Freelander i blokada kół

11 Gru 2008, 14:58

Wiem, że temat był już omawiany odnośnie blokady przednich kół podczas skrętu. U mnie jak skręcam na śniegu, to tak blokuje przednie koła, że się zatrzymują i samochód wpada w poślizg. Przy maksymalnie skręconych kołach spod lewarka skrzyni biegów w kabinie słychać jakby kulki w oleju sie toczyły - przez krótki czas. Żadnych innych odgłosów: zgrzytów, szarpnięć, szlifów. W pozostałych pozycjach kierownicy wszystko jest OK, cicho, nic nie słychać spod lewarka. Czy podnosząc lewą stronę samochodu lub prawą i kręcąc przednim lub tylnym kołem ręką, to kręci mi się drugie koło (przednie i tylne po tej samej stronie). Jest tak po obu stronach. Oznacza, to że jest załączony napęd na tył. Czy to jest prawidłowo ? Tył ma się dołączać w trakcie jazdy. Patrzyłem na śniegu, to przy gwałtownym przyspieszeniu są ślady napędu wszystkich 4 kół. Przy takim mocnym blokowaniu kół to w śniegu nie można jeździć (skręcać) bo on jedzie na wprost a nie skręca !! (A miał być najlepszy na śnieg :) ) Poza tym dobrze się jeździ. Podpowiedzcie coś.
Nissan Qashqai+2 2.0 dCi 4x4/150KM
Megane Coupe 2.0i 96r/115KM
ferrit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Nowe/Warlubie

11 Gru 2008, 15:04

On ma ruszać na 4 kołach a jak ruszysz to komputer powinien je odłączyći jechać tylko na napędzie na przód.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

11 Gru 2008, 16:13

a czy frelek nie ma stalego 4x4??????????????
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

13 Gru 2008, 14:12

Ma dołączaną drugą oś jak traci przyczepność.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

13 Gru 2008, 15:25

A mnie cały czas wydawało się ,że napęd jest na stałe na 4 koła w stosunku 60% do 40%.Może ktoś to zweryfikuje ,ktoś kto się na tym zna.
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

15 Gru 2008, 20:58

ciagna przednie kola a jak one traca przyczepnosc to przez sprzeglo wiskotyczne zaczyna byc przekazywana moc na tylne kola
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Audi A3 Sportback g-tron
    Audi A3 Sportback g-tron to wielki krok marki na drodze ku zrównoważonej mobilności. Kompaktowy pięciodrzwiowy samochód, który zadebiutuje pod koniec 2013 roku, do napędu wykorzystuje Audi e-gaz, paliwo ...

25 Mar 2010, 13:40

ferrit napisał(a):Wiem, że temat był już omawiany odnośnie blokady przednich kół podczas skrętu. U mnie jak skręcam na śniegu, to tak blokuje przednie koła, że się zatrzymują i samochód wpada w poślizg. Przy maksymalnie skręconych kołach spod lewarka skrzyni biegów w kabinie słychać jakby kulki w oleju sie toczyły - przez krótki czas. Żadnych innych odgłosów: zgrzytów, szarpnięć, szlifów. W pozostałych pozycjach kierownicy wszystko jest OK, cicho, nic nie słychać spod lewarka. Czy podnosząc lewą stronę samochodu lub prawą i kręcąc przednim lub tylnym kołem ręką, to kręci mi się drugie koło (przednie i tylne po tej samej stronie). Jest tak po obu stronach. Oznacza, to że jest załączony napęd na tył. Czy to jest prawidłowo ? Tył ma się dołączać w trakcie jazdy. Patrzyłem na śniegu, to przy gwałtownym przyspieszeniu są ślady napędu wszystkich 4 kół. Przy takim mocnym blokowaniu kół to w śniegu nie można jeździć (skręcać) bo on jedzie na wprost a nie skręca !! (A miał być najlepszy na śnieg :) ) Poza tym dobrze się jeździ. Podpowiedzcie coś.


Ja też tak miałem, wymieniłem sprzęgło wiskotyczne i dwie podpory wału i pomogło, koszt ok 2000 zł plus wymiana, dzięki temu spadło spalanie i ogólnie lepiej się prowadzi
Amasz
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Częstochowa

25 Mar 2010, 18:19

motorro jaki k...a komputer? napęd podawany jest na tylną oś przez sprzęgło wiskotyczne które reguluje przekazywaną moc na tylne koła (np wjeżdżasz prostopadle na wysoki krawężnik przód nie idzie ---> wisko zwiększa moc na tył), freel ma stały napęd na 4 z wiskozą dlatego ze nie ma reduktora i szpery w dyfrze. W razie uślizgu któregoś koła z przedniej osi załącza się TC i drugie koło zapierdala, a na tyle masz dyfer który robi praktycznie to samo w momencie przyblokowania któregoś koła przyśpiesza obracanie się drugiego, a stosunek mocy przód tył podał już ktoś w poście powyżej.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

05 Kwi 2010, 10:40

Ja wymieniłem sprzęgło wiskozowe i dwie podpory wału, kosz 2000 zł ale było warto, a tak przy okazji, mam lekarstwo na 90 % problemów jakie opisujecie na tym forum, KUPIĆ oryginalnego europejczyka, ja tak zrobiłem i gdy to wszystko czytam jestem bardzo zadowolony że tak zadecydowałem.
Amasz
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Częstochowa

06 Kwi 2010, 22:20

To jest jakaś paranoja. Miesiąc temu kupiłem freelandera i chcąc się o nim dowiedzieć więcej trafiłem na to forum. Przeczytałem od dechy do dechy i wiem jeszcze mniej niż wiedziałem wcześniej. Jedni piszą że to hamowanie przy pełnym skręcie jest normalne, drudzy że sprzęgło wiskotyczne sklejone. Jedni piszą że napęd jest stały, inni że dołączany. I tak można mnożyć przykłady. A szkoda, bo człowiek zbaraniały raz się cieszy że wszystko ok a raz załamany że koszty będą(jeżeli chodzi o hamowanie). Pozdrawiam i życzę powodzenia szukającym odpowiedzi.
slywol
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Żory

07 Kwi 2010, 06:57

wjedz na podnosnik i sam sprawdz czy ci sie tylne kółka beda kreciły cały czas. gwarantuje ze beda sie obracac non stop a nie przy ruszaniu.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

07 Kwi 2010, 08:33

Zgadza sie tył sie kręci chociaz ma mniejsza prekosc obrotową niz przod . Przy wymianie opon pokręciłem sobie przednim kołem i zauwazyłem ze tylne tez sie zaczeło obracać . Co do wiskozy to analizujac to co jest na forum , dochodze do wniosku ze wisko cały czas przenosi jakąs częsc napedu na tyl i w miare powstawania sytuacji ekstremalnych wielkosc sie ta zwieksza . Nie jestem mechanikiem wiec moze ktos mnie spostuje jezeli moje wnioski sa błedne
kostass
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Łódź

07 Kwi 2010, 20:37

kostass napisał(a):Zgadza sie tył sie kręci chociaz ma mniejsza prekosc obrotową niz przod . Przy wymianie opon pokręciłem sobie przednim kołem i zauwazyłem ze tylne tez sie zaczeło obracać . Co do wiskozy to analizujac to co jest na forum , dochodze do wniosku ze wisko cały czas przenosi jakąs częsc napedu na tyl i w miare powstawania sytuacji ekstremalnych wielkosc sie ta zwieksza . Nie jestem mechanikiem wiec moze ktos mnie spostuje jezeli moje wnioski sa błedne


Zgadzam się z tą wypowiedzią dokładnie tak to działa !!!
Amasz
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Częstochowa

07 Kwi 2010, 22:20

czyli reasumujac STALY NAPED NA 4.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

07 Kwi 2010, 23:55

stały, ale zmieniający się (rosnący na tył od 5%) w zależności od poślizu przednich kół
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005