Ford s- max warto??

25 Wrz 2010, 20:59

epidos napisał(a): sam zobacz: jaki jest % problemów z wtryskami w TDI a jaki w TDCi, różnica jest, i to powalająca. Bo VW trzyma sie swojego, woli nie eksperymentować


Chłopie może lepiej sam zobacz jakie są te procenty i jakie technologie stosuje VW zanim zaczniesz takie brednie wypisywać...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

25 Wrz 2010, 21:07

Ok, spytaj pierwszego lepszego mechanika, czy lepiej 2.0TDCi czy 1.9TDI.
epidos
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Italia

25 Wrz 2010, 21:29

epidos napisał(a):Ok, spytaj pierwszego lepszego mechanika, czy lepiej 2.0TDCi czy 1.9TDI.


Wiadome, że każdy powie, że 1.9 TDI bo to dla mechanika później będzie prosta robota (czyt. łatwy zarobek). 1.9 TDI na pompowtryskach jakie by nie było to w rzeczywistości bardzo podobne konstrukcje. Dla kogoś, kto nie tankuje paliwa ze stacji No-Name jak najbardziej nadaje się TDCI - zupełnie inna kultura pracy, łatwiej kupić zadbany egzemplarz niż 1.9 TDI. Osobiście mógłbym mieć zarówno DCI jak i TDCI czy cokolwiek innego na pompowtryskach bo zawsze tankuję na markowych stacjach, a jakoś jeżdżę mimo to zwykłym dieslem na pompie rotacyjnej. Z kolei nie dawno też spotkałem znajomego na przystanku PKS bo oddał do regeneracji pompowtryski z Passata B5FL. Podobno policzyli mu 1400 zł za 4 sztuki. Niestety nie widziałem go już później abym mógł potwierdzić/zaprzeczyć zasłyszanym plotkom.
Pamiętam nie tak dawno jak do jednego z okolicznych warsztatów przyjechała Pani srebrnym Jaguarem z jakimś silnikiem Diesla. Mechanik spojrzał pod maskę i powiedział jej "Pani szanowna, takich aut to my tutaj nie naprawiamy, nawet części nie mamy do niego".
Silnik silnikiem, ale samo zawieszenie w Mondeo jest znacznie lepsze niż w np. Passacie.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

25 Wrz 2010, 21:47

Każdy ma swoje zdanie, sam mam TDCi, przy 70 tyś padł wtrysk, a tankowałem w Niemczech/Włoszech na dobrych stacjach. Także ja już mam złą opinie, ale może pecha poprostu miałem?
epidos
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Italia

25 Wrz 2010, 22:59

stasiowski121 napisał(a):1.9 TDI na pompowtryskach jakie by nie było to w rzeczywistości bardzo podobne konstrukcje


Nie rozumiem do końca tego zdania ale dodam od siebie, że pompowtryski są tak samo czułe na jakość paliwa jak wtryski w Mondeo i równie drogie (jeśli nie droższe...) ;) Stare TDi na pompie rotacyjnej pojedzie na wszystkim ale z kolei TDDI z Mundka też byle czym można lać.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

26 Wrz 2010, 06:35

Kubuch napisał(a):Nie rozumiem do końca tego zdania


Czego dokładnie kolega nie rozumie? Na myśli miałem budowę całego silnika a nie tylko układ wtryskowy oparty w tym wypadku na pompowtryskach.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2UR-GSE
    Powody do dumy mają również inżynierowie odpowiedzialni za stworzenie jednostki V8 2UR-GSE. To wolnossący motor, który jest sercem sportowych Lexusów z ostatnich lat. Dzisiaj jednostkę znajdziemy pod ...

26 Wrz 2010, 10:06

Problemem układów wtryskowych silników Forda nie jest jakość wykonania, tylko tak jak piszecie paliwo!Natomiast jeśli chodzi o same wtryskiwacze,też nie jest problemem ich jakość ,tylko co absurdalne precyzja wykonania.Dosłownie pyłek lub mikroskopijny opiłek potrafi wtryskiwacz zablokować.Jeszcze wtedy gdy jeździłem do Włoch, mój znajomy Calabryjczyk kupił nowiutkiego Focusa TDDI,samochód świetny,po zakończeniu gwarancji zaczął lać to paliwo rolnicze(olej napędowy czerwony),to jest wręcz zaskakujące jak szybko coś siadło.ASO Forda,werdykt pompa wtryskowa do wymiany,uszkodzona przez niskiej jakości paliwo(2 tyś Euro w plecy) wymogów tych silników i układów wtryskowych(paliwo,filtry).Jeszcze jedno,PAMIĘTAJCIE :!: ,że według testu,najlepsze na świecie filtry produkuje Purflu(test przez rozebranie),najsolidniej wykonane i posiadające najwięcej zwojów czynnika filtrującego.Mój brat korzysta tylko z f.Purflu(najlepsze do silników common rail).Po plamie jaką dałem z tym S-maxem,pamiętam tylko (przypomniałem sobie auto) S-maxa chwalonego za silniki benzynowe,ogólnie auto polecane.Trudno jest rozstrzygnąć ,które systemy wtryskowe lepsze,bo co znaczy lepsze?!Jeśli ktoś jest pedantem i przestrzega zasad to wiadomo ,że silniki common rail,pompowtryski też można ukatrupić a nie są tanie.Jedna nówka sztuka BOSCHA-a do powiedzmy VW-ena Golfa kosztuje ok.2300 zł.

[ Dodano: 26 Wrzesień 2010, 11:29 ]
benq napisał(a):Wzruszyła mnie twoja historia...
Benq,mnie to też wzrusza,bo jedziesz do MONACO i widzisz same VEL SATISY,przyjeżdżasz do mnie na wiochę i widzisz 10 salonów samochodowych,śmigające MAYBACHY,LAMBORGHINI,FERRARI,ROLLLS- ROLLSy nowiutkie ,a nowiutkich Mercedesów S-klasse nawet nie policzę.Brakuje tylko Joan Collins pracującej jako sprzątaczka w naszym salonie MERCEDESA :mrgreen: Benq tak jest :!: :grin:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)