Ford Mondeo Mk1 1.8TD kombi - Jakie tarcze/klocki na przód?

08 Lis 2014, 13:45

Witajcie :)

Chcę kupić tarcze i klocki na przód do Forda Mondeo Mk1 1.8TD kombi
4 śruby, średnica 260mm, grubość 24mm. Klocki długość: 156 mm

Jakich firm kupić zestaw do ok. 300zł ?

Czytam od kilku tygodni różne fora i z opinii wynika, że tarcze/klocki: ATE, TRW, Brembo, Zimmermann, Bosch, Optimal, Delphi u niektórych się krzywią, piszczą, pylą, słabo hamują i nie wiem już co myśleć. Wpadł mi w oko zestaw tarcz Rotinger z klockami Ferodo Premier - te tarcze jeszcze nikomu się nie skrzywiły, a klocki są polecane. Na jednym z forum znalazłem post osoby, która pokonuje częste trasy za granicę (jeden wyjazd ponad 2tys km) i użytkownik twierdził, że krzywiły mu się tarcze ATE, TRW i Brembo po 1 wyjeździe, a gdy zastosował tarcze ROTINGER z klockami Steinhof po kilku wyjazdach są proste jak nowe. Jednak klocki Steinhof podobno czasem pękają po kilkudziesięcu/kilkunastu tysiącach i czasem troszkę popiskują

Znalazłem ankietę ponad 900 osób i najczęściej kupują tarcze ATE 178 osób BREMBO 99 osób TRW 77 osób i inne, klocki ATE 182 TRW 109 FERODO 77 i inne

Osobiście miałem kiedyś TRW przód + tył klocki i tarcze i hamowały super, ale przednie szybko się skrzywiły, a pył z klocków był bardzo ciężko zmywalny. Klocki Delphi podczas montażu odkleiła się okładzina - zwróciłem do sklepu oddali kasę.

Myślę nad zestawem ATE + ATE (322zł) lub ROTINGER + FERODO PREMIER (239zł)

Jakie jest Wasze zdanie?
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

09 Lis 2014, 00:26

Ja mam u siebie tarcze i klocki TRW i jestem zadowolony. Ate to doby wybór, ale trochę droższy.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5293
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

28 Lis 2014, 09:37

Ja w Mondeo siostry zakładałem klocki właśnie od ATE a tarcze z tego co pamiętam miała chyba TRW. W sumie ja tym autem za wiele nie jeździłem ale z tego co wiem to bardzo dobrze działają zarówno klocki jak i tarcze, nie ma żadnych pisków, a jeżeli chodzi o pylenie to coś tam na alufeldze się pojawi od czasu do czasu ale nie jest to jakieś nadmierne pylenie.
milky
Nowicjusz
 
Posty: 35
Prawo jazdy: 02 04 2010
Auto: Volvo V40 Hatchback
Silnik: T4 180 KM

29 Sty 2015, 03:08

orginalnie ładujemy Motocraft
davespace
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 12 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seicento i Fabia
Silnik: 0,9 i 1,2 HTP
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lut 2015, 11:52

Dobre i najtańsze klocki to chyba Ferodo. Dobre są też ATE, Brembo. Tak samo tarcze. Kupując komplety trzeba uważać, bo zazwyczaj jest tak, że dobra jest tylko jedna rzecz, a druga jest już z tych gorszych. Wiem, że dobre tarcze robi Bosch.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zabici bez zaiętych pasów
    Aż 50% ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku. Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo podczas ...
    Skoda Vision RS - innowacyjne wnętrze
    Usportowione i wykonane z produktów najwyższej jakości – takie jest wnętrze Skody VISION RS. Kompaktowy, oddający dynamicznego ducha model RS można już teraz obejrzeć na udostępnionych przez markę szkicach i ...