Fun car do 15-20k - przesiadka z rwd 170KM

07 Lip 2022, 05:53

Witam, tak jak w temacie. Szukam auta zbliżonego osiągami do mojego rozklekotanego 170 konnego bmw. Z tym ,że w tym momencie poszukuje auta z mniejszymi kosztami utrzymania( i to jest mój główny cel, żeby po zakupie auta nie wydać 5 tysięcy np. na wtryski) - nie wiem czy taki kompromis w tej cenie da się znaleźć stąd moje pytanie. Samochód ma raczej służyć do weekendowych wypadów, sprawiać możliwie adekwatną frajdę z jazdy do podanej ceny kupna. Nie musi być ekonomiczny bo tak jak pisałem wcześniej przebiegi robię dosyć małe. Może też ktoś ma jakieś nietypowe propozycje. Im ciekawszy samochód tym lepiej - nietypowe marki lecz na takich się nie znam.
Zastanawiałem się nad bravo 1.4 tjet 150km - obawiam się trochę jednak skrzyni m32 i aktywatorów. Przez myśl przeszła mi też lancia delta, audi tt, audi a3. Chcę żeby ta przesiadka była jak najmniej odczuwalna względem mocy w moim starym bmw.
Bolasek
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Lip 2022, 07:36

Jak cię skrzynia m32 przeraża a szukasz "fun car" to naprawdę nie wiem co można ci polecić
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2753
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lip 2022, 07:40

Być może za dużo naczytałem się głupot. Wiadomo ,że każdy model ma bolączki i jeśli nie są to milionowe sprawy to na takie wydatki jestem przygotowany. Wiadomo ,że na pakiet startowy jestem gotowy...a polecać proszę wszystko co na myśl się nawinie.
Bolasek
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Lip 2022, 08:15

Bolasek napisał(a):Z tym ,że w tym momencie poszukuje auta z mniejszymi kosztami utrzymania( i to jest mój główny cel, żeby po zakupie auta nie wydać 5 tysięcy np. na wtryski

Jesteś już pewnie 100etnym "zadowolonym" z taniości BMW kierowcą na tym forum :mrgreen:

Ogólnie zależy czego potrzebujesz bravo tjet od bidy może być fl wtedy jest poprawiona skrzynia zresztą która też nie jest finansowym lotem w kosmos.

Z tym silnikiem można pomyśleć o Alfie mito. Tam w poszczególnych opcjach była 5ka skrzynia i plus za mała masę.

W kategorii większego wściekacza który na ulicy pełni rolę sleeperka ganiającego auta mające 300km to colt czt. Silnik max ok., Skrzynia ok., Masa max ok.a do tego mimo małych rozmiarów pojemny w środku.
Tylko że bliżej mu do zwariowanego gokarta niż do wygodnego auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lip 2022, 08:22

Alfa mito przeszła mi przez myśl. Bardzo ciekawe auto. Trochę malutkie ale wyglądem mi odpowiada. Słyszałem że Colt to niezła wyścigówka ale raczej szukam czegoś w miarę większego (wiadomo im mniejsze tym zwinniejsze i dynamiczniejsze ale mimo wszystko :P ). Może jakiś hot hatch ? Ostatecznie jakiś sedan warty uwagi ? Jeśli chodzi o wygląd i wielkość najbardziej szukałbym czegoś zbliżonego do bravo.
Bolasek
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Lip 2022, 08:36

To pilnuj w ogł.bravo i mito a z innych marek jeszcze myślałem o Yaris ts. Silnik mniej ambitny bo bez turbo ale stabilny mechanicznie, trochę pojemności silnika daje większy spokój jazdy + 6ka skrzynia, wersja 5d jest dosyć praktyczna.
No ale też tu są wady.

Z innych opcji fajna jest meganka3 2,0tce tylko budżet mały. Tu silnik, skrzynia ok.ale reszta wymaga więcej cierpliwości.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

07 Lip 2022, 08:42

Meganki też przeglądam :D a coś z peugeotów albo jakaś astra h, audi a3 . Warto się w to pakować?

Edit: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł].

Kusi same auto :lol: może ogłoszenie niekoniecznie ale o kosztach eksploatacyjnych nic nie wiem
Bolasek
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Lip 2022, 09:34

Ja bym poszukał coś na nowszej płycie jeśli chodzi o vagi, ale tutaj budżet raczej +5k do tych 20. (GV GTI, Leon 2 FR...)
Audi tt 8N czy takie A3 to raczej 225 koni czyli S3
samo 180 w serii szału robić nie będzie.

Astra H 2,0T spoko opcja i auto nowsze niż stare A3 czy TT 8N
Generalnie nowsze vagi z TFSI robią robotę na ulicy, starsze z 1,8T to musi być silnik zdrowy po serwisie żeby to jechało i najlepiej dobry program.

Z bravo to bym się poważnie zastanawiał 150 konne 1,4 po BMW rwd R6 zapewne 170 koni? Średnio jak dla mnie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Lip 2022, 12:20

Na papierze bravo szybsze od mojego gruzika :D Aż taka różnica w mocy ?
Bolasek
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Lip 2022, 12:23

Elastyczność pewnie ma lepszą, ale osiągi same w sobie szału nie zrobią z racji małej pojemności - szybko puchnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lip 2022, 12:49

Bolasek napisał(a):Na papierze bravo szybsze od mojego gruzika Aż taka różnica w mocy ?


Dam Ci radę, nie słuchaj internetowych teoretyków gdzie za chwile dowiesz się że do 20k to możesz zwojować świat. Temat jest prosty zależy Ci na turbawie to 1,4tjet jest odpowiedni bez filozofowania czy ma pół sekundy w tą czy w tamtą. Do tego masz niskie spalanie którego raczej nie osiągniesz w autach z 1,8t.

Co do proponowanego przez Ciebie 1,8t to sądzę że eksploatacja będzie droższa niż tjet, będzie fajniej jechać bo jednak jest trochę pojemności no ale coś za coś więcej :D więcej $$$. Ogólnie serwisem Cię nie zabije. Reszta mechaniki to typowa dla koncernu vw norma.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lip 2022, 13:12

Spalanie jak spalanie, ale 230 Nm przy 3 tys czyli kręcenie silnika na obrotach to raczej nie jest idealna sytuacja na niskie spalanie.
t-jet niestety ma charakterystykę mało współczesną, typu mocny dół, musi być wkręcany wysoko żeby jechał.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Lip 2022, 13:28

Trevor napisał(a):Spalanie jak spalanie, ale 230 Nm przy 3 tys czyli kręcenie silnika na obrotach to raczej nie jest idealna sytuacja na niskie spalanie.
t-jet niestety ma charakterystykę mało współczesną, typu mocny dół, musi być wkręcany wysoko żeby jechał.


W sumie jak zawsze ... teoria :D

To już chociaż nam powiedz z gdzie to wyczytałeś ? :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lip 2022, 13:34

Serio? polemizujemy z producentem?
A gdzie Ty za to wyczytałeś że serwis jest tańszy niż starszego silnika typu 1,8T? albo że turbo mało spali?

Mało to może spali Punto 1,2 a nie turbo 150 koni.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 810
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

07 Lip 2022, 13:40

No to jeśli mam się bardzo zawieść to podziękuję. Budżet mogę mieć dużo większy aczkolwiek potrzebuje coś takiego na daily. Tu podskoczyć, tam nad jeziorko/działkę się przewieźć. Rozważałem 3 lagune 2.0t ale przy uznałem że przy moich przebiegach jest to bez sensu. Szkoda mi wydać 40k plus pakiet na furę i patrzeć jak stoi obijana na parkingu. Oczekuje mniej więcej tego ,że po "przyciśnięciu" powiem sobie " całkiem całkiem, prawie jak poprzednik" ale jak będzie lepiej to nie będę narzekał. Jeśli chodzi o spalanie odstawiam to na drugi bok. Przy mojej jeździe tak jak wspominałem nie będę płakał. Bardziej chodzi mi o części
Bolasek
Nowicjusz
 
Posty: 7