Głośny silnik 1.5 DCI

17 Maj 2013, 12:13

Witam
Z dnia na dzień silnik stał się bardzo głośny, bardzo klekocze stuka jak by to nie nazwać jest bardzo głośny. Nie odczuwam braku mocy, spala tyle samo, obroty takie same bez jakiś dziwnych cyrków. Ogólnie nic się innego nie dzieje tylko jest bardzo głośny co może być przyczyną? zawory rozregulowane ?
dziękuje za Pomoc!:)
wymieniony niedawno rozrząd
srel
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Clio II
Silnik: 1.5 65 km

17 Maj 2013, 13:34

Hej :D.

Czy tak jest od samej wymiany rozrządu??? Był przy tym zmieniany olej??? Jak tak to na jaki??? I z jakiego na jaki??? Stało się to nagle??? Czy było tak coraz bardziej??? Nie wiem czy są tam hydropopychacze czy regulacja jest "manualna". A jaki to jest kod silnika??? Rozregulowane zawory mogą być przyczyną... Może chcesz nagrać prace silnika i wrzucić??? Jakiś filmik :). Ja zapraszam.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Maj 2013, 14:15

Nie głośny jest od tygodnia może.. dolałem tylko oleju Castrola bo już było mało, więc nie był całkowicie zmieniany. wydaje mi się ,że z dnia na dzień stał się głośny :( jednostajnie głośny jest od tego tygodnia:D Nie mam pojęcia jakie są popychacze jest to clio II 1.5 DCI 65 km.
prosze

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

srel
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Clio II
Silnik: 1.5 65 km

17 Maj 2013, 21:47

Nie przypominam sobie, by w tych silnikach były regulowane zawory,jestem pewien ,że niektóre silniki benzynowe takowe mają, a niektóre nie.Szkoda,że nie robiłeś delikatnej przygazówki,ja obstawiam wtryskiwacze(bardzo wrażliwe na jakość paliwa :!: )Mogłeś zalać raz szajsu i po wtryskiwaczach,można je regenerować.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2013, 22:23

srel napisał(a):bardzo głośny. Nie odczuwam braku mocy, spala tyle samo, obroty takie same bez jakiś dziwnych cyrków.


Nie sądzę żeby to były wtryski. Nie wiem jakby zachował się komputer podczas uszkodzenia wtrysków ale silnik raczej nie chodził by normalnie. Mimo że przy rozregulowanym luzie zaworowym też by nie chodził idealnie to myślę, że autor mógł się już trochę przyzwyczaić do takiej pracy.

Najważniejsze - Tak samo jest na ciepłym i na zimnym??? Czy coś się zmienia??? To ważne...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Maj 2013, 22:40

Komputer powinien sygnalizować na desce rozdzielczej uszkodzenia wtrysków,ale nie wiem przy jakich uszkodzeniach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dobrze zaplanować podróż samochodem?
    Wybierając się w dłuższą podróż samochodem powinniśmy się do niej wcześniej przygotować aby uniknąć niespodzianek w trasie. O tym jak dobrze zaplanować podróż samochodem piszemy w kilku punktach które ...

18 Maj 2013, 00:33

Ciężko powiedzieć Auto ma swoje kaprysy. po pracy po tym jak stoi na parkingu w słońcu chodzi ciszej potem jak się nagrzeje przez jazdę impreza się zaczyna... ch...a zapomniałem przegazować ale podczas wciskania gazu jest jeszcze bardziej słyszalny ten dźwięk tak jakbym coś się poluzowało i uderzało o coś zależnie od obrotów. Najlepsze jest to ,że auto chodzi tak samo jak wcześniej nie ma innych problemów oprócz tego hałasu. Co do paliwa tankuje zawsze na Statoilu 123 w tym samym miejscu. na yt znalazłem filmiki problem zawory

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


a tu problem wtryski

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

nie do końca wiem który dźwięk bliższy mojemu. Powiedzcie Co sprawdzić by zawężać obszar poszukiwań?:)
srel
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Clio II
Silnik: 1.5 65 km

18 Maj 2013, 00:46

Dowiedz się czy w Twoim silniku przeprowadza się regulację luzu zaworowego. Jeśli tak to podejrzewam że bardzo dawno nie była robiona. Zgadłem :)??? Nawet jak to nie jest główny problem to na pewno przydało by się to zrobić..... A ja mimo wszystko daje 90% na to że po regulacji (jeśli oczywiście regulacja jest możliwa) będzie ok ;). A ten dźwięk dochodzi tak jakby z pod korka oleju??? Jest ewidentnie z góry silnika czy nie koniecznie z silnika???



A tak już poza wszystkim. Kopci Ci ten silnik??? Ile oleju (silnikowego nie napędowego) Ci zjada???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

18 Maj 2013, 10:29

Mój brat przez 220 tyś km nie przeprowadzał regulacji luzu,czyli raczej regulowany nie jest,naturalnie nie można wykluczyć problemu z układem zaworowym,odgłosy podobne.Problem z silnikami Common rail jest taki,że potrzebują bardzo precyzyjnie odmierzonej dawki paliwa,rozpylanej bardzo precyzyjnie w konkretne rejony.Jeśli z wtryskiwaczem(mi)coś się zaczyna dziać,silnik zaczyna chodzić zdecydowanie głośniej,przy skrajnych uszkodzeniach, lub zablokowaniu wtrysku ,elektronika albo odetnie dopływ paliwa,albo kontrolki na pulpicie będą ostrzegać,wtedy nie wolno jeździć(wypalenie denka tłoka)Jeśli to nie zawory,a wtryskiwacze,być może wystarczy przeprogramować komputer,czasami tak się dzieje.Być może wlano paliwa podłej jakości,kto to wie?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Maj 2013, 15:07

No właśnie,szkoda,że nie przygazowałeś,hydro regulatory gdy są przytarte to najgłośniej pracują wtedy gdy silnik chodzi na wolnych obrotach,pojawia się metaliczny dźwięk,jest taki?uszkodzony wtryskiwacz ,czy wtryskiwacze charakterystycznie strzelają przy odpuszczaniu pedału gazu,po przygazówce.Jaki lałeś olej silnikowy,i co ile go wymieniałeś?! Hydro regulatory podobnie jak wtryskiwacze, są bardzo wrażliwe na zaniedbania,w tym wypadku serwisowe(olej),naturalnie jeśli są w nim hydro,ja obstawiam,że są,ale łba nie dam.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Maj 2013, 19:14

PhantomASA1 napisał(a):Hydro regulatory ................,naturalnie jeśli są w nim hydro,ja obstawiam,że są,ale łba nie dam.


No właśnie nie ma. Jeśli jest to silnik o kodzie K9K to nawet płytek regulacyjnych nie ma. Luz na zaworach jest ustalany poprzez dobór o odpowiedniej grubości/wysokości popychaczy tzw. szklanek. Jeśli po sprawdzeniu okaże się że luzy są za duże ( ja w to wątpię bo raczej w tych silnikach luz się zmniejsza ) to regulacja może być kosztowna . Koszt jednej sztuki popychacza ( są różne wymiary ) np. w Inter carsie - 52 zł.Poza tym trzeba wymontować wałek rozrządu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Maj 2013, 19:50

Dokopałem się wiertłem głębinowym do takiej informacji-----W silnikach stosowanych w RII luz zaworowy regulowany poza silnikami 1.416V(k4j),1.616V(K4M),oraz w silnikach benz. 2.0 i 3.0,czyli Bonifacy ,będzie tak jak prawisz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Maj 2013, 13:17

Witam
dziękuję za takie zainteresowanie na warsztacie powiedzieli mi ,że tak brzmi każdy diesel ... Ja wiem jak Auto chodziło wcześniej a jak chodzi teraz.. Im więcej gazu tym bardziej cyka, im większa temperatura tak samo co dla mnie jest szokiem. Od razu po uruchomieniu auta jest ciche dopiero po rozgrzaniu śilnika zaczyna się impreza... Olej był dolany miesiąc temu bo było go już w miarę mało wlałem castrola . dźwięk dochodzi jakby koło korka tak jak mówisz i paska rozrządu. Właśnie nie kopci, nie wiem ile murze zaobserwować. Mam auto od roku , więc nie mam pojęcia kiedy były regulowane zawory?:( Iść do innego mechanika i powiedzieć by zrobili regulacje zaworów? tylko czytałem ,że koszta są spore dlatego chciałbym mieć pewność ,że to to:)
Pozdrawiam
srel
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Clio II
Silnik: 1.5 65 km

19 Maj 2013, 17:03

Tak ma chodzić Diesel :shock: Trzymaj się od takich mechaników z daleka,bo wypalisz denka tłoków.Niech ci mechanicy przyjadą do mnie i posłuchają silnika Diesla na zwykłej pompie,bez CR,nie słychać nawet klekotu,cichutki szept,silniki francuskie tak powinny chodzić,sprawne silniki naturalnie,reaguj natychmiast!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Maj 2013, 17:55

srel napisał(a): Iść do innego mechanika i powiedzieć by zrobili regulacje zaworów? tylko czytałem ,że koszta są spore dlatego chciałbym mieć pewność ,że to to:)


Dowiedz się o koszty bo to zależy. Ale ja bym dał 99,9% na zawory. Wszystko pasuje ;). Napisz jakie koszty Ci podali.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993