Karewer napisał(a):pojawił się check engine
Numer błędu poprosimy. Jak nie wiesz, to jedź podłącz się pod komputer i podaj.
Karewer napisał(a): Check pozostał, ale skasowałem go odpinając akumulator na kilkanaście minut. Wszystko było ok, do dziś.
Samo skasowanie błędu nie wystarcza. Trzeba wiedzieć jaki to błąd i usunąc przyczynę jego powstawania.
Karewer napisał(a):Problemy o których wiem, które trzeba zrobić. To czujnik, który pokazuje temperatury na desce. Zaraz po odpaleniu pokazuje wysoka temperaturę, mimo że silnik jest dość zimny jeszcze. Czy to on może dawać jakiś błąd do ECU i następuje jakieś odcięcie?
Nie wykluczone. ECU dostaje z czujnika fałszywe informacje o temp. silnika.
Karewer napisał(a): Kolejna sprawa to napięcie na akumulatorze po rozruchu - 12,40, podobnie przy włączonych światłach, ale następują duże skoki napięcia do 8 nawet i czasem 0. Mechanik sprawdzal i niby ładowanie ma książkowe, choć ja, widziałem co innego.
Zmień mechanika, bo ten nie ma pojęcia o naprawie samochodów. Napięcie ładowania po uruchomieniu silnika powinno wynosić około 14,4V bez włączonych odbiorników, a około 13,9 przy włączonych światłach mijania. A skoro są wahania do 8 czy do 0 to oznacza, że altek nie ładuje aku. Powinna przy tym zaświecić się
kontrolka ładowania aku na zestawie wskaźników. Mechanik to sprawdzał?
Karewer napisał(a):Czy kompresor może powodować takie problemy z autem i gasnięcie?
Raczej nie.
Karewer napisał(a):Mechanik mówił, że pasek może stawiać opór za duży ale dziś nie używałem klimatyzacji, a auto zgasło.
Za duży opór to ma mechanik do roboty i gada bzdury... Tym bardziej, że
Karewer napisał(a): Słychać na filmiku piszczący pasek
A skoro pasek piszczy, to znaczy, że nie jest za mocno naciągnięty, tylko za luźny i to może być powodem problemów z ładowaniem aku.
Karewer napisał(a):Mój mechanik twierdzi, że żadnych skoków nie ma i ładowanie książkowe.
Jeżeli wg niego napięcie ładowania 0 czy 8 czy 12V jest książkowe, to chyba czytał inną książkę, albo nie zrozumiał o co w niej chodzi i o czym autor książki pisał...
Karewer napisał(a):Czy uszkodzony alternator może powodować gasnięcie samochodu przez zbyt duży spadek napięcia?
Może tak się zdarzyć. Jeżeli aku nie jest ładowany, to wszystkie odbiorniki elektryczne czerpią prąd z aku, do chwili aż kiedyś to napięcie będzie za niskie i ECU nie będzie miało wystarczającego prądu i silnik zgaśnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...