Ford mondeo 1.8 sspalanie 20l/100km

08 Gru 2010, 13:45

Jest to już drugie moje mondeo w sedanie 1.8 115km więc wiem że tak do 13l w mieście potrafi sobie ten silniczek łyknąć. Problem natomiast polega na tym, że spalanie jakie towarzyszy mi od kilku tygodni to 20l/100km. Już nie wyrabiam na paliwo. Samochód przed kupnem miał splanowaną głowicę. Zakładam że wszystko było zrobione fachowo zaczynając od porządnej uszczelki a kończąc na wymianie filtrów i oleju żeby auto pchnąć. Do zimy palił normalnie tylko trochę nie równo pracował na wolnych obrotach i szarpał dlatego wymieniłem świece i przewody(każda świeca czarna) co poskutkowało równą pracą silnika niestety nie wpłynęło na ilość spalanej benzyny. Co zauważyłem auto gdy silnik zgaśnie nie pali na dotyk tylko trzeba dodawać gazu. W poprzednim mondeo odpalał na dotyk. A sam odgłos zimnego silnika przypomina momentami klekota. Na światłach za mną jest chmura białego dymu nawet przy wyłączonym nawiewie. ?Gdzie szukać problemu??
marianp
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Puławy

08 Gru 2010, 14:06

Jak nie ubywa płynu z układu chłodzenia,( czyli uszczelka pod głowicą ok) to podłączenie pod kompa bo można szukać i szukać
Elementy które wpływają na zwiększone zużycie paliwa to
- Sonda lambda
-czujnik temperatury silnika dla ECM
-przepływomierz
-ustawienie rozrządu
-szczelność układy paliwowego
-Sprawność termostatu
Najczęściej leci czujnik temperatury lub sonda.Podłącz pod kompa i zobacz jakie wskazania.
To że jak zgaśnie i nie pali bez dodania gazy to norma bo przecież go zalewa paliwo a wciskając gaz dostaje dodatkowo więcej powietrza a wiec ilość która powoduje już zapalanie się nadmiernej ilości paliwa.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

08 Gru 2010, 14:29

tak tylko że nie ma różnicy czy mi zgaśnie przypadkowo podczas jazdy bo wiadomo śniegu dowaliło, czy normalnie wyłączę stacyjkę i za chwilę próbuję ponownie odpalić. No właśnie jestem umówiony na podpięcie pod kompa na 16:00

[ Dodano: 8 Grudzień 2010, 17:38 ]
proszę mądre głowy o interpretacje 2 kodów:
P0171 system too lean
P1270 Engine RPM/vehicle speed limiter reached
kolega stawia na przepływomierz.

[ Dodano: 8 Grudzień 2010, 17:51 ]
cytuję
"W aucie bez LPG ten błąd wskazuje na uwaloną lambdę, przepływkę, szwankujący wtrysk, zasysanie lewego powietrza, niskie ciśnienie na listwie wtryskowej.
Trza po kolei sprawdzać i eliminować."
Czyli wiem tyle samo co i przed odczytem kodów błędu.
Może jakieś porady?? mam drugi silnik igłę może od razu przełożę bo jeszcze parę km po mieście i wizyt u mechanika a wyjdzie tyle samo co przeszczep serduszka.
marianp
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Puławy