatury powietrza sprawiają, że na drogach pojawia się coraz więcej rowerzystów. Dlatego kierowcy powinni przypomnieć sobie, co zrobić, by w bezpieczny sposób dzielić jezdnię z rowerzystami, a przede ...

13 Cze 2023, 11:07

Nie wiem jak te nowe ale kilka lat temu DSG było bardzo szybkie w upshiftach, ale downshift zajmował 10x dłużej.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

13 Cze 2023, 14:25

Nowsze DSG są nieco zamulone, chodzi o redukcję właśnie po depnięciu w podłogę.

Skrzynia spoko, ale już bez przesady że urywa tyłek i manualem odpadniesz. Więcej tu zależy od przebiegu niuta i trakcji.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

13 Cze 2023, 16:28

Tylko o jakich autach mówimy? o Fabii 1,0? czy o Superbie 280?

Proponuje przejechać się na zawody 1/4 mili i wtedy zobaczyć czy urywa tyłek czy nie, czy jest zamulona czy nie, czy popadam w paranoje.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

13 Cze 2023, 17:35

Trevor napisał(a):Proponuje przejechać się na zawody 1/4 mili i wtedy zobaczyć czy urywa tyłek czy nie, czy jest zamulona czy nie, czy popadam w paranoje.

Chłopie nie fantazjuj :D
Więcej praktyki :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

13 Cze 2023, 17:37

1/4M to emocje jak na grzybobraniu, a na torze większość jezdzi MT, guess why...
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

14 Cze 2023, 07:37

Trevor napisał(a):Tylko o jakich autach mówimy? o Fabii 1,0? czy o Superbie 280?


Może być Octavia RS 2.0 TSI 245 KM? Czy nie pasuje do narracji?
Jak dla mnie to żenada, a nie wybitna skrzynia do walenia dragów XD
Szybciej biegi zmieniam w moim dieslu przy ręcznej skrzyni :lol:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

16 Cze 2023, 07:37

galakty napisał(a):Jak dla mnie to żenada, a nie wybitna skrzynia do walenia dragów XD

Tu nie chodzi o to czy jest zła czy dobra tylko znowu o filozofowanie przy zwykłym, szybszym aucie nad skrzynią która ma znacząco poprawić jego osiągi a dowodem ma być 1/4m :no:

Prawda jest taka że przy fwd to ma znaczenie jak zeszłoroczny śnieg bo najpierw będziesz szukać pół godziny dobrej nawierzchni żeby sprawnie ruszyć zgodnie z tym co może seria i obiecuje producent a co dopiero o podniecanie się czasami wynikającymi z DSG.

DSG vs manual to kwestia preferencji i upodobań a nie "must have" do szybkiej jazdy
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

16 Cze 2023, 09:17

To jest oczywiście nieprawda, przy FWD jest to ważne, bo przy takim 4x4 masz sprzęt, który pomaga jechać.

Poza tym 250 konny kompakt to nie jest zwykłe szybkie auto, każdy Focus napotkany na ulicy to nie jest ST 250 koni, więc tak skrzynia manual vs szybki automat będzie tu mieć ogromne znaczenie.

I skończmy tą dyskusję bo chyba tylko na tym forum podważa się to jak poprawia osiągi DSG, jak działa itd. można mieć zastrzeżenia co do jakości, trwałości ale nigdy nie - co do tego jak zmienia biegi i jak działa.
Także proponuje potestować trochę aut w życiu, posprawdzać czy coś ma znaczenie czy nie ma i wtedy zabierać głos serio!
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
0

16 Cze 2023, 10:54

Trevor napisał(a):To jest oczywiście nieprawda, przy FWD jest to ważne, bo przy takim 4x4 masz sprzęt, który pomaga jechać.


Chłopie zejdź na ziemie i przestań opowiadać randomowe przypowiastki internetowych dzieci podpierając je jakimś wyścigami na 1/4m.

Trevor napisał(a):Poza tym 250 konny kompakt to nie jest zwykłe szybkie auto, każdy Focus napotkany na ulicy to nie jest ST 250 koni, więc tak skrzynia manual vs szybki automat będzie tu mieć ogromne znaczenie.


Porównujemy opcje modelowe reszta głupota która niestety pokazuje że takie auta są znane Ci z plakatu.

Trevor napisał(a): skończmy tą dyskusję bo chyba tylko na tym forum podważa się to jak poprawia osiągi DSG


Nikt nie neguje że poprawia osiągi tylko neguje zbawienny wpływ na nie w ujęciu ulicznego szybszego auta.

Trevor napisał(a):Także proponuje potestować trochę aut w życiu, posprawdzać czy coś ma znaczenie czy nie ma i wtedy zabierać głos serio!


Chłopie nie rozśmieszaj mnie :D :D :D :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11091
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0