Witam
Ford Mondeo III auto bardzo przestronne, jedno z najprzestronniejszych w segmencie D a w nadwoziu kombi można naprawde zapakować się na wakacje i komfortowo podróżować.
ZawieszenieMondeo to podobno złoty środek i chyba rzeczywiście tak jest. Innymi słowami zawieszenie nie jest twarde więc napewno nie czuć każdego dołka, wybiera bardzo dobrze nierównośći jest dosyć komfortowe ale nie jest też zbyt miękkie, nie ma np. takiego efektu że po zapakowania autka "szoruje po asfalcie". Zawias w Mondeo jednym słowem jest poprsotu dobry.
Silnik w tym samochodzie to 2.0 TDCI o mocy 115KM oczywiście Diesel
![Wink ;)]()
Silnik tez nie lubi złej jakości oleju napędowego jaki jest niestety (jak i ogólnie paliwo) oferowany na wielu stacjach w naszym pięknym kraju. Dlatego nie radze lać gdzie i co popadnie bo potem naprawa silnika "dotkniętego" takim syfiastym paliwkiem jest bardzo kosztowna. Najlepiej lać na jednej sprawdzonej stacji (shell, BP, Orlen-w tym wypadku bardzo dobrze było lać to droższe np: Ultimate ON czy Vpower Diesel) Silnik zbiera sie z dołu tzn. ciągnie już żwawo od ok. 1700rpm. i czuć wyraźnie że załączyła się turbina, na wysokich obrotach ( hehe jeśli 4000rpm można nazwać wysokimi obrotami) tzn. powyże 4tys już kolorowo nie jest. Na plus można zaliczyć kulture pracy silnika (w zestawieniu z TDi jest sporo kulturalniej). Silnik z tym wariantek mocy pali około 7-10 litrów w zależności gdzie i jak się jeździ.
Jeśli chodzi o awaryjność to wiele Ci nie powiem. Zakup auta używanego zawsze nosi się z ryzykiem że coś może walnąć nieoczekiwanie bo nigdy nie wiemy jak naprawde poprzedni właściciel traktował samochód, chyba że kupujemy od pewnego człowieka znajomy czy ktoś z rodziny lecz jeśli nie to sprawdź auto w serwisie zmień co potrzeba (płyny, olej itp) i z Mondeo większych problemów mieć nie powinieneś.
Pozdrawiam.