Ford Focus Turnier 1.6 - Toczenie z wciśniętym sprzęgłem

21 Maj 2016, 23:07

Czołem, mam problem z moim samochodem. Nie mam go długo, i jestem również początkujący. Gdy startuję z jedynki, przejadę parę metrów i znów się zatrzymuję, wciskając sprzęgło, jest wszystko okej. Jednak gdy już się zatrzymam, okazuje się, że nie mogę zmienić biegu - drążek blokuje się. Również gdy stoję chwilę, silnik zachowuje się, jakby sprzęgło było powoli popuszczane, aż w końcu gaśnie. W tym samym momencie nie jestem w stanie zrzucić biegu, ponieważ drążek jest zablokowany. To samo dzieje się, gdy wrzucę wsteczny - stanie z wrzuconym innym biegiem z wciśniętym sprzęgłem nie powoduje żadnych problemów.

Co może być tego przyczyną? Wcześniej pojazd funkcjonował bez żadnych problemów. Właśnie zrobiłem jazdę próbną, i cały czas pojawiał się ten sam problem. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny, mam tylko nadzieję, że nie jest konieczna naprawa skrzyni biegów.
Modeller
Nowicjusz

Prawo jazdy: 22 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus Turnier 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

22 Maj 2016, 18:45

Pojeździłem dziś znowu, i wypróbowałem parę innych taktyk. Przy hamowaniu do skrzyżowania, i wrzucaniu neutralnego biegu, nie ma najmniejszego problemu z wrzuceniem jedynki i sprawną jazdą.

Gdy cofam, i jeszcze w czasie toczenia wrzucę neutralny, puszczę sprzęgło i wcisnę jeszcze raz, nie mam żadnych problemów. Jednak jeśli tego nie zrobię, skrzynia cały czas próbuje pchnąć mnie do tyłu. Generalnie, problemy pojawiają się tylko podczas stania z wrzuconym biegiem, gdy próbuję ruszyć.
Modeller
Nowicjusz

23 Maj 2016, 15:44

Modeller napisał(a):Jednak gdy już się zatrzymam, okazuje się, że nie mogę zmienić biegu - drążek blokuje się. Również gdy stoję chwilę, silnik zachowuje się, jakby sprzęgło było powoli popuszczane, aż w końcu gaśnie. W tym samym momencie nie jestem w stanie zrzucić biegu, ponieważ drążek jest zablokowany