Gaśnie na zakrecie bez sprzegła. Dziwny przypadek.

24 Mar 2013, 19:29

Witam pacjent to .

Ford FOCUS mk1 2000 r 1.6 16V benzyna ozn. FYDD

Samochód ma dziwny objam normalnie to zadecydowalo o tym bym zalozyl konto na tym forum i podzielil sie przypadkiem. :)

Jedziesz , bez znaczenia jaka predkosc 20,30,40km/h
Wbijasz luz. Badz na biegu
Wchodzisz w zakret ( skrzyzowanie ) koniecznie w prawy !!!
Auto gasnie.

Gdy zrobisz to na biegu na luzie ale ze wcisnietym sprzegle podczas zakretu nie zgasnie :)
(dziwne jaka roznica jest miedzy luzem ze sprzeglem a luzem bez sprzegla)

Uklad zasilania paliwem mozna wyklucyzc gdyz zalozylem nstalacje gazową i na gazie jets tak samo.

A przed instalacja gazowa mialem nadzieje ze to po stro nie zasilanai paliwem . a tu zaskoczenie :)

aaa czujnik polozenia pedalu sprzgela tez nie . bo ga wyciagnalem i czy wyciagniety czy wcisniety czy wycisneity dalej tak samo cyzli

jak sprzegl owcisniete to na zakrecie w prawo nie gasnie , jak sprzeglo niewcisniete to gasnie


Sprzeglo hydrauiczne.

Terazp ytanie skad silnik wie ze mam sprzeglo wcisniete i nie gasnie :) ?? no i dlaczgo jak wcisne pedal sprzgla to nie gasnie a bez sprzegla gsnie ( na luzie biegu itp_)

dodam ze jak w trakcie pokonywania zakretu w prawo. jadac ze wcisnietym pedalem sprzegla i w trakcie zakretu puszcze sprzeglo to odrazu zgasnie :)

wystarczy dotknac lekko pedal spregla nie trzeba go wciskac :)

dziwne prawda ? :)
viporion
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 03 1980
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Honda civic UFO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

24 Mar 2013, 22:36

Sprawdź luz osiowy wału korbowego i czujnik położenia tego wału.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

25 Mar 2013, 10:59

Hmmm kurcze o czujnik polozeniu walu odrazu pomyslalem bo se mysle co moze powodowac zanik iskry bo chyba to jet powod. skoro na obu zasilaniach gasnie.

Luz osiowy walu kurcze to wa, moze sie tak porzesuwac ? ze wyjdzie z granicy dzialania czujnika pol wału ?

no nic sprawdze a jak nie to moze przesune chociasz jesli troszke sie da na srobkach czujnik sam

ide sprawdzic poinformuje.

Dzieki
viporion
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 03 1980
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Honda civic UFO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Mar 2013, 16:00

Wiec tak . luz osiowy jest okolo 2 mm . i to bedzie chyba to.


problem w tym ze wyciagnalem czujnik polozenia walu ( byl na nim pelno opilek metalowych) po wyczyszczeniu kompresorem ( przedmuchaniu) przestał silnik odpalac ( brak iskry )

Czyzby przy czyszczeniu sie uszkodzil ?
viporion
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 03 1980
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Honda civic UFO
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Mar 2013, 16:11

Uszczelniacz wału korbowego ma specjalną tuleję montażową i w niej montuje się ten czujnik.
Sprawdź go koniecznie.
Strimi
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 04 05 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Ford S-MAX
Silnik: 2,5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na czarny lód na drodze - niewidoczne zagrożenie
    Gdy temperatura powietrza w ciągu dnia wynosi kilka stopni na plusie, a nocą spada poniżej zera, są to sprzyjające warunki do powstawania tzw. czarnego lodu, czyli prawie niewidocznej, cienkiej warstwy zamarzniętej wody pokrywającej ...