FORD GALAXY 98' 2.3 benzyna BENZYNA W OLEJU

28 Gru 2010, 12:19

Witam.
Zauważyłem w swoim aucie dość osobliwy problem, wzrasta poziom oleju w silniku.
Byłem na odessaniu przed świętami, teraz sprawdzam codziennie rano czy wzrasta.
Czuję lekko benzynę na bagnecie.

Ktoś powie parę słów zanim znowu pojade do mechanika?

Pozdrawiam
vloo_music
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: od znajomego

28 Gru 2010, 18:56

Pewnie robisz krótkie trasy?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2010, 13:28

Dokładnie.
vloo_music
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: od znajomego

29 Gru 2010, 16:14

O ile wzrasta ten poziom oleju? Dużo? Jeżeli nie, to problem jest w tym, że silnik jest cały czas niedogrzany i benzyna z gładzi cylindra, która nie zdąży odparować jest zgarniana przez pierścienie i wpychana do oleju.
Jak robisz krótkie trasy, to spojrzyj też pod korek wlewu oleju - prawdopodobnie będzie pod nim coś w rodzaju masełka - wytrzyj to i kontroluj raz na tydzień.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Gru 2010, 09:45

Olej był wymieniany miesiąc temu na nowy. Przejechalem 1000km, mechanik jest pewny że wlał go właściwie. Wzrost jaki zaobsersowałem to ok 3 mm ponad stan.

Dziś dodam że miałem problem z odpaleniem go na mrozie po nocy na dworze.
Zwykle jest garażowany.
vloo_music
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: od znajomego

30 Gru 2010, 10:29

A czy silnik po odpaleniu szybko się nagrzewa? Ma może podwyższone obroty po zapaleniu a jak się rozgrzeje to wszystko wraca do normy? Dla pewności sprawdź kompresję na cylindrach( tylko na zimnym silniku).
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Mercedes C 63 AMG - nowe ekskluzywne wersje "Edition 507"
    Do rodziny modeli C 63 AMG dołączają ekskluzywne wersje "Edition 507" z jeszcze potężniejszym, 6,2-litrowym silnikiem AMG V8. Dodatkowe 37 kW (50 KM) winduje jego moc do 373 kW (507 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym ...

30 Gru 2010, 10:55

Silnik nagrzewa się bardzo wolno.
Obroty są normalne.

Rozumiem, że sprawdzenie kompresji tylko na warsztacie :)
vloo_music
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: od znajomego

30 Gru 2010, 14:27

Wg mnie nie ma potrzeby mierzyć kompresji. Jeżeli silnik rozpędza się bez problemu, paliwa spala normalnie ( tyle co zawsze ), na moc silnika nie narzekasz ( jest taka co zawsze ) to nie powodu. A 3 mm więcej na bagnecie to nie dużo. No i należy liczyć też " błąd pomiaru".
Oczywiście musisz kontrolować poziom i kolor oleju, bo nikt ci na 100% nie powie, że to nie jest na 100% początek UPG.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Gru 2010, 14:47

Teraz jest zima to auto pali troche wiecej, wiec chyba to jest tego powód. Moc jest taka sama od zapalenia auta odrazu.

A czym jest to UPG ??

A silnik po przejechaniu 100 KM dalej jest nagrzany na 1/3 z tego co pokazuje miernik. jeśli to ma jakieś znaczenie.
Dziś zobacze te masełko czy sie robi.
vloo_music
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: od znajomego

30 Gru 2010, 15:16

UPG - Uszczelka Pod Głowicą :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Gru 2010, 15:27

A co , to rozumiem mogą być objawy nieszczelnej tej UPG ?
Jaki koszt ewentualnej naprawy?
vloo_music
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: od znajomego

30 Gru 2010, 15:34

To mogą być objawy UPG, ale póki co to nie ma powodów, by ją już wymieniać. To wcale nie musi być UPG. Najprawdopodobniej główną przyczyną twojego problemu jest to, że robisz właśnie krótkie trasy i że jest zima. Jak zrobi się cieplej, to te objway powinny zniknąć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2011, 14:08

jak wskaźnik pokazuje 1/3 temp to warto sprawdzić działanie termostatu, być może silnik się nie dogrzewa przez co dostaje większe porcje benzyny, a dwa że z oleju ona nie odparowuje, gdyż jest za zimny,
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

04 Sty 2011, 19:54

ford utrzymuje taka temp. nie tak jak w innych na 1/2
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska

05 Sty 2011, 12:35

Więc może ktoś ma jakieś inne pomysły na wzrastający stan oleju oraz zapach benzyny na bagnecie?
vloo_music
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: od znajomego