Freelander - jak właczyć reduktor oraz spalanie?

24 Mar 2009, 11:29

Witam!Mam pytanie,kiedy i jak się uruchamia tak zwany bieg zjazdowy?Słyszałem że na jakichś mocnych pochyleniach na 1biegu naciska się przycisk pod gałką zmiany biegów,ale próbowałem ostatnio i nie wiem czy źle załączam tzn w złej pozycji,brak pochylenia,albo nie wiem,czy jest jakiś wtedy charakterystyczny dźwięk przy włączaniu i jak auto się zachowuje,i czy ma się świecić któraś z lampek,kontrolek (zielona lub żółta)jak przy uruchamianiu zapłonu??Drugie pytanie ile wam pali diesel 2.0-100KM rok 1999. teraz w czasie zimy i w lecie,tzn.moim znajomym ok 9,9.5 litra na 100km w zimie litr mniej w lecie,czy jesli pali mi ok 11-12 litrów wina moze byc sonda-lambda czy cos innego?? - z góry dziekuje za wszystkie mądre odpowiedzi:)
Vader
lgilowski9
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 34
Miejscowość: Godziszka

24 Mar 2009, 12:02

hamulec zjazdowy włącza się poprzez przyciśnięcie żółtego przycisku na drążku zmiany biegów i przesunięcie "pierścienia" w dół. powinna Ci się ukazać żółta obwódka na drążku zmiany biegów, ale to tylko świadczy o tym że "pierścień" a raczej włącznik bo on jest włącznikiem (żółty przycisk to jedynie zabezpieczenie przed samoczynnym włączeniem lub wyłączeniem) powinien być załączony. jeżeli jest wszystko oki to przy włączonej "1" lub "R" na kokpicie powinna zapalić Ci się ZIELONA kontrolka "samochód na pochylni" (kontrola zielona miga gdy włączony jest inny bieg niż "1" lub "R" bądź "luz" wtedy system NIE będzie utrzymywał prędkości) jeżeli jedziesz długo na hamulcach i zagrzejesz je zbytnio to zapali Ci się żółta (zapala się ona również jak coś się "kopie" z hamulcami)
Jeżeli układ jest sprawny to po przekroczeniu prędkości 7-10km/h, wyłącznie na biegu "1" lub "R" i nie dodawaniu gazu hamulce będą automatycznie hamować twoje auto odgłos przy tym będzie podobny do działania ABS.
hamulec zjazdowy możesz sprawdzić: włączając "1" potem hamulec górski następnie dodaj gazu żebyś uzyskał 15-20KM/H albo więcej i ZDEJMIJ NOGĘ z GAZU (to bardzo ważne ponieważ system nie powinien działać gdy dodaje się gazu)
JEŻELI po włączeniu hamulca górskiego czyli wciśnięciu przycisku i przesunięciu całego włącznika w dół nie zapali Ci się zielona kontrolka to zdejmij gumę z drążka zmiany biegów i tam do tego włącznika powinny być podpięte 2 kable. one mogą być po prostu URWANE!! ja tak miałem ze 2 razy i sądzę że u Ciebie mogło zrobić się to samo więc sprawdź! ja dałem grubsze kable i przymocowałem je do drążka zmiany biegów :D pomogło!! pozdrawiam i mam nadzieje że pomogłem!!
kruchy1111
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Miejscowość: Radom

24 Mar 2009, 18:04

Mam też Frelka 99 2.0 TD od roku. Spala mi na trasie przy 120km/h około 7-7.5 , zimą i w lekkim terenie 8 - 9.5. Jeżdżę raczej delikatnie bez wciskania mocno w pedał. Co do hamulca zjazdowego dokładnie jak wyżej podał kruchy1111. Większe spalanie w dużej mierze powoduje ciężka noga ( jazda na wysokich obrotach) , no i "piłowanie" w terenie. Bywa , że paliwo jest lekko chrzczone i wtedy niestety więcej go weźmie. Ja jeżdżę na 'wervie".
leśnik74
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Puszcza Notecka

25 Mar 2009, 19:12

no i co z tym włączaniem hamulca górskiego????
kruchy1111
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Miejscowość: Radom

20 Sie 2009, 21:14

cześć wszystkim a czy do freelandera1.8 97r. można włożyć jakiś inny reduktor np. coś takiego jak w oplu frontiera
cysio025
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Radom
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra G 1,7TD 68kn

29 Sie 2009, 23:31

czasem mnie co niektórzy zadziwiają, co do pytania o reduktor to nie odpowiem na 100% ale wątpię żeby taka zamiana była możliwa!!! ludzie nie trzeba być mechanikiem ani nie wiadomo kim wystarczy pomyśleć a mianowicie pytacie o zamianę reduktora a przemyślał ktoś o co chodzi z tym reduktorem (a raczej o co chodzi z tą przekładnią kątową jeśli się nie mylę)?? jeżeli macie "fantazję" dużo cierpliwości i weny to prawie wszystko się da założyć ale czy gra jest warta świeczki?? musisz sprawdzić mocowania śruby itp. wałki wielokliny stosunek obrotów wałków i wszystko żeby to jakoś w miarę jeździło. na 99% nie będzie pasowało ale jak masz czas to próbuj a poza tym jak chcecie wkładać części od innych samochodów to może od razu kupcie sobie inny samochód!! ludzie nakombinują sklecą to wszystko "do kupy" zadowoleni że jeździ, że mogą sobie załatwić przegląd na zaprzyjaźnionej stacji kontroli pojazdów płacąc te parę PLN więcej a nie pomyślą o bezpieczeństwie. Ludzie zanim coś zrobicie coś "udoskonalicie" pomyślcie o swoich najbliższych gdy będziecie sobie pędzić swoim "oryginalnym" autkiem i nagle coś się urwie i bum...... :sad:
niektórzy piszą że coś pasuje i jest o wiele tańsze od oryginału i lepsze i w ogóle, tylko że jedyny crash test wykonacie wtedy na sobie, swoich bliskich bądź na innych użytkownikach naszych "pięknych dróg"
Tym tekstem nie chciałem nikogo obrazić ani nic w tym stylu bo zapewne jest bardzo dużo fachowców którzy potrafią zrobić "coś z niczego" i działa przez długie długie lata ale jeszcze raz apeluje o rozwagę przy takich modyfikacjach
POZDRAWIAM!!!!!!
kruchy1111
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Miejscowość: Radom
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW serii 3 - samochód do driftu
    Kompaktowe BMW urosło już do miana legendy driftu i sięgają po nie zarówno amatorzy, jak i doświadczeni zawodnicy. Na zawodach driftingowych zobaczymy przeróżne wersje i generacje serii 3 – od już dość ...

23 Wrz 2009, 21:38

hej ,kruchy1111-już wiem jak to działa i dzieki za pomoc:)to bylo tylko i wylacznie kwestia nauczenia sie tego załaczac:Dale raczej nie uzywam tego;) :mrgreen:
Vader
lgilowski9
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 34
Miejscowość: Godziszka