Ford Smax - opinie

12 Sty 2023, 18:22

Witam.
Vectra się posypała i potrzebuje kupić nowy samochód, ale wymogiem jest żeby był 7osobowy. Wybór padł na Forda smaxa/Galaxy za ok 25tys. Chciałem poznać opinie przede wszystkim na temat silnika 2.0tdci 140km, bo mam sprzeczne informacje. Jedni mówią, że to najlepszy silnik do tego samochodu, a inni, że najbardziej awaryjny i bardzo drogi w utrzymaniu i najlepiej nie brać silników z oznaczeniem dci :lol: . Jak to w końcu jest i jaka jest ewentualna alternatywa dla tego silnika albo auta.
Ilumin
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sty 2023, 18:45

Ilumin napisał(a):że najbardziej awaryjny i bardzo drogi w utrzymaniu


Zależy do czego porównujesz. Jeśli do jakiegoś benzyniaka 1.6 z czasów golfa 3 to rzeczywiście może taki być. Natomiast na tle innych diesli z podobnego okresu jest bardzo dobrą konstrukcją o ile nie najlepszą.

najlepiej nie brać silników z oznaczeniem dci :lol:


To lepiej nawet tym "innym" nie mów że ten sam silnik pod różnymi nazwami był montowany w peugeotach, citroenach, fordach, volvo czy mazdach bo jeszcze się okaże, że sami tym "złomem" jeżdżą.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sty 2023, 18:54

No właśnie według tego co ja wiem to ten silnik był tworzony we współpracy z peugeotem o ile to nie jest ten sam silnik tylko z innym oznaczeniem. Generalnie chciałbym wiedzieć czy mogę ten silnik brać z czystym sumieniem, a nie myśleć, że lista potencjalnych usterek to by mogła być mała książka. Wiadomo, że liczę się z kosztami jakie generują diesle chociaż to będzie mój pierwszy, do tej pory jeździłem benzyna + gaz. Dziennie robię przynajmniej 50km do pracy w dwie strony z tego 2/3 drogi po ekspresie więc myślę, że kwestią dpfu przejmować się nie muszę.
Ilumin
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sty 2023, 19:21

Ilumin napisał(a):No właśnie według tego co ja wiem to ten silnik był tworzony we współpracy z peugeotem o ile to nie jest ten sam silnik tylko z innym oznaczeniem


To jest francuski silnik HDI zaprojektowany przez Francuzów

Ilumin napisał(a):. Generalnie chciałbym wiedzieć czy mogę ten silnik brać z czystym sumieniem, a nie myśleć, że lista potencjalnych usterek to by mogła być mała książka.


Możesz brać z czystym sumieniem. Silnik nie ma wad konstrukcyjnych.
Psuje się/zużywa to co normalnie się w dieslu psuje/zużywa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sty 2023, 21:43

A jak to jest z automatami w tych autach? Brać jak się trafi czy raczej się wystrzegać?
Ilumin
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sty 2023, 21:53

Ilumin napisał(a):A jak to jest z automatami w tych autach? Brać jak się trafi czy raczej się wystrzegać?

Jeżeli jest to powershift to się wystrzegać :D
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

12 Sty 2023, 22:31

W przedliftach był durashift (klasyczny automat) więc jest ok. Po lifcie (2010 chyba) był powershift więc dwusprzęgłówka jak np. dsg więc dopóki działa jest super a kiedy przestanie jest drogo
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Sty 2023, 20:40

Kolejne pytania. Jaki jest realny przebieg tych samochodów i na co zwrócić uwagę przy oglądaniu takiego samochodu. Generalnie większość ogłoszeń jest z przebiegami około 300000. Realnie sprawdzić czy nie był cofany pewnie i tak się nie da, ale bardziej chodzi mi o to czy taki przebieg powoli kwalifikuje większość tych silników do remontu czy spokojnie jeszcze pojeżdżę.
Ilumin
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sty 2023, 21:04

Ilumin napisał(a):z przebiegami około 300000

300 000 km to nie jest aż tak koszmarnie duzo, jeżeli jest oryginał to pojeździ 2 x tyle
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

20 Sty 2023, 08:50

Ilumin napisał(a):Generalnie większość ogłoszeń jest z przebiegami około 300000.

Norma.
Ilumin napisał(a):ale bardziej chodzi mi o to czy taki przebieg powoli kwalifikuje większość tych silników do remontu czy spokojnie jeszcze pojeżdżę.

Nie wiem co kto uważa za spokojnie pojeździć przy starym dieslu z takim nalotem.
Szykuj luźne 10-15k i wtedy spokojnie pojeździsz. Zapominasz że takie auta to nie tylko silnik ale też sporo wokół niego.
Oczywiście możesz mieć nadzieję że poprzedni właściciele włożyli w serwis/naprawy równowartość jego wartości rynkowej no ale sam wiesz jak jest.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Sty 2023, 10:02

Nie wnikam w resztę auta, bo z tym się liczę i wiem jak to wygląda. Nigdy nie miałem diesla i stąd się biorą moje pytania, bo nie chciałbym się wpakować w generalny remont silnika zaraz po zakupie, a najlepiej w ogóle :D A jakbym miał słuchać wszystkich doradców obok mnie to nie kupiłbym nic, bo najlepiej żeby 12-15 letnie auto miało 150000 przebiegu, a ja jednak bardziej wierzę w te wyższe przebiegi, bo to przynajmniej daje chociaż trochę informacji, że sprzedający nie próbuje czegoś zataić i czarować.
Ilumin
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2023, 11:16

Mowa o "silniku" jako bloku/glowicy/układzie korbowo-tlokowym i "reszcie" czyli osprzętem jaki jest do bloku przykręcony czyli sprzęgło, turbo, wtryski, alternator/rozrusznik itd. Pojęcie remontu generalnego dotyczy "silnika", obróbki wału/glowicy/bloku, wymiany tłoków/pierścieni i ogólnie to nie powinno cię dotyczyć o ile poprzedni właściciele pilnowali sensownych interwałów serwisu olejowego.
Z kolei skumulowana "reszta" jest droższa niż generalka bloku. Są to elementy, które się normalnie zużywają i każdy z nich prędzej czy później padnie czy to z uwagi na wiek i postępującą korozję metali czy przebieg i wyeksploatowanie. Nie jesteś w stanie tego przewidzieć tak samo jak w ogromnej większości przypadków nie jesteś w stanie ustalić co czy i kiedy było już zrobione.

Ilumin napisał(a): A jakbym miał słuchać wszystkich doradców obok mnie to nie kupiłbym nic, bo najlepiej żeby 12-15 letnie auto miało 150000 przebiegu, a ja jednak bardziej wierzę w te wyższe przebiegi, bo to przynajmniej daje chociaż trochę informacji, że sprzedający nie próbuje czegoś zataić i czarować.


Nooo ja np. w jesieni 2021 kupiłem 12 letniego diesla z przebiegiem 104 a był też na rynku ten sam model mający 89. Mój szef sprzedawał ostatnio jumpera z 2003, który przez prawie 20 lat zrobił 150k - oczywiście nikt nie wierzył ale pierwszy, który oglądał od razu go wziął i to bez negocjacji.
Jedyny "problem" takich aut to cena zdecydowanie odbiegająca od średniej rynkowej bo żaden turecki cudotwórca Hakan w Niemczech ani polski Mirek nie mieli z tymi autami nic wspólnego

A jako ciekawostka - samochód z filmu pojawił się ostatnio na polskim portalu ogłoszeniowym ze stanem licznika 221

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Sty 2023, 11:48

Jak jest 100% pewność co do przebiegu to jak najbardziej. Ale w ogłoszeniach od kogoś, kogo się nie zna, to lepiej jednak być ostrożnym. Bo auto które ma 20 lat i 150 tyś dla każdego jest podejrzane. Jak ma tyle w rzeczywistości, to ok. Ale jak sie okaże po czasie, że ma 3 razy tyle, to co? W takich przypadkach trzeba byc ostrożnym jakby na to nie patrzeć :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2023, 11:55

Ilumin napisał(a):Nie wnikam w resztę auta, bo z tym się liczę i wiem jak to wygląda. Nigdy nie miałem diesla i stąd się biorą moje pytania, bo nie chciałbym się wpakować w generalny remont silnika zaraz po zakupie, a najlepiej w ogóle A jakbym miał słuchać wszystkich doradców obok mnie to nie kupiłbym nic, bo najlepiej żeby 12-15 letnie auto miało 150000 przebiegu, a ja jednak bardziej wierzę w te wyższe przebiegi, bo to przynajmniej daje chociaż trochę informacji, że sprzedający nie próbuje czegoś zataić i czarować.


Każdy ma takie samo podejście dlatego jest rozczarowanie bo jak dostajesz od auta niskie spalanie i przyjemną jazdę to musisz sypnáć kasą.

Prosty przykład :

Walnięty zawór pompy, wtryski 2szt (z 4szt), i zamek bocznych drzwi olej i filtry + drobnych pech np.trzeba je wyciągać bo są zapieczone (usługa dodatkowa) i już masz ponad 3k gdzie sam zaworek to około 600zł.

A tak naprawdę przy dieselku to jest nic.

A gdzie reszta której jest naprawdę sporo.

Więc co to jest 10k. jak wtryskiwacze są 4ery, jest turbina i zaworków x10.

A silnik czyli goły słupek kupujesz po regeneracji i tyle.

MotoAlbercik napisał(a):Ale w ogłoszeniach od kogoś, kogo się nie zna, to lepiej jednak być ostrożnym. Bo auto które ma 20 lat i 150 tyś dla każdego jest podejrzane.


Ja kupuję tylko auta z małymi nalotami i często stare, jest ich bardzo dużo tylko chętnych nie ma bo cenowo nie wpisują się w wyobrażenia o kosztach więc przepłacenie 5k jest wielkim łolaboga :D

P.s.

Teraz mam VW lt 98r pb z nalotem 180k.km.i zastanawiam się co będzie po daniu ogł.o sprzedaży :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Sty 2023, 12:01

szybki napisał(a):Teraz mam VW lat 98r pb z nalotem 180k.km.i zastanawiam się co będzie po daniu ogł.o sprzedaży :mrgreen:

No jak co będzie? To co zawsze :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000