Ford ka2 prawie gasnie,na niskich biegach

01 Sty 2012, 15:11

Witam!
Jestem swiezym kierowca, Kupilam sobie na poczatek forda ka, maly malo pali...
po miesiacu juz mialam wizyte u mechanika... Jadac na autostradzie pod ostra gore altko mi sie zgrzalo i z pod maski poszedl bialy dym...
Okazala sie uszczelka pod glowicowa :shock: Mechanik powiedzial ze to bedzie kosztowne, wiec poszlam do kolesia ktory niema warsztatu tylko reperuje samochody na wlasna reke :oops:
Wymienil uszczelke ale samochod zaczol pic jeszcze wiecej wody.... to stwierdzil ze to jednak glowica i powiedzial ze taniej bedzie jesli kupi uzywany caly silnik... zgodzilam sie :roll:
wymienil!
Po wymianie silnika teraz mam inny problem...
Samochod odpala... przy dodaniu nie wielkiej ilosci gazu na luzie podskakuje i gasnie...
Jesli juz zaczne nim jezdzic i jestem na 5 biegu mam 50 mil/h na liczniku puszcze gaz i jak dodaje zeby utrzymac predkosc on chamuje i nagle wystrzela!! boje sie nim jezdzic... na karzdym biegu tak jest...
Mam nadzieje ze ktos zrozumie moj proble i mi podpowie co moge z tym zrobic :(
wiewiora90
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 08 2011
Auto: Ford ka2 2001

01 Sty 2012, 16:27

Efekty robienia samochodow w stodole, od kiedy to sie kupuje caly silnik, majac peknieta glowice...

No dobra na biegu jalowym ci gasnie jak dodasz gazu, a jak jest z ruszaniem? Dodajesz gaz, puszczasz sprzeglo i co? Szarpie ale jakos tam rusza? Czy normalnie rusza bez szarpania?

Pewnie ci nie pali na 2 czy 3 gary podczas dodawania gazu, mozliwe ze przwody WN sa w stanie rozsypujacym sie, czy swiece do wymiany, ciezko powiedziec, nie wiedzac co ten nowy silnik byl warty i czy on wszystko co mial podlaczyl to podlaczyl robiac swap.
Przeowdy WN pewnie masz te co mialas wczesniej, a tak nagle by sie nie rozsypaly, mozliwe ze swiece tylko wystarczy wymienic.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

01 Sty 2012, 22:22

a czy osprzent silnika jak czujnik i kable są ze starego silnika? jest mozliwość ze tylko kolejność kabli w n są zamienione
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

03 Sty 2012, 00:53

Czimi napisał(a):
No dobra na biegu jalowym ci gasnie jak dodasz gazu, a jak jest z ruszaniem? Dodajesz gaz, puszczasz sprzeglo i co? Szarpie ale jakos tam rusza? Czy normalnie rusza bez szarpania?


- jesli dodam duzo gazy to szarpie ale rusza...
Czimi napisał(a):mozliwe ze swiece tylko wystarczy wymienic.


-swiece jeszcze u mechanika wymienilam bo byly w stanie tragicznym! Mechanik powiedzial ze od nowosci musialybyc nie wymieniane, byly cale we rdzy... przy wykrecaniu jedna zlamal i musial wiercic... no ale sa wymienione.
Janusz00 napisał(a):a czy osprzent silnika jak czujnik i kable są ze starego silnika


- wydaje mi sie ze ze starego silnika. bo on cos jeszcze mowil ze moze on tak raz jezdzi a raz nie bo wilgoc dochodzi do kabli czy jakos tak i kazal mi go nagrzewac 10 min przed ruszeniem ale to nie zawsze dzial...
To moj pierwszy samochod i stad moja glupota :( Jestem tylko kobieta za kierownica:P
wiewiora90
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 08 2011
Auto: Ford ka2 2001

03 Sty 2012, 15:13

Wilgoc moze miec wplyw na przewody WN, ktore sa w kiepskim stanie, to akurat prawda.
Ale jak sie nie znasz, podjedz z kims kto sie zna do warsztatu jakiegos normalnego. Wymieniac przewody WN, na ktorych autko wczesniej jezdzilo, tylko bo tak jakis pseudo mechanik stwierdzil, to jest bez sensu, bo tym sposobem pol samochodu wymienisz.

A co do swiec, to te nowe czasem w starym silniku nie zostaly, a w tym nowym silniku sa te ktore w nim byly w momencie zakupu?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

03 Sty 2012, 22:12

szkoda mi kobiety moim zdaniem taniej było by wymienić samą głowice głowice dać do sprawdzenia czy nie jest pęknięta podocierać zawory zrobić planowanie głowicy wymienić rozrząd dać uszczelkę umyć silnik bęzyną ekstrakcyjną zeby było ładnie i auto chodzi 20 lat :)
ja nigdy bym nie poradził wymiany silnika całego bo to nie jest rozsądne koszty są podwójne od ponad 10 lat pracuje w firmie ASO i nigdy bym tego nie poradził nikomu jeżeli głowica jest pęknięta nie mienia się silnika fakt ze koszty są ciut przerażające ale jest pewność ze to będzie dobrze zrobione a w tym drugim silniku skąd wiadomo czy głowica nie jest pęknieta i co pani pewnie zapłaciła ponad 1500 za silnik plus naprawa 800 zł to tylko ja tak strzelam takie kwoty nie wiem za ile pani kupiła taki silnik a tak głowice pani by kupiła samą za którą zapłaciła by 1000 zł za sprawdzenie 100 zł za planowanie 100zł 50 zł za dotarcie zaworów plus rozrząd części same 300 zł i 200 zł za robotę czyli za złożenie to wyniosło by to panią czyli około 2000 tyś by pani miała zrobione auto to były wymyślone cyfry ale granice 1500 ok tego gdzieś
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska