Freelander jak wymienić chłodnicę reduktora

06 Kwi 2010, 20:08

Witam
Od niedawna jeżdżę Freelanderem 1,8 z 1999r. Po sprowadzeniu z Niemiec (wersja kontynentalna) wymieniłem sprzęgło wiskotyczne i "wnętrze" reduktora. Po złożenia i przejechaniu około 1000km uciekł mi płyn chłodzący. Wyciek płynu z chłodnicy reduktora. Awaryjnie połączyłem przewody omijając chłodnicę i nic nie cieknie.
Proszę o informację jak najprościej wymienić chłodnicę.
Z góry dziękuję za informacje.
Piotr
piotrtar
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Poznań

07 Kwi 2010, 14:16

patrząc po fotach (np. [link do oferty na Allegro wygasł] ) chłodnica powinna być zdejmowana bez konieczności wyjmowania całego IRD.
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Kwi 2010, 14:35

Dzięki za odpowiedź.
Tez tak mi się wydaje, tym bardziej, że sama chłodnica nie ma żadnych mocowań. Natomiast serwis twierdzi, że trzeba zdemontować reduktor, a to jest już jakiś koszt. Dlatego obawiam się czy nie ma w tym jakiegoś kruczka. Stara chłodnica bardzo mocno siedzi i można ją usunąć tylko w dość brutalny sposób.
Piotr
piotrtar
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Poznań

07 Kwi 2010, 18:50

masz starą chłodnicę, więc możesz zobaczyć jak była mocowana, wg. fot ma obwodowy pierścień gumowy wciskany w obudowę IRD, może być też jakieś dodatkowe zabezpieczenie - np. śruba. oczywiście przed całą "zabawą" spuśc olej z IRD. po wszystkim podziel się swoim doświadczeniem.
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Kwi 2010, 19:22

Zamierzam tak własnie zrobić. Po całej "zabawie" napiszę jak to wyszło.
Pozdrawiam i dziękuję
Piotr
piotrtar
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Poznań

07 Kwi 2010, 20:34

Bez wymontowania reduktora nic nie zrobisz a nawet jeśli w brutalny sposób uda ci się to po kawałku wyrwać co będzie bardzo trudno zrobić bez uszkodzenia powierzchni gdzie przylega uszczelka to na pewno jej nie zamontujesz.Chłodniczka a raczej nagrzewniczka nie ma innego dodatkowego zamocowania jak wciśnięcie jej w obudowę.Zrób to jak najszybciej i nie jeździj bez działającej ,a swoją drogą to powinien ci to zrobić ten kto naprawiał ci reduktor i nieumiejętnie wyciągną chłodniczkę .
Mam znajomego który dorabia za pół ceny.
rysiek314
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Radomsko

08 Kwi 2010, 08:06

Czyli jest jednak jakiś knyf. Dziękuję za informację.
Pozdrawiam
Piotr
piotrtar
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Poznań

08 Kwi 2010, 15:59

piotrtar napisał(a):Natomiast serwis twierdzi

gdzie byłeś ?
sbb
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: posen

08 Kwi 2010, 19:32

Na Rumuńskiej. Podobno są dobrzy i znają się na rzeczy, ale terminy też mają dość odległe. To co mi powiedzieli pokrywa się z opinią ryśka314.
Piotr
piotrtar
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Poznań

08 Kwi 2010, 20:06

Słuchaj piotrtar czy masz jakieś doświadczenie w mechanice bo jeśli tak to nie jest aż tak bardzo skomplikowane i mógłbym cię trochę poprowadzić tak z zyczliwości do innych użytkowników Freelanderów.
Czy masz już nową chłodniczkę.
rysiek314
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Radomsko

09 Kwi 2010, 09:32

Dziękuję i chętnie skorzystam. Mam dobrego mechanika, bo przy moim zapleczu warsztatowym boję się demontażu reduktora, dlatego pytałem czy można się pokusić o wymianę bez rozłączania napędu. Chociaż mechanik ma duże doświadczenie i powinien sobie poradzić, to w razie jakichkolwiek problemów pozwolę sobie prosić Cię rysiek 314 o pomoc.
Pozdrawiam
Piotr
piotrtar
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Poznań

09 Kwi 2010, 10:39

nie ryzykuj ogarnianie frelka przez "swojego" mechanika
byłes u frącka dobrze, masz jeszcze molego i sst, tylko te 3 miejsca od innych uciekaj :mrgreen:
sbb
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: posen

09 Kwi 2010, 17:28

Słuchaj nie wiem co masz na myśli bez rozłączania napędu ale żeby wymontować reduktor musisz odkręcić dolną osłonę ,wał przy reduktorze ,zdjąć prawe koło i wyjąć półośkę którą wyjmuje się tak samo jak przy wszystkich samochodach z przedni napędem mechanik na pewno będzie wiedział przewody od płynu masz już zdjęte to okręcasz wszystkie śruby mocujące redutor i go wyjmujesz w dwie osoby bo samemu trochę trudno.
Innej możliwości nie masz.
rysiek314
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Radomsko

20 Kwi 2010, 19:20

Dziękuję za pomoc. Rzeczywiście bez zdjęcia reduktora nie ma co próbować. Jest z tym trochę pracy. Mam nową chłodniczkę i tym samym szczelny układ.
Pozdrawiam.
Piotr
piotrtar
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Poznań