IS i Altenzza to bliźniacze modele, różnią się krajem przeznaczenia. Lexus IS - Europa i USA, Toyota Altezza - Japonia. Samochód posiadał napęd na tył lub 4WD, dostępny był w nadwoziu typu sedan i kombi.
Do dziś bywa używany do driftingu (jako alternatywa dla AE86) i amatorskiego sportu na świecie. Dzięki niezłemu zapleczu części, jest podatny na tuning mechaniczny.
Występował ze skrzyniami automatycznymi, jak i manualnymi 5 oraz 6 -biegowymi.
Standardowe wersje silnikowe uzależnione były od kraju przeznaczenia. Dla Europy i USA były to dwu (IS200) oraz trzy (IS300) -litrowe, wolnossące R6, o mocach odpowiednio 155 KM (1G-FE) i 213 KM (2JZ-GE). Japonia miała Altezze AS200 (1G-FE - 160 KM) oraz topową RS200, która posiadała zmodyfikowany przez Yamahe, 2-litrowy, wolnossący silnik R4 BEAMS BLACKTOP 3S-GE (DOHC + DualVVT-i), który rozwijał moc 210 KM @ 7600 rpm oraz moment obrotowy 216 Nm @ 6400 rpm.