Freelander 1.8 benz 2003 konsumpcja oleju silnikowego

27 Sie 2010, 18:51

Witam,

Mam pytanie do kolegów. Od jakiegoś czasu Frelek pobiera mi około 1 l oleju na 1500km.
Jak sądzę to dużo za dużo. Miałem drobny problem z cieknącą wodą z układu chłodniczego przez uszczelkę na kolektorze dolotowym. Podczas mojej nieobecności żonka jeździła tak autkiem niczego się podejrzewając. Obserwowała wskaźnik temperatury chłodzenia silnika w letnich upałach ale wszystko było ok. Po powrocie dolałem około 2 litrów wody do układu.
Pytanie czy mogłem przez ten wypadek przegrzać głowicę i załatwić gumki zaworowe, co gorsza pierścienie? Czy być może nie doszło jeszcze do przegrzania silnika. Auto w sumie niedawno kupione wiec nie mogę na 100% powiedzieć że wcześniej nie brał oleju.
Zastanawiam się czy warto wymieniać te gumki a jeśli tak czy konieczne jest podniesienie głowicy. Acha zapomniałem napisać że po uszczelnieniu kolektora dolotowego poziom wody w zbiorniczku jest gites więc wadliwą uszczelkę pod głowicą eliminuje. Jedyne co to ta konsumpcja oleju nie wiem czy to po tej awarii czy może już tak miał.
tony.zielony
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Pomorskie

28 Sie 2010, 22:10

witam , czy dymi na niebiesko z rury przy dodaniu gazu ,
w tym aucie układ czujnik- wskoażnik temp. jest do ...dobry dla blondynek
a załącza wentylatory dopiero około 100 stC +/- 5 st , nie dobrze że brakło płynu..
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

29 Sie 2010, 03:39

No właśnie z rury wszystko porządku spala normalnie bez widocznych zmian koloru. Zona jest wyczulona na wskaźnik temperatury bo kiedyś zimą w innym aucie przymarzła nam chłodnica. Zresztą jak mnie odbierała z dworca, mieliśmy do przejechania około 80 km do domu i nie widziałem żeby wskaźnik pokazywał więcej niż powinien. Zastanowiło mnie dopiero włączenie się wentylatora po wyłączeniu silnika i następnego dnia sprawdziłem poziom cieczy, i trzeba było dolać. Zapomniałem napisać że nie ma widocznych wycieków oleju. ?? :/ ??
tony.zielony
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Pomorskie

29 Sie 2010, 18:29

cytuje ; nie widziałem żeby wskaźnik pokazywał więcej niż powinien. Zastanowiło mnie dopiero włączenie się wentylatora po wyłączeniu silnika ,
jak pisałem ten durny wskażnik nie pokazuje fizycznego wzrostu temp do 100 czy 110 stC
można sprawdzić cisn, sprezania w cyl. i sprawdzić pod osłoną dolną silnika czy nie ma wycieków i obserwować dalej
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2010, 03:07

Jeżeli jest jak mówisz to w istocie durny z niego wskaźnik :wink:

[ Dodano: 31 Sierpień 2010, 18:16 ]
Widziałem na allegro komplet uszczelnień do głowicy za około 300 zł. Powiedzcie proszę czy do wymiany uszczelnień zaworowych trzeba demontować głowicę? Jeśli tak to czy trzeba ją planować? Zakładając że stara uszczelka nie ma śladu przedmuchów oczywiście.
tony.zielony
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Pomorskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...