REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
ferrit napisał(a):Wiem, że temat był już omawiany odnośnie blokady przednich kół podczas skrętu. U mnie jak skręcam na śniegu, to tak blokuje przednie koła, że się zatrzymują i samochód wpada w poślizg. Przy maksymalnie skręconych kołach spod lewarka skrzyni biegów w kabinie słychać jakby kulki w oleju sie toczyły - przez krótki czas. Żadnych innych odgłosów: zgrzytów, szarpnięć, szlifów. W pozostałych pozycjach kierownicy wszystko jest OK, cicho, nic nie słychać spod lewarka. Czy podnosząc lewą stronę samochodu lub prawą i kręcąc przednim lub tylnym kołem ręką, to kręci mi się drugie koło (przednie i tylne po tej samej stronie). Jest tak po obu stronach. Oznacza, to że jest załączony napęd na tył. Czy to jest prawidłowo ? Tył ma się dołączać w trakcie jazdy. Patrzyłem na śniegu, to przy gwałtownym przyspieszeniu są ślady napędu wszystkich 4 kół. Przy takim mocnym blokowaniu kół to w śniegu nie można jeździć (skręcać) bo on jedzie na wprost a nie skręca !! (A miał być najlepszy na śnieg ) Poza tym dobrze się jeździ. Podpowiedzcie coś.
kostass napisał(a):Zgadza sie tył sie kręci chociaz ma mniejsza prekosc obrotową niz przod . Przy wymianie opon pokręciłem sobie przednim kołem i zauwazyłem ze tylne tez sie zaczeło obracać . Co do wiskozy to analizujac to co jest na forum , dochodze do wniosku ze wisko cały czas przenosi jakąs częsc napedu na tyl i w miare powstawania sytuacji ekstremalnych wielkosc sie ta zwieksza . Nie jestem mechanikiem wiec moze ktos mnie spostuje jezeli moje wnioski sa błedne