Golf 3 1.8 wysoka temperatura

25 Wrz 2015, 19:01

witam mam golfa 3 1.8 z 1993r. mam taki problem gdy go odpalę i pochodzi około 5 min to już ma temperaturę 90 stopni. we wszystkich węzach jest bardzo duże ciśnienie jak jest odpalony. wymieniałem już uszczelkę pod głowicy i 2 węzę i nie wiem czego to jest przyczyna. proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
kamil1256
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 17 10 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: golf 3
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1993

26 Wrz 2015, 12:44

Termostat lub wentylator chłodnicy. Ogólnie zapewne jest to termostat, który się zablokował i podczas rozgrzewania nie otwiera dużego obiegu.
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2015, 12:34

Witamy. Rzeczywiście warto skupić się na sprawdzeniu termostatu płynu chłodzącego.
Zablokowany właśnie w ten sposób będzie się objawiał.

Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

28 Wrz 2015, 20:03

jerzye46 napisał(a):podczas rozgrzewania nie otwiera dużego obiegu.
jeśli nie otwiera to skąd duże ciśnienie?
może być zapowietrzony.
inne pytanie, jeśli się rozgrzeje to trzyma stabilnie 90-100 stopni?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Wrz 2015, 13:09

kupiłem nowy termostat i było to samo, ale kolega mi powiedział żebym w termostacie wywiercił obok dziurkę 4 wiertlem i to pomogło teraz trzyma max 85 stopni ale nieraz coś go złapie i ma nawet 95 stopni. Tak to około 45 min jazdy trzymał mi temperaturę 85 stopni a na chwile mi złapał 95
kamil1256
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 17 10 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: golf 3
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1993

29 Wrz 2015, 19:56

bo on ma mieć 95 stopni, jak mu dasz mniej to będzie niedogrzany i ciągle będzie chciał się dogrzać (więcej spali)
temperatura płynu chłodzącego w ukłądzie zamkniętym (a taki masz) spokojnie może osiągać nawet 105 stopni, 95 jest normalną temp roboczą to nie diesel :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

02 Paź 2015, 20:58

ale kiedyś to zawsze miałem max 80 stopni. tylko jak jechałem 100 km lub więcej to mi łapał 95 stopni. a jeszcze odkryłem ze mi się wentylator nie włącza, wiec kupiłem nowy czujnik ale i tak się nie włącza (zrobiłem na krótko)
kamil1256
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 17 10 1995
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: golf 3
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1993

02 Paź 2015, 23:35

stara 2.0GTI przy normalnym użytkowaniu miała 95-98 stopni jak się ostro pałowało auto to łapał ponad 110 :mrgreen: przelatał 750 kkm na LPG zanim padła buda, silnik poszedł do następnego auta i jeździ do dziś (pewnie będzie miał już ponad milion) :mrgreen:
co do wentylatorów to zwykle włączają się przy postoju nie przy jeździe, w trakcie jazdy jest w miare duży przepływ powietrza przez chłodnice, jeśli uważasz że grzeje się za mocno sprawdź czy nie masz zapchanej chłodnicy syfem, to czasem trzeba umyć (nie kercherem bo pozaginasz lamele na chłodnicy) normalnie wężem
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Paź 2015, 10:10

kamil1256 napisał(a):ale kiedyś to zawsze miałem max 80 stopni. tylko jak jechałem 100 km lub więcej to mi łapał 95 stopni.

80 stopni, to silnik jest nienagrzany jeszcze. Jak pisali koledzy - normalna temperatura pracy silnika to 98 stopni, a przy mocnym obciążeniu silnika może sięgnąc nawet ponad 100 stopni.. Nie bój się - płyn ci się nie zagotuje przy 100 stopniach, bo płyn ma większą temp. gotowania niż woda.
kamil1256 napisał(a):a jeszcze odkryłem ze mi się wentylator nie włącza, wiec kupiłem nowy czujnik ale i tak się nie włącza (zrobiłem na krótko)

Sprawdz więc przekaźnik wentylatora - podaj mu napięcie z aku i zobaczysz czy cewka łapie. Sprawdz też, czy w gnieździe przekaźnika masz napięcie - na styku roboczym zapewne masz, bo go tam zmostkowałeś ( przypuszczam, że mostek wrzuciłeś na styki robocze przekaźnika ), ale sprawdz styk sterujący ( od cewki ). Jak się nie mylę, to czujnik podaje masę na przekaźnik. Jak nie, to niechaj koledzy mnie poprawią.
Co do ciśnienia w układzie - ciśnienie jest zawsze. A jeżeli uważasz, że jest ono za duże, to wymień korek ze zbiorniczka wyrównawczego - jest w nim zaworek, który upuszcza nadmiar ciśnienia. Ulega on dość częstemu uszkodzeniu. Ewentualnie zanim wymienisz korek, możesz przejechać się lub rozgrzać auto na postoju z odkręconym korkiem - zobaczysz, czy wtedy też będzie takie ciśnienie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Paź 2015, 18:42

przy 80 stopniach wentylator się nie włączy, bo i po co??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Paź 2015, 19:51

Sprawdż czy jest przepływ na wężyku odpowietrzającym zbiornik wyrównawczy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna