FWD - nietypowe pytanko :)

16 Kwi 2008, 18:03

Jak myślicie - jaka musi być mniej więcej moc w samochodzie z przednim napędem żeby przy skręcie i na suchym asfalcie po wdepnięciu do oporu opona piszczała? Weźmy pod uwagę auto o masie ok. 1000kg :)
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

16 Kwi 2008, 19:12

W CC 900 takie rzeczy da się zrobić. A jaka musi być wartość minimalna, to nie wiem.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

17 Kwi 2008, 15:32

50KM. Pewnie tak chyba, że się mylę.
"Im starsze auto, tym lepsze"
LeRu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Miejscowość: Strzyżów

17 Kwi 2008, 16:53

LeRu napisał(a):50KM. Pewnie tak chyba, że się mylę.


A na jakiej podstawie tak myślisz ?
RadmaX
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 133
Miejscowość: Toruń

17 Kwi 2008, 18:06

Cienias 700 mi piszczy rasowo ;D
Szatek
Aktywny
 
Posty: 302
Miejscowość: Elbląg

17 Kwi 2008, 23:29

Wyście mnie chyba nie zrozumieli :lol: Chodzi mi o sytuacje już po wysprzęgleniu gdy jedziemy na jedynce powolutku na niskich obrotach i wtedy gaz w podłoge, no i przy skręcie żeby rzecz jasna złapało koło wewnętrzne które ma oczywiście łatwiej żeby zamieliło
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

28 Kwi 2008, 20:36

do czegoś takiego dużo koni nie potrzeba... gorzej by było gdyby auto było w tył napędzie RWD :)
lisu
Nowicjusz
 
Posty: 4

28 Kwi 2008, 20:48

Jeśli chodzi o samochodzik o wadze własnej 765kg, to żeby oponki "piszczały" na 1. biegu oczywiście wystarczy 45 koników :D co do mniejszej ilości to nie wiem, ale na 765kg 45koni starczy :)
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

29 Kwi 2008, 15:25

Nie wiem czy faktycznie rozumiecie o co mi chodzi :lol: Bo z piskami to ruszy nawet cinkolem 700-tką. Chodzi mi o sytuację już PO WYSPRZĘGLENIU jak autko się już buja lekko do przodu i wtedy na skręconych kołach sandał! :D
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

29 Kwi 2008, 17:47

Kumpel wsadził do cinkusia silnik z uno turbo ok 100km jeździłem tym sprzętem i wydaje mi sie że już dało by rade.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

29 Kwi 2008, 20:16

arek_89 napisał(a):Jak myślicie - jaka musi być mniej więcej moc w samochodzie z przednim napędem żeby przy skręcie i na suchym asfalcie po wdepnięciu do oporu opona piszczała? Weźmy pod uwagę auto o masie ok. 1000kg :)


Po wdepnięciu do oporu, czyli tak, jak ja mówiłem. Może napisz dokładnie o co Ci chodzi...bez słów typu sandał, buja itd, by wszystko w 100% było jasne.
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

09 Maj 2008, 22:04

Nie tyle moc co moment obrotowy przełożony na koło - to pierwsze.
Do udowodnienia - że nawet 0,5kM wystarczy/a i to może być za dużo.
Nie istnieje wiedza skończona...
oldstaszek
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Brzeg
Prawo jazdy: 0- 0-1967
Auto: XM + C6
Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback