Francus dla Konserwatorów :)

06 Maj 2021, 07:05

Zdaję sobie z tego sprawę Szybki, ale Aurisem pomimo jego niekłamanej nieporównywalności do owej Pandy w teren nie wjadę... znaczy wjechać wjadę, ale nie wyjadę.
"Desperados" oprócz przestrzeni i komfortu wewnętrznego ma na pierwszy rzut oka wszystkie cechy porządane:
- Benzyna
- Spalanie 5/6L nawet z napędem 4x4 czy w mieście
- napęd 4x4
- Składane fotele na płasko
- Niskie koszty eksploatacji
- W razie zakopania można ją po prostu wypchnąć bo jest lekka.

Pytanie jak faktycznie się tym autem jeździ, oraz ile faktycznie tej przestrzeni wewnątrz jest dlatego najlepszy byłby użytkownik...

Czy macie jakieś informacje/doświadczenia co do powyższego Koleosa?
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31

06 Maj 2021, 23:22

Jeśli już jesteśmy przy Fiacie, to może coś takiego? (link przykładowy) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pod LPG masz 2.4 i 3.6, alternatywnie można rozglądać się za jego bliźniakiem ( a w zasadzie ojcem), czyli Dodgem Journeyem, z tym, że benzynowym (bo diesel PD od VW, więc nie jest to zbyt dobry wybór).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Maj 2021, 06:42

Bardzo ładne auto Mike się nie stać mnie będzie na zarówno kupienie modelu w miarę użytkowego jak patrzyłem na ceny, plus będzie drogi w eksploatacji. Z gazem ogłoszeń nie ma więc kolejna inwestycja. Koszty części też duże no i spalanie ... Ale bardzo dziękuję za nową propozycję!
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31

07 Maj 2021, 06:48

88Dzibril88 napisał(a):Koszty części też duże


Jeśli porównasz z fiatem pandą to może i tak. Jednak jeśli bierzesz pod uwagę hybrydę w połączeniu z nowoczesnym dieslem to sprawa co wyjdzie finalnie drożej jest mocno dyskusyjna
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Maj 2021, 06:50

Rozumiem Invy i po Twoim poście zbadałem temat. Faktycznie brzmi ciekawie wcześniejszy 3008 w hybrydzie, i jest dobrze jak jest dobrze. Jak walnie coś to.... :cry:
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31

07 Maj 2021, 07:11

88Dzibril88 napisał(a):Pytanie jak faktycznie się tym autem jeździ, oraz ile faktycznie tej przestrzeni wewnątrz jest dlatego najlepszy byłby użytkownik...

Pandy 4x4 nie miałem, tylko zwykłą. Jeżeli chodzi o samą przestrzeń w środku, to jest jej nadspodziewanie dużo z przodu i wystarczająco z tyłu. Bagażnik niestety mały. Panda jest dosyć wysoka , więc wsiadanie i wysiadanie nie sprawia żadnych problemów. Na plus również zabezpieczenie antykorozyjne. Jedyna rzecz która by mnie martwiła, to ten dwucylindrowy silnik.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2021, 07:14

88Dzibril88 napisał(a):3008 w hybrydzie, i jest dobrze jak jest dobrze. Jak walnie coś to....

Patrze na Twoje typy to ogólnie nic nie mają wspólnego z taniościa a tym bardziej ze spokojem użytkowania. Może ewentualnie ta panda 4x4 ale jak słysze o silnikach typu r2/3 to płakać się chce. Reszta jakieś hybrydy z dieslem, napędy na 4łapy i to jeszcze w autach pruducentów którzy do dnia dzisiejszego nie potrafią zrobić wiązki elektrycznej żeby się nie utleniła po 4latach, nie napawa optymizmem.

P.s.

W tamtym tyg.miałem e-hdi. Termostat jest elektrycznym ustrojstwem kosztującym ponad 700zł a ciekawostką był wałek rozrządu. W normalnej opcji jest to odlew a tu jest kawałek badziewnej rurki z wsuniętymi krzywkami. Niby nic ale walek do wymiany + głowica do obróbki.
Jestem ciekaw ile trzeba zrobić kilometrów dieselkiem żeby odjeździć tylko jedną wizytę u mechanika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11001
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2021, 07:21

Super! To już jakieś wiadomości. Dość sporo grzebię po godzinach względem ruch samochodów i póki co dowiedziałem się tyle, że w wersji Cross bagażnik jest "głębszy" niż w zwykłej? I chyba fotele składają się na płasko? Czy w zwykłej też tak jest? Jestem też ciekawy czy można założyć do takiej Pandy Cross hak na tył bo jest tak ta metalowa płyta tak jak i z przodu mająca chronić podwozie w terenie. Jeśli by w środku było wystarczająco miejsca i jeszcze dorzuciłbym hak to w sumie byłoby w porządku. Czy na tylnej kanapie zmieszczą się 3 osoby ? Czy taki silnik da radę raz na czas zrobić dłuższą drogę typu 500 km ? I ostatnie pytanie. Np to ogłoszenie wygląda w porządku tylko ma jak dla mnie "nowicjusza" spory przebieg jak na taki silniczek. Uciekać od takich? Jaki byłby optymalny na auto z 2015/6 (ten model był w tych latach produkowany) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31

07 Maj 2021, 07:25

Czyli mamy pandę Cross puki co... Bardzo wam dziękuję za te informację z drugiej strony których od normalnego użytkownika bym nie dostał. Będę wdzięczny jak ktoś podpowie mi względem wcześniejszych pytań co do Pandy. Czy macie jakieś informacje względem Renault Koleos ?
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31

07 Maj 2021, 07:35

Weź najpierw sobie przykładową pandę obejrzyj. Dostałeś info, że jest "przestronna" ale przestronna jak na popierdółkę 3,6m a nie w odniesieniu do całego rynku. Ten bagażnik ma 200 litrów, przewieźć w nim możesz zakupy spożywcze za 300 złotych zakładając, że nie kupiłeś dwóch zgrzewek wody. Bagaznik w 4x4 nigdy nie będzie większy niż w fwd, napęd musi się gdzieś zmieścić
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Maj 2021, 07:45

Invy, najpierw zbieram informacje od was i wszystkie porady. Po wytypowaniu aut najbliżej ideału i tak będę się umawiać najpierw na jakieś jazdy próbne itd. a dopiero potem szukał odpowiedniej modelu. Z Pandą Cross problem jest taki nawet jakby okazała się super że jest ich bardzo mało u nas w kraju. Jeśli to na nią by padło to w większości będzie używana pewnie w stylu Suzuki Jimmy czyli z tylnim siedzeniem na płasko opuszczonym i jeżeli będzie możliwy hak to również raz dwa trzy do domu przyczepka mniejsza plus bagażnik dachowy. Ale nie mówię że to to auto. Nareszcie zdaje się mieć po prostu względem mojego użytkowania najmniej wad.
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31

07 Maj 2021, 08:25

88Dzibril88 napisał(a):Suzuki Jimmy

Zapomniałem o jimny :D
Wtedy na pandę nawet bym nie spojrzał :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11001
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2021, 08:52

Tylko czy jest sens płacić górę siana za jimmiego jeśli nie potrzebuje się "prawdziwej terenówki"
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Maj 2021, 09:12

Invi napisał(a):Tylko czy jest sens płacić górę siana za jimmiego jeśli nie potrzebuje się "prawdziwej terenówki"

Bez przesady z tą gorą siana. Gora siana to jest za pandę z atrapą silnika :)
Jimny jest to dużo lepsze auto jako wszechstronne wozidło, oszczędne, proste i dostępne z normalnym silnikiem.

P.s

I taka ciekawostka w razie awarii silniczek (na palecie) fiacika kosztuje więcej niż v8 z lexusa a do jimnego caly silnik z osprzętem 700zł hmmm ciekawe czemu :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11001
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2021, 09:21

Oszczędny Jimmy ..? Nie nie oszczędny. Ma mniej miejsca niż ta Panda. Po dodaniu butki gazowej nie ma bagażnika a normy spalania ma takie że nowego modelu jest zakaz sprzedaży w większości EU albo całej bo na za duże spalanie jak na małe auto. 70% auto będzie siedząc w mieście więc bym się zakatował nim i jego w spalaniu i w samej kulturze jazdy bo na półbiegi w manuału z tego co wiem. Jimmy piękne auto, ale bardziej dla kogoś kto szuka stricte terenówki i jazdy for fun...
88Dzibril88
Nowicjusz
 
Posty: 31