alixia napisał(a):Albercik, ja już to wiem, że bez benzyny to nie pojadę:)
Przepraszam, jeżeli uraziłem
Oczywiście nie to miałem na myśli. Chodziło mi o to, że dobrze jest unikać jazdy na rezerwie ( podczas gdy
kontrolka świeci się już na stałe ) - smok pompki paliwa jest nieco wyżej niż pływak i może się zdarzyć, że paliwa w baku jest jeszcze np. 2 litry, a pompka albo zaciąga to paliwo z powietrzem, albo wogóle. Powstają wówczas różnorakie problemy z układem zasilania. Musisz też wiedzieć, że pompka paliwa podczas pracy grzeje się - tak jak każdy jeden element elektryczny. A paliwo w baku tą pompkę chłodzi. Dlatego, jeżeli ktoś lubi jeździć na rezerwie, to w takim przypadku można podejrzewać m.in. pompkę paliwa. No ale jak widzę, ciebie ten problem raczej nie dotyczy
alixia napisał(a):Benzynkę kupiłam przed świętami i nawet taką ciut lepszą bo tansza się zrobiła.
Zrobiłaś i dobrze i ...źle - zależy jakie paliwo uważasz za lepsze. jeżeli jest to PB95 w odsłonie premium, to ok, ale jeżeli uważasz, że lepszym jest paliwo PB98, to już nie do końca musi ono być lepsze - rodzaj paliwa zawsze określa producent silnika i dobrze jest do tego zalecenia się stosowac. A Pb95 i Pb98 to róznica. Przy zastosowaniu Pb98 może pojawić się np. spalanie stukowe...A wiem to z własnego doświadczenia - kiedyś nalałem do mojego Jeepa teg paliwa, i momo, że uważane jest za lepsze, do tego samochodu się akurat nie nadaje, mimo, że to hamerykańskie wozidło z dużym, 8 cylindrowym silnikiem. A jednak Pb98 to nie paliwo dla niego.
alixia napisał(a):dzisiaj przyjdą goście to ich trochę zajmę moim samochodem;) Może ktoś będzie się znał na tych bezpiecznikach, chociaż powiem Ci, że nie każdy kto nosi spodnie zna się na samochodach;)
Oczywiście masz rację. Ale też nie każda, która nosi spódniczkę na tych samochodach się nie zna
Ale skoro masz okazję, to zapytaj - może ktoś z tych znajomych będzie wiedział jak sie sprawdza bezpieczniki ( poproś od razu niech ci wyjaśni jak sprawdzić, bo może ci się to kiedyś przydać na drodze ). Zacznijcie od bezpiecznika pompki paliwa. Skrzynka z bezpiecznikami jest na wysokości twojego lewego kolanka
Numer bezpiecznika to 19 o wartości 25A ( kolor żółty jak dobrze pamiętam ). Sprawdzcie też bezpieczniki numer 4, 17 i 20.
Zerknij też, co się dzieje z kontrolką immo - czy po włożeniu kluczyka do stacyjki gaśnie w ciągu 3 sekund i czy podczas kręcenia rozrusznikiem nie zaświeci się, nie zamiga itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...