Golf 1.9 TDI - BKC (przerywa podczas jazdy)

10 Wrz 2020, 21:52

Samochod; Golf 1.9 TDI 105 km BKC 2004

Witam. Przejdę od razu do konkretu.. Dzisiaj miałem pewną przygodę bo wymieniłem olej w samochodzie jaki-olej-do-golf-v-1-9-tdi-105-km-bkc-norma-505-01-vt122258.htm i filtr oleju, (filtr paliwa, powietrza - 5 dni temu) rano jeszcze było ok, zrobilem ze 25 km. Na wieczór odpalam go jade, jade no i pierwszy raz przerwało, ja mysle co jest, pozniej znowu przerwało, a minute pozniej było czuć jak przerywa, tak jakby się "dławił" nie wiem jak to opisać nawet, bo strasznie dziwna sytuacja, ciężko mi ocenić od czego to może być, to napisałem w tym temacie, może ktoś zaglądnie i podpowie co może dolegać temu golfowi.. Pozdrawiam.

O i moge napisać to, że "dławił się, przerywał chwile" i nagle spirala wyskoczyła na żółto od świec i nagle przestało, zaczął normalnie jechać, ALE! spirala (ikonka) od świec cały czas mrugała na desce.

dodam, ze rano na jalowym biegu bardzo ladnie pracował, jak typowy diesel. Tylko cos pod wieczór zaczął świrować, byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki, albo jak bym mógł zdiagnozować sam, bo mam metlik w glowie co z nim
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 39
  • 11 Wrz 2020, 08:12

    Jesli ten objaw nastąpił zaraz po wymianie filtra paliwa sprawdz czy wszystko zamontowane prawidłowo,połączenia przewodów(bąbelki w przewodzie doprowadzającym paliwo),podejrzewam problem z dopływem paliwa.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    11 Wrz 2020, 09:08

    SongMIRED napisał(a):Jade normalnie samochodem no i co? zaczyna przerywać podczas jazdy! normalnie tak jakby się "dusił" albo nie wiem co mu jest. Normalnie jeszcze rano było ok, a teraz? jade, jade i zaczyna go przerywać. Teraz nawet zgasł ze 3 razy na podwórku na sprzęgle.
    To na pewno nie od zmiany oleju. Przypuszczam że może zaciągać gdzieś powietrze do układu paliwa lub filtr jest źle założony lub nieszczelny ukałd dolotowy. Sprawdź dokładnie czy przy tym co wymieniałeś jest wszystko ok.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10093
    Zdjęcia: 35

    11 Wrz 2020, 13:24

    PhantomASA1 napisał(a):Jesli ten objaw nastąpił zaraz po wymianie filtra paliwa sprawdz czy wszystko zamontowane prawidłowo,połączenia przewodów(bąbelki w przewodzie doprowadzającym paliwo),podejrzewam problem z dopływem paliwa.


    Słuchajcie, dzisiaj się przejechałem ponownie około 20-30 km i było wszystko w porządku. Dodam, że od jakiegoś czasu przy obrotach 3-4 tys czarna chmurka za autem się robi, nie wiem od czego to może być właśnie. Może EGR zawalony? A no i powiem dodatkowo, że mam syczenie w okolicach alternatora, takie jakby syczenie i obok paska taka wajcha lata, to moze byc od tego?
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    11 Wrz 2020, 18:39

    Wczoraj zaczął tak jakby przerywać podczas jazdy, następnie pojawiła się kontrolka (Spirala) od świec żarowych i przestał przerywać. Dzisiaj przejechałem się i działał normalnie, nie wiem co to jest. Mogą być problemem zużyte świece żarowe? czy to raczej nie to?
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    11 Wrz 2020, 21:20

    Nie,świecąca się spiralka to problem z przepływomierzem,lub instalacją elektryczną,zazwyczaj z kostką np.zabrudzoną.Natomiast gaśnięcie silnika akurat tego,to raczej problem z dopływem paliwa,lub konektorkami pompowtrysków.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    11 Wrz 2020, 21:37

    PhantomASA1 napisał(a):Nie,świecąca się spiralka to problem z przepływomierzem,lub instalacją elektryczną,zazwyczaj z kostką np.zabrudzoną.Natomiast gaśnięcie silnika akurat tego,to raczej problem z dopływem paliwa,lub konektorkami pompowtrysków.


    ona migała właśnie, ale już po odpaleniu nie miga.

    Ciężko teraz powiedzieć, bo dzisiaj przykładowo przejechałem dystans 30 km i było wszystko okej. Ale słuchaj, to właśnie było coś takiego jakby przez pewien czas nie miał dopływu paliwa i tak jakby "przycinał, szarpał". Rok kiedyś też miałem taką przygodę, przejechałem tak około 100 km i od tamtego czasu czyli blisko rok nic takiego nie było. Tylko wczoraj coś mu znowu się przypomniało, ciężko ocenić dlaczego on się tak dusił.

    Słuchajcie, jeszcze problem jest bo przy prawie 3 tys obrotów zaczyna lecieć czarna chmura, przy niższych 2 tys nic nie leci.

    Doradzcie mi moze od czego zacząć? (filtra paliwa wymieniony) i gdzie udać się na diagnostykę? najlepiej czym go zdiagnozować? i ile kosztuje taka diagnoza komputerowa i czy ona wskazuje na problem?
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 39

    12 Wrz 2020, 03:44

    Jestes trochę przewrazliwiony,posiadasz jeden z lepszych i niezawodnych silników diesla,są tacy,którzy psioczą na pompowtryski ,gdyż nigdy takiego układu wtrysk.nie mieli,ja jeżdziłem takimi autami,zero problemów jeśli się dba(dobre paliwo,olej),poza tym takim autem raczej wszędzie dojedziesz ,bo pompy wtryskowe masz 4:) ,odepnij wtyczkę przepływomierza,ikonka powinna zacząć migać(sprężynka) ona moze migać również wtedy gdy niedomaga układ wtryskowy,np.zapowietrzony,myślę,że już się odpowietrzył i problem zniknął.Czarny dym? Przyczyn moze być wiele od odmy zaczynając,dobrze jest przeczyścić zawór EGR,ja to zrobiłem w Fordzie bez jego demontażu,by sprawdzić czy będą jakieś zmiany w pracy silnika,wtryskiwałem preparat K2 do EGR na odpalonym silniku,poszła cała puszka,różnica znaczna w pracy silnika,pracuje ciszej ,równiej,teraz za jakiś czas go zdemontuję i porządnie wyczyszczę wraz z kolektorem ssącym.Czyszczenie dolotu to podstawa,wydech sobie sam radzi,wdech ,nie.Po takim zabiegu dopiero możesz szukać dalej,odmę też sprawdż,ona bywa b.często główna przyczyną dymienia na czarno mimo tego,że układ wtryskowy działa idealnie.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Wrz 2020, 20:55

    PhantomASA1 napisał(a):Jestes trochę przewrazliwiony,posiadasz jeden z lepszych i niezawodnych silników diesla,są tacy,którzy psioczą na pompowtryski ,gdyż nigdy takiego układu wtrysk.nie mieli,ja jeżdziłem takimi autami,zero problemów jeśli się dba(dobre paliwo,olej)


    No właśnie to trochę prawda, napisze tak, mam go już prawie dwa lata i nie szczędzę na niego grosza, wlewam mu lepsze paliwo, olej wymieniam co 8-9 tys kilometrów, wszelakie "duperele" są również u mnie wymieniane, ja uważam że odkąd go mam ten samochód dostał drugie życie.
    Ja golfem robię w ciągu roku niecałe 10 tysięcy KM.


    No właśnie chcę się zabrać za EGR, bo prawdopodobnie nie był czyszczony naprawde wiele lat, poprzedni właściciel napewno tego nie robił.

    Panowie, co do EGR - jakich środków, kluczy będę potrzebował? jest to trudna czynność? Najlepiej go zdjąć całego, czy tam coś wpryskać?
    Dziękuje i pozdrawiam!
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 39