Fun car do 15-20k - przesiadka z rwd 170KM

07 Lip 2022, 15:50

Po 1 to 5k na starcie to teraz wydasz na cokolwiek na start, nawet jak kupisz jakiegos wolnossaka 1.6 to zrobisz rozrzad, oleje z filtrami, jakies hamulce i tej piątki nie bedziesz mial w portfelu
Po 2 fun car za taka kase to bedzie juz troche zgruzowany (jakis ciekawszy hothatch czy rwd)

jak wyzej wspomnialem hothatch i koszty eksploatacji nizsze niz w bmw raczej ciezko bedzie bo. Raz ze za 20k ciezko bedzie kupic chociazby dobrze rokujacego Leona 2 FR czy Golfa 5 GTI, albo jak wspomnieli koledzy wyzej czyli zabawki pokroju colta, fajne auta do poganiania po zakretach ale obawiam sie ze bedziesz mial niedosyt mocy na prostej po 170 konnym klekocie

stare 1.8T w tych czasach bym sobie odpuscil, to juz sa stare wyeksploatowane silniki do granic, do tego silniki malo rozwojowe porownujac np do TFSI

na Twoim miejscu dozbieralbym do tych 25-30tys i szukal Leona 2 FR 200 km lub Golfa GTI, przy odrobinie szczescia i cierpliwosci trafisz na auto o ktore ktos dbal i co nieco tam powymienial przez co na start nie bedziesz musial wkladac tyle siana, albo kupujesz cos wzglednie dobrze rokujacego i liczysz sie z tym ze kilka tys wrzucasz na start w rozrzad, odme, nagar, swiece, cewki itp albo w drugiej opcji skupil sie na Bravo 1.4Tjet jeden z najlepszych malolitrazowych silnikow turbo, czesci wzglednie tanie i pojedzie wzglednie dobrze
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1466
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2022, 16:24

Raziel11 napisał(a): drugiej opcji skupil sie na Bravo 1.4Tjet jeden z najlepszych malolitrazowych silnikow turbo, czesci wzglednie tanie i pojedzie wzglednie dobrze

R11 tu chodzi o to że ta kasa jest totalnie na styk nowszych tsi które tez raczej trzeba liczyć ponat 20k i to sporo a na start trzeba coś przy niech robić.
Bravo do 25k będzie wersją sport, z poprawiona skrzynią i śmiesznym przebiegiem.
Bolasek napisał(a):Bardziej chodzi mi o części


Jak sobie weźmiesz całościowo np.takie tt 8n vs fiat to większość gratów jest droższa i to sporo. Zaczynając od zwykłej eksploatacji kończąc na typowych usterkach dla jednej i drugiej opcji.

Już nie wspomnę o alfie mito która spokrewniona jest z dostawczym fiorino.

Trevor napisał(a):Mało to może spali Punto 1,2 a nie turbo 150 koni.


W swojej firmie rozliczam od 7lat Fiata tjeta 140km (serwi/paliwo) a bravo tjet przejechałem całą Polskę od morza po góry więc już wyluzuj i przejdź do innego tematu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lip 2022, 20:31

Spalanie przede wszystkim zależy od jazdy. W małym mieście spali 7 litrów, w dużym 9-10 litrów. Trasa 90 km/h spali mniej, trasa 140 km/h spali więcej.

Co do momentu Tjet. Bez przesady że ma słaby dół, fakt faktem przy 2000 obrotów jest go mało, ale od tych 3000 całkiem żwawo jedzie.

Na plus to, że żaden Sebek go nie kupi, będzie młodszy. Jakość wykonania gorsza, w końcu włoska robota.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lip 2022, 05:24

W takim razie zostaje przeglądać fiaty i opcjonalnie rozważam astrę h. Jeśli komuś coś przyjdzie do głowy z takich pewniaków to proszę pisać
Bolasek
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lip 2022, 08:22

galakty napisał(a):Spalanie przede wszystkim zależy od jazdy. W małym mieście spali 7 litrów, w dużym 9-10 litrów. Trasa 90 km/h spali mniej, trasa 140 km/h spali więcej.

Co do momentu Tjet. Bez przesady że ma słaby dół, fakt faktem przy 2000 obrotów jest go mało, ale od tych 3000 całkiem żwawo jedzie.


Tu nie chodzi o jakieś aptekarskie podejście tylko ogólnie 1,4 tjet spalaniem jest poza zasięgiem 1,8t a osiągi ma w 100% wystarczające do przyjemnej jazdy wokół komina. Oczywiście pewnie 1,8t pojedzie lepiej szczególnie w trasie ale chyba tu nie jest to najważniejsze.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lip 2022, 08:27

Możesz sobie popatrzeć czy nie masz w pobliżu volvo s40/v50 z 2.4 pod maską. Jest też 2.5T ale tu drożej zarówno jeśli chodzi o zakup jak i eksploatację
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SUV Pajero Sport będzie produkowany na Kałudze w Rosji
    Przedstawiciele firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) poinformowali o rozpoczęciu produkcji średniej wielkości SUV-a Pajero Sport w zakładach PCMA Rus w Kałudze. Fabryka ta stanowi współwłasność grupy PSA Peugeot ...
    Toyota Hilux 1968 rok
    Projektanci pierwszego Hiluxa raczej nie byli świadomi, że to właśnie ta nazwa stanie się synonimem niezawodności. Hilux jest znany z tego, że nie sprawi zawodu w najtrudniejszych warunkach terenowych na świecie. W 2003 roku ...

08 Lip 2022, 08:51

szybki napisał(a):Tu nie chodzi o jakieś aptekarskie podejście tylko ogólnie 1,4 tjet spalaniem jest poza zasięgiem 1,8t a osiągi ma w 100% wystarczające do przyjemnej jazdy wokół komina. Oczywiście pewnie 1,8t pojedzie lepiej szczególnie w trasie ale chyba tu nie jest to najważniejsze.


Ja to wgl się dziwię, że w 2022 roku ktoś patrzy na ten silnik. To dinozaur, w 99% przypadkach zajechany i nie trzyma serii. To już bym wolał nadwyrężyć budżet i w TFSI iść.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lip 2022, 11:03

Mit legendarnej pancernosci, pancerne to one już były, ale teraz jak mają po pół miliona km to już są niezłym generatorem kosztów, poza tym mało kto chce to jeszcze naprawiac i modyfikować
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1466
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lip 2022, 11:45

Dokładnie, z resztą sporo tych aut mają już zjechane turbiny i teraz rozmontowanie turbo, kolektora, gdzie na 99% rozlecą się szpilki albo inne niespodzianki, to ktoś woli w tym czasie zrobić x-aut na zwykły serwis olejowy a nie zabawy czy 20 letnia śruba wytrzyma.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 746
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

08 Lip 2022, 11:46

Raziel11 napisał(a):poza tym mało kto chce to jeszcze naprawiac


A przede wszystkim to właściciele ich nie chcą naprawiać :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lip 2022, 12:23

Co innego gdyby były prawidłowo serwisowane, ale wiemy jak to w PL jest. Tani olej, tanie zamienniki, jeździć obserwować. Jak widzę na grupach FB płacze bo coś kosztuje 150 zł i czy można zdrutować to się człowiek naprawdę załamuje...

A jak do tego się doda mit pancerności VW to tym większa kaplica. To samo z Audi i BMW.

Ale co tam, M32 to większy problem wiadomo :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007