Golf 3 2.8/2.9VR6 proszę o opinie

20 Lip 2008, 09:08

witam.napaliłem sie ostatnio na to autko jednak przed wyborem chciałbym poznac Wasze opinie o awaryjnośći tych silników,na co zwrócić szczególną uwage przy zakupie itp.a może ktoś ma taki i podzieli sie wrażeniami? i jak chodzi ten silnik z gazem oczywiście sekwencyjnym?z gory dziękuje
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

08 Sie 2008, 13:22

naprawde nikt nie miał do czynienia z tym silnikiem w jakimkolwiek aucie koncernu VW?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

08 Sie 2008, 15:08

Ja daaaawno czasami jeździłem szefa Sharanem 2.8 bez lpg i naprawdę auto było super dynamiczne.
Pozdro :)
Rodri94
 

10 Sie 2008, 20:01

Kumpel ma takiego golfa 3 vr6. Kilka razy mnie przewiozl i masakra ;d tak rwie asfalt ze az milo ;d;d
i jedziemy z tym koksem :)
miszczmaciej
Nowicjusz
 
Posty: 4

10 Sie 2008, 20:57

jak mozesz podpytaj kolege o awaryjność tego silnika
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

10 Sie 2008, 21:37

teraz nie mam z nim kontaktu bo wyjechal za granice, ale jakos nigdy na niego nie narzekal. zawsze mowi na tego golfa rakieta wiec raczej jest zadowolony. Ma cięzką noge i mimo tego samochod byl tylko raz w naprawie (blacharka)... Silnik ponoc nie do zdarcia
i jedziemy z tym koksem :)
miszczmaciej
Nowicjusz
 
Posty: 4

12 Sie 2008, 23:19

No to tak, jeżeli planujesz kupić takie auto to licz sie z tym ze musisz mieć zasobny portfel bo to jest droga "zabawka" najpierw bądź mistrzem i znajdź takiego nie zarżniętego , jak ci sie uda, albo i nie, to licz się z tym ze pali w hu hu huuuu i jeszcze trochę ;) jak bedzie zarżniety to zaraz tłoki, pierścienie, uszczelka pod glowica itd... do wymiany praktycznie caly silnik...

...jak chcesz żeby autko takie ci służyło to musisz lać odpowiedni olej i odpowiednio często(nie jak piszą w książkach serwisowych, tylko o wiele częściej) jak chcesz mu "stawiac" to musisz go rozgrzać i wtedy ogień... poszli a nie tak jak niektórzy amatorzy odpalają silnik i lecą nim ponad 200km/h a zimny olej nie nadąża smarować i silnik zatarty za którymś razem, po prostu trzeba o takie autko dbać... sprawdzać olej, ciśnienie oleju(w org VR6 powinny być zegary w środku od ciśnienia oleju)

Co czesto siada...
-Wiatrak chłodnicy(zaciera sie łożysko w nim)
-Pompa wody(przy wysokich obrotach po prostu nie wyrabia czasami)
-Zawieszenie(VR6 ma inne zawieszenie trochę niż reszta golfow, wiec na naszych dziurach.... każdy wie...)

Jeżdzilem VR6 i sprawia dużo przyjemności z jazdy, ale trzeba o niego dbać jak o oczko w głowie wtedy się odwdzięczy ... inaczej będzie sie sypało wszystko po kolei


...może ktos zauważył ze słowo "olej" sie przewija kilka razy w tym poście. Bo to naprawdę podstawa o której wiele osób zapomina...
Tym bardziej ze tym autem sie nie jeździ na 2-3 tys obrotów, a 4,5-6 tys i zmiana biegu, czasami nawet do odcięcia... ;)
matyslubin
Nowicjusz
 
Posty: 18