Silniki: 1.5L 82KM (AW10 - tylko Japonia) oraz 1.6L 112-145KM (AW11)
Masa: ok. 950 - 1066 kg (w zależności od wyposażenia oraz rynku [JDM, USDM, EDM])
Samochód posiadał napęd na tył oraz silnik umieszczony poprzecznie przed tylna osią.
Po 1986r. dostępne były wersje T-top, czyli z częściowo zdejmowanym dachem.
Najmocniejsza wersja silnikowa wychodziła (tradycyjnie) na rynek japoński. Miała silnik 1.6L (4A-GZE = z kompresorem) o mocy 145 KM @ 6400 rpm oraz 190 Nm @ 4400 rpm. Do setki rozpędzała się w nieco poniżej 7 sekund.
MR2 MK1 AW11 zebrała kilka cennych nagród, magazyn Sports Car International umieścił ją na 8 miejscu na liście 10 najlepszych sportowych samochodów lat 80, zaraz obok Ferrari F40, BMW M3 czy Porsche 911. Podobna sytuacja miała miejsce w rankingu takich kultowych magazynów jak Road & Track czy Car and Driver.