Land Rover Tomcat TAXI
Budowa samochodu ukończyła się w czerwcu 2012r. w firmie HTM4x4 z podwarszawskich Michałowic. Budowa pojazdu pochłonęła ok. 1300RH. Za bazę do budowy rajdówki posłużył Land Rover Defender 90 z którego wykorzystano ramę, zespół napędowy. Koszt budowy tego auta to ok. 140 tyś. zł.
KLATKA: wykonana ze specjalnych precyzyjnych rur o średnicy 50mm i sciance 2,9mm profilowanych na giętarce numerycznej. Wszystkie miejsca połaczeń frezowane celem idealnego dopasowania przed spawaniem. Zewnętrzne panele wykonane z włókna szklanego, nitowane i skrecane.
SILNIK: oryginalny 3,9L V8 benzynowy zmodyfikowany poprzez zmianę wałka rozrządu i zmienione oprogramowanie komputera sterującego. Układ chłodzenia i olejowy zmodyfikowany.
SKRZYNIA BIEGÓW: fabryczna LT77, ręczna pięciobiegowa
REDUKTOR: fabryczny LT230 + przystawka odbioru mocy superwinch
MOST PRZEDNI: Volvo LAPLANDER, wzmocnione przeguby, mechanizm różnicowy z 100% blokadą
MOST TYLNY: Volvo LAPLANDER, mechanizm różnicowy z 100% blokadą
ZAWIESZENIE PRZEDNIE: wachacze o zmienionym kącie, amortyzatory FOX o skoku 35cm ze sprężynami EIBACH, oryginalny PANHARD
ZAWIESZENIE TYLNE: amortyzatory FOX o skoku 41cm ze sprężynami EINBACH, PANHARD własnej konstrukcji
HAMULCE: dwuobwodowy układ zmodyfikowany, przewody w oplocie stalowym, możliwość odcięcia poszczególnych sekcji w zaciskach zamontowano tłoczki ze stali nierdzewnej
UKŁAD KIEROWNICZY: zmodyfikowany, przekładnia kierownicza ze wspomaganiem z Nissana Patrola Y61, chłodnica płynu, drążki kierownicze HD własnej konstrukcji
KOŁA: felgi stalowe 13x16 z badlockami, opony 35x16 SUPER SWAMPER BOGGER
WCIĄGARKA PRZEDNIA: mechaniczna BRDM, lina syntetyczna 14MM, 50m długości
WCIĄGARKA TYLNA: elektryczna, lina syntetyczna 12mm, 25m długości
Masa pojazdu gotowego do startu 1910KG.
Pojemność zbiornika paliwa 100L.
Prędkość maksymalna na obecnych przełożeniach 125km/h.
Rozstaw osi 110 cali.
Zużycie paliwa ok. 30-45L.
Instalacja elektryczna 12V.
Dwa akumuatory żelowe OPTIMA 55Ah.