Golf 2.3 VR5 170 KM co sądzicie?

06 Paź 2016, 19:49

WItajcie,
mam pytanie zauważyłem że krąży z moich stron takie oto auto:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Czy warto zakupić? cena dość wysoka ale sporo rzeczy porobione, myślicie że będzie zdrowy?
W sumie jeszcze po głowie chodził mi Focus mk1 ST170, ale ten golf wygląda konkretnie :D
Auto na weekendy, na uczelnie oddaloną o 40 km od domu, czasem do takiej podjechania ale lubię jak auto fajnie brzmi i ma pazur :mrgreen:
Myślałem o kwocie max 12-13 tys ale może się da po-negocjować tego golfika.
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2016, 20:48

Powiem tak, nie jestem fanem Golfa, bo to nic ciekawego, są bardzo nudne i toną w tłumie, a sam silnik to pomyłka jak ma się do wyboru 1,8T ale... ten zrobiony ze smakiem, a V5 ładnie będzie muczeć.

Tylko cena z d*** za którą można kupić lepsze auto wyróżniające się czymś.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Paź 2016, 21:01

Ok no ale wyróżniające się czym? jakie lepsze auto?
Bo tak Focus ST 170 nie brzmi ale jedzie ok, BMW E46 323i jeździ fajnie, brzmi fajnie ale serwis będzie masakryczny poza tym jakoś za BMW nie przepadam :D
1,8T ok ale nie brzmi i w seryjnej wersji 150 jedzie gorzej bo 8,5 do setki.

Poza tym 1,8T ma problemy typu turbina która jest do roboty, nieszczelności, wycieki.

Wg mnie ten silnik jest rzadki bo nie ma golfów z 2,3 VR5 a cena pewnie podyktowana tym że gość pewnie z 20 tys włozył w niego skoro nawet go malował od podstaw? kompletny swap? koła 17.

Czyli dać sobie z nim spokój?
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2016, 21:20

w 1,8 masz turbo, a w 2,3 przegrzewającą się głowicę

Ogólnie jak szukasz oszczędności na serwisie to ani Focus ST ani Golf V5 nie będzie dobry, bo je po prostu zapuścisz.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Paź 2016, 08:27

Golf ładny owszem ale silnik dno (poszukaj na forum,było już o tym pisane) i cena grubo przesadzona,znajomy miał podobnego 1.9TDI z 2001roku,też całkiem ładnie porobiony,na początku wystawił za 13k i zainteresowanie zerowe,ze sprzedażą bujał się prawie 3miechy i ostatecznie sprzedał za 10k (na zimówkach bez alu które były warte lekko ponad 1000zł).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Paź 2016, 12:25

ST 170 ma dłuższą skrzynkę to lepiej wziąć zwykłe 2.0 i zrobić wydech na jaki się chce albo wziąć ST i wsadzić od 2.0 skrzynkę i dorzucić wydech. :ok:

Może Hyundai Coupe 2.0 i dorzucić wydech
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Actros a’la Swanski - "Truck & Art"
    Nowy Actros jest znany nie tylko ze swoich osiągów i niskiego spalania, ale również z drapieżnego wyglądu i nowoczesnego designu. Paweł "Swanski" Kozłowski postanowił dodatkowo podkreślić te cechy pojazdu, ozdabiając ...

07 Paź 2016, 15:26

Rozmawiałem z gościem i twierdzi że auto ma 191 koni, po modach i że zero problemów, te silniki są genialne.
Ale dlaczego 2,3 V5 ma być dnem? wg mnie najgorszy to 1,6 fsi

No nie wiem co robić, przecież sam wydech nie da mi takiego dźwięku jak to V5..poza tym rzadka wersja i ogólnie jednostka prawie jak R6 w BMW :)
Czyli dać sobie spokój?

Wszędzie gdzie czytam to ludzie pisza źle o 1,8T dzisiaj już, że turbo w każdym jednym do roboty, że masa nieszczelności, że zawór odcinający padnięty, że pompa słaba, że śmietniki, no więc nie wiem co wybrac?

A 1,9 tdi to chyba inna bajka jednak? diesel a benzyna mocna prawie 200 konna V5.
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2016, 15:36

Pikaczuu napisał(a):Wszędzie gdzie czytam to ludzie pisza źle o 1,8T dzisiaj już, że turbo w każdym jednym do roboty, że masa nieszczelności, że zawór odcinający padnięty, że pompa słaba, że śmietniki, no więc nie wiem co wybrac?

łokoj z lavato pod wodzą pkc zbanowali by Cię za takie pomówienia :ok:

Zastanów się czego oczekujesz bo cały czas drążysz dźwięk silnika więc kup sobie vr5 i zrób wydech...
Co do 1,8t będzie na 100% szybszy tylko z dźwiękiem nie za bardzo a do tego mitologiczna trwałość wieśvagenów i masa detali wokół turbo mogą przetrenować Ci kieszonkę i to konkretnie :twisted: Zrobią z niej pudziana :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Paź 2016, 15:54

A jakie mody tam były przepraszam bardzo? Bo nie uwierzę że wydech i stożek podniosły moc o 20km czy nawet więcej bo były dwie odmiany (150km i 170km).
Druga sprawa gość piszę że auto jest po swapie,pytanie czy zrobił to ktoś z głową bo sporo swapów jest poprostu spartaczona..
Trzecia sprawa koleś wystawił za 16k i myśli że koszta mu się zwrócą a prawda jest taka że wsadzona kasa w auto nigdy się nie zwróci :!:

Co do samego 2.3 to ten silnik jest poprostu dość drogi w naprawach,dla porównania takie 1.8T będzie bardziej ekonomiczne i bardziej rozwojowe.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Paź 2016, 15:55

Mówisz że 1,8T 150 KM będzie szybsze od 2,3 v5 190 koni? :cry: (o ile to prawda w ogóle)?
To nie pomówienia tylko ludzie pisza że połowa 1,8T to skrajnie zmęczone auta, tunerzy się ich nie tykają bo żaden nie jeździ konkretnie i nie da się ich modyfikować po tyle latach.
Gość mi ma pokazać jak się to auto odpycha zobaczymy :D
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2016, 15:57

Pikaczuu napisał(a):Wg mnie ten silnik jest rzadki bo nie ma golfów z 2,3 VR5 a cena pewnie podyktowana tym że gość pewnie z 20 tys włozył w niego skoro nawet go malował od podstaw? kompletny swap?
w Gulfie był 2.3 w serii (obok 1.8t oznaczony był jako GTI)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14190
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Paź 2016, 15:58

Ale są też zdrowe 1.8T,dla przykładu gofer z mojej mieściny,nieraz widywałem to auto i na mieście robi szał :ok:
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Paź 2016, 15:59

Barol napisał(a):A jakie mody tam były przepraszam bardzo? Bo nie uwierzę że wydech i stożek podniosły moc o 20km czy nawet więcej bo były dwie odmiany (150km i 170km).

Nie no to jest 170 KM i biorać pod uwagę taką opcję chiptuningu:
http://44tuning.pl/chip-tuning-volkswag ... -v5-170-km

no to jest możliwość że na tym wszystkim uzyskał okolice 190

Wydech coś tam daje z 7-8 koni może dać, stożek to tam nie wiem + strojenie lekkie.
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Paź 2016, 16:18

A ma wykresy z hamowni czy na oko mówi? Bo ja mogę mówić przekonująco że ma nawet 220km :mrgreen:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Paź 2016, 17:34

Pitolenie Golfiarza, a prawda jest taka, że ten "zmodzony" Golf ledwo by wypluł 150KM, po pewnie nie trzyma kompresii.
Ciptuning auta wolnossącego jest bezsensowny...
V5 kupuje się tylko dla dźwięku i nic poza tym.
Druga sprawa, że jakbym miał taki budżet to drugi raz kupiłbym lepszego pod każdym względem IS-a ;)

Na oddzielny temat zasługują Ci wiejscy tunerzy Golfów co nawieszają zderzaków i wsadzą do TDIka c(h)ipa z allegro myśląc, że mają mega sportowe auto, a tylko puszczają czarne bąki z rury...
Ciekawe, sportowe i ładne auto to nie Golf i po co topić kasę :?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010