Garbus czy Mini cooper/one

17 Gru 2015, 13:17

Planuję kupno autka dla mojej kobitki. Budżet 12-14.000 Autko będzie w benzynce i docelowo LPG.
Zależy nam najbardziej na tym, żeby auto było bezawaryjne.
Oglądaliśmy parę garbusów (2.0) ale każdy praktycznie był zapocony pod maską. Zastanawiamy się teraz na minim 1.6
Co możecie powiedzieć o tych autkach?
tutkowsky
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: A4 b6

17 Gru 2015, 14:11

Co do Mini to nie znam auta i się nie wypowiadam, ale Garbus to praktycznie golf 4 z inną budą. Ja bym szukał raczej 1.8T jak do gazu, niż mułowate 2.0. Ew vr5 czyli 2.3 też nada się do gazu , ale instalacja trochę droższa
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Gru 2015, 14:50

A 1,8t nie ma problemu z dwumasą i turbo jesli kupujemy autko z przebiegiem 200.000km?
tutkowsky
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: A4 b6

17 Gru 2015, 15:12

A nie lepiej Audi TT 1,8T? np 99 rok?
Nie dość że moim zdaniem bije pozostałe auta na głowę, bo nawet mini cooper mimo że nie jest zły to jaki kupisz? 1,6 115km? takie TT to będzie mega sportowy wózek.
Tylko że nic młodszego nie kupisz bo też trzyma cenę..ale o kilka lat to już nie chodzi moim zdaniem..
[link do oferty na Allegro wygasł]

Jeśli chodzi o 1,8T to bardziej bym się martwił o wydajność układu paliwowego, szczelność dolotu, wężyki, zaworki itd..a sprzęgło można prosto zweryfikować jak auto idzie z niższych obrotów, tak samo turbo jak się zbiera takie TT powinno wyrywać od 3 tys spokojnie.. przy 180 KM.
Zawsze można zrobić logi komputerowe albo jechać na hamownię.
A sprzęgło to sprawdzi średnio-rozgarnięty mechanik.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Gru 2015, 16:54

Jej się podobają te 2 typy auta. Zwłaszcza mini cooper. Ja jej kupuję a nie sobie.
TT-ka jej się nie podoba. Mi w sumie też.
tutkowsky
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: A4 b6

17 Gru 2015, 18:35

TT to trochę nie ten budżet.
Polecałbym Garbusa ze względu że jest łatwiejszy w serwisie, silnik znany przez wielu mechaników. 1.8t nie ma aż takich problemów z dwumasą czy turbo, to nie 1.9 tdi.
Jak masz niedaleko jakieś 1.8t to obejrzyj , bije na głowę dynamiką 2.0
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Gru 2015, 19:29

kyrtapSzn napisał(a): Ja bym szukał raczej 1.8T jak do gazu, niż mułowate 2.0.
A ja bym 5 razy się zastanowił na drugi raz...
2.0 spokojnie kobiecie wystarczy, 8 zaworowy silnik świetny pod gaz a 115koni zapewnia już przyzwoitą jazdę. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

17 Gru 2015, 19:40

tutkowsky napisał(a):A 1,8t nie ma problemu z dwumasą i turbo jesli kupujemy autko z przebiegiem 200.000km?

1. Po zakupie auta zawsze jest coś do zrobienia. Turbo zależy czy poprzedni właściciel miał rozum czy nie.
2.Dwumasa nie taka droga jak w dieslach
tutkowsky napisał(a):Oglądaliśmy parę garbusów (2.0) ale każdy praktycznie był zapocony pod maską.
o matko, to straszne! :shock:
Przed następnymi oględzinami zastrzeż sobie przez telefon, żeby umyli silnik, to nie będziesz widział wycieków :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004