Ford Kuga 2011 Titanium - wyświetla kontrolkę akumulatora

17 Sty 2020, 00:51

Witam,
Mam problem z Fordem Kugą 2.0. CDTI Titanium z 2011. Od jakiegoś czasu wyświetla mi kontrolkę akumulatora. Auto było sprawdzane pod kątem:
1. Alternatora - koło w alternatorze wymienione, sprawdzili w firmie zajmującej się regeneracją i alternator w całkiem dobrym stanie
2. Akumulatora - sprawdzony 2 krotnie (2 mechaników mówiło że jest okej)
3. Sprawdzenie pod kątem podpiętych kabli - okazało się, że do jakiejś kostki coś tam było źle podpięte i zostało to poprawione.
Żona jechała autem i po jakimś czasie parkowania na zewnątrz już auta nie odpaliła. Auto ponownie trafiło do mechanika na lawecie. Mechanik sprawdził, autem pojeździł i mu nie wyświetlało. Dzisiaj odebrałem auto od niego, podpięliśmy się komputerem - sprawdziliśmy błędy w pamięci i wyszło, że błąd - coś tam nie tak z zasilaniem alternatora (ale to były błędy zapisane w pamięci jakiś czas temu). Wyzerowaliśmy pamięć błędów i pojechałem autem do domu. Kontrolka akumulatora się nie świeciła. Ok 22.00 (auto stoi w garażu) poszedłem się nim przejechać po mieście. W garażu 8 stopni a na zewnątrz -1,5 stopnia. Ledwo wyjechałem z garażu a tu znowu wywaliło kontrolkę akumulatora. Niech ktoś doradzi w czym rzecz bo już zaczynam podejrzewać, że to "wina TUSKA"! :):) Pozdrawiam.
Mateusz89
Obserwowany
 
Posty: 2

17 Sty 2020, 08:28

Ja bym na kaczora stawiał. :wink: a tak na serio to znasz napięcie jakie daje alternator? Bo dla mnie "ok" nic nie mówi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sty 2020, 11:13

Dokładnie. Wszystko posprawdzałeś, ale jakie jest napięcie ładowania już nie..Przy takich objawach należało by sprawdzić w dwojaki sposób - na bolcach akumulatora, przy czym podczas pomiaru elektroda minusowa miernika ( czarna ) raz na bolec, a potem do karoserii. Napięcia muszą być te same.
Drugi pomiar to pomiar napięcia na zacisku alternatora i również tak jak przy akumulatorze.
Napięcie ładowania mierzyć przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby i włączonych światłach przednich.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Sty 2020, 09:47

Witam, dziękuję za obydwie sugestie. Sprawdzę w poniedziałek pod tym kątem. Pozdrawiam
Mateusz89
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rekordowy rok w czeskich fabrykach Skody
    W 2019 roku ŠKODA po raz pierwszy w historii wyprodukowała ponad 900 tys. pojazdów w swoich fabrykach w Mladá Boleslav i Kvasinach. Wysoki wynik jest zasługą wzrostu produkcji o 2,25 proc. w porównaniu ...