Ford Mondeo Mk3 - czy diesel będzie dobry?

10 Gru 2010, 18:42

Witam mam zamiar kupic fordam mondeo mk3 jezdze dosc duzo wiec decyzja padła na diesla ale niewiem jaki diesel bo sa tam jakies TDCI itp woec pomózcie do wydania mam 20 tys zł dzieki i pozdrawiam
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

10 Gru 2010, 18:46

[link do oferty na Allegro wygasł]
james00796
Początkujący
 
Posty: 192
Miejscowość: Prokowo

10 Gru 2010, 18:57

Uważaj na Mondeo z poczatków produkcji. W pierwszyh egzemplarzach często zawodziły wtryskiwacze firmy Delphi. Najcześciej w 2.0 TDCi/130KM.

Zwracaj uwagę na dwumasowe koło zamachowe(hałasy z okolic sprzęgła)

Silnik 2.0 TDCi/130KM jest najbardziej polecanym, jednak z uwagi na "problemy wieku dziecięcego" lepiej zainwestować w roczniki 2003-wzwyż.(wyeliminowano problem korozji, wadliwych wtryskiwaczy, szybkie zużycia dwumasówki)

Poza tym ciężko jest być niezadowolonym z tego samochodu- jeździ fantastycznie, daje poczucie komfortu i bezpieczeństwa, a dodatkowo wygląda cały czas atrakcyjnie :wink:
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Gru 2010, 19:10

Za 20 tyś powinieneś już wynaleźć coś z lat 2003 gdzie jak kolega wyżej pisze znacznie poprawiono niedociągnięcia z pierwszych lat produkcji. Polecam Ci silnik 2.0 TDDI, ze względu na to, iż jest on oparty jeszcze o pompę rotacyjną i nie ma dwumasy. Jeżeli moc rzędu 115 KM wystarcza Ci to właśnie on byłby najlepszy. Z innych to 2.0 TDCI po 2003 roku.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Gru 2010, 22:17

Ja też bym stawiał na jednostke TDDI,tam nawet występuje łancuch rozrządu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

10 Gru 2010, 22:39

W TDDi była jak wspomniał <b>stasiowski121</b> pompa rotacyjna, która początkowo niestety często szwankowała. Ponadto silnik jest raczej głośny i kulturą pracy zdecydowanie odstaje od konkurencyjnych silników z wtryskiem common rail.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Rio 1,4 DOHC CVVT o mocy 109 KM
    Pod maską koreańskiego mieszczucha znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra generujący moc 109 KM. Wyposażony w manualną skrzynię biegów która oferuje sześć przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ...
    Nowy Lexus LS po tuningu według Japońskich Tunerów
    Japońscy tunerzy z firmy Modellista wzięli na warsztat nowego Lexusa LS. Luksusowa limuzyna otrzymała pakiet dodatków, które dodają jej specjalnego charakteru, jednocześnie nie wprowadzając rewolucji w wyglądzie ...

11 Gru 2010, 09:30

W TDDi była jak wspomniał stasiowski121 pompa rotacyjna, która początkowo niestety często szwankowała. Ponadto silnik jest raczej głośny i kulturą pracy zdecydowanie odstaje od konkurencyjnych silników z wtryskiem common rail.


Ale i tak TDDI jest duzo mnie awayjny jak TDCI
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Gru 2010, 09:34

Skoro tak uważasz, <b>Marcin0116</b>. Osobiście jeżdzę silnikiem TDCi i nie mam żadnych zastrzeżeń. Poza tym tak jak wspomniałem. Przejedź się TDCi i TDDi. Zobaczysz, jak duża jest róznica...
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Gru 2010, 11:39

to co polecacie ten silnik TDCI??
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

11 Gru 2010, 11:47

Jeżeli nie zamierzasz lać paliwa Bóg wie skąd tylko ze sprawdzonych stacji to w pierwszej kolejności zakup zadbanego egzemplarza a później dobra ropa i nie powinno być kłopotów.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

12 Gru 2010, 13:35

to spokojnie moge kupowac diesla??
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

12 Gru 2010, 15:26

Mam drugi samochod TDDI 2.0 115koni z 2001 i nie ma problemu z silnikie wiec moze ci sie trafić też z poczatku produkcji bez awaryjny :) Polecam samochodzik :) szybko przepalają sie żarówki w prędkościomierzu :|
pop1
Początkujący
 
Posty: 100
Miejscowość: nikad

13 Gru 2010, 00:07

Własnie skonczylem wymieniac korbowody w mondeo 2.0 tddi jestem mechanikem samochod sprowadzilem z francji z padniemtym turbem okazalo sie ze w mondeo gdy pada turbo bije caly olej w komore spalania i to powoduje ugiecie korb ktos tam napisal ze tddi nie ma dwumasy ..... ;/ jak nie ma jak ma silnik glosny przyspieszenie tak sobie fajne duza elastycznosc silnika spalanie kolo 8 l i przede wszystkim nie bral bym mondeo z pompa vp44 czyli jak wy to piszecie rotacyjna montowana w audi 2.5 bmw e46 i wielu innych nie nalezy do natrwalszych wg mnie cr o niebo lepsze czyli tdci ale wlasnie po 2003 a tak wogole czemu mondeo jest wiele innych fajnych samochodow a ty modneo fakt dobrze trzyma sie drogi z tylu wielowachacz ogolnie dobra zawiecha ale jakies 200 tys tuleje tylnej belki do wymiany ja za to biore 500zl :) na twoim miejscu szukal bym cos z grupy VW np toledo bardzo prosty samochod silnik 1.9 130 km pompowtrysk i mondeo zostawia z tylu i tanszy w eksploatacji niz mondeo mniej awaryjny itp :!:
poldi2311
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Stalowa wola

13 Gru 2010, 10:25

sam jeżdżę mondeo 2,0 tdci 130 km. i powiem wam jedno .... jak ktoś nie potrafi zadbać o auto to zniszczy nawet silnik w golfie 1,9tdi 90km. Dziwi mnie to że wszysce narzekają na tdci a problem lezy w eksploatacji auta.... jadąc 400 km idioci gaszą silnik bez odczekania kilkudziesięciu sekund żeby ostudzić turbinę i wtryski ... tankują u pana juzia w garażu bo pan juzio ma ropę 10 gr tańszą... nie warto zatankować GOLDA albo na SHELLU 10 gr drożej żeby nie mieć później problemów z podaniem paliwa do silnika przez wtryski??? pozdrawiam użytkowników mondeo mk3 2,0 tdci
Boże chroń mnie przed fałszywymi przyjaciółmi,
z wrogami sam sobie poradze...
danstan
Nowicjusz
 
Posty: 12

13 Gru 2010, 12:02

Uważam tak samo jak <b>danstan</b>- wszystko zależy od użytkowania samochodu. Osoby zainteresowane zakupem mk3 w Dieslu powinny poddać go szczegółowej kontroli. Jeśli jednostki wysokoprężne nie były właściwie obsługiwane, mogą być źródłem sporych problemów.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004