Golf 3, brak oświetlenia kufra(variant), brak styku zamek.

07 Gru 2014, 18:16

Witam!
Kilka dni temu znowu trafiła mi się "dłubanina", bo przestało działać oświetlenie bagażnika w Golfie 3ce variant. Jako, że 2-3 tygodnie temu został naprawiony dodatkowy "stop", przez wymianę(dosztukowanie) przewodów odpowiadających za zasilanie, umieszczonych w gumie łączącej klapę bagażnika z karoserią, sprawa wydawała się nieskomplikowana, a upierdliwa. "Nawaliły stare już przewody, pękły lub są przetarte i robią zwarcie albo żarówka do wymiany".
Ale... Żarówka była ok.
No to szukamy dalej. Miernik w rękę, woltomierz, sprawdzamy, czy do złącza przy żarówce dochodzi napięcie. Napięcie dochodzi. Przełączenie na miliamperomierz, 1 końcówka do masy. 2 końcówka do 1go styku, nie świeci. Zatem do 2go styku, zaświeciło. Czyli instalacja do tego miejsca na pewno jest ok. No to następne proszę. "Gdzie dalej są poprowadzone przewody? Od dachu, przez tylny lewy słupek(kawałeczek), do góry gumą(jak to się właściwie fachowo nazywa?), i dalej do klapy kufra. Zatem zdjęcie plastikowej "tapicerki" osłaniającej bebechy w klapie. Widać przewody, widać kolejne złącze, zatem wypięcie go i sprawdzenie napięcia między stykami(jest ok, 12 z hakiem[silnik wyłączony] woltów i króciutka zwora miliamperomierzem, żarówka zaświeciła. Dotąd jest ok.
Zatem wszystko wskazuje na metalowo-plastikowy zamek(chyba tak to się nazywa)[nie bębenek zamka], w którym szwankuje styk. Ale, jeszcze sprawdzenie, bo może gdzieś styk ze śrubami zaśniedział. Wykręcamy 1 śrubkę torx od środka klapy, wkręcamy z powrotem. Nic. Wykręcamy zamek/mechanizm zamykający/blokujący. Bardzo ciężko :( 1 śruba(imbus), nic. 2ga(imbus), nic. To nie styk śrub(pewnie nie miał tu nic do rzeczy, ale na wszelki wypadek sprawdzony).
Teraz pytanie, czy da się go rozłożyć i naprawić ten styk? Z trudem, ale udało się go wykręcić i wyjąć. Ale nie poddał się próbie otwarcia go :/
To oświetlenie od jakiegoś czasu potrafiło się czasem nie włączyć, a po zatrzaśnięciu klapy i ponownym jej otwarciu(albo zablokowaniu zamka po prostu i otwarciu) świeciło z powrotem.
Jeżeli będzie trzeba, to postaram się wrzucić zdjęcia, tylko napiszcie czego.
Zamki kufrów w mk3 się różnią?
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1

07 Gru 2014, 18:29

Musisz zlokazlizować czy problem jest z masą czy z plusem.Zrób tak - od aku pociągnij przewód z klemy plusowej, rozłącz najbliższą złączkę i w to miejsce ( w kierunku żarówki ) podłącz ten z aku. I tak rób rozpinając kolejne złączki. W ten sposób dojdziesz, który odcinek przewodu szwankuje. Wcześniej sprawdz masę na przewodzie przy żarówce również posługując się tym kablem z aku, czyli od żarówki odpinasz złącze, kawałek przewodu od wtyczki do żarówki żeby była masa, a do drugiej elektrody żarówki kabelek z aku. Żarówka powinna zaświecić i wiesz, że masz masę dobrą. A potem szukaj odcinka przewodu, który szwankuje. Z pewnością jest to jakiś słaby styk, bo piszesz, że miernik pokazuje 12V z groszem. A więc napięcie jest, ale nie ma prądu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2014, 16:38

Jak już napisałem, "Zatem wszystko wskazuje na metalowo-plastikowy zamek(chyba tak to się nazywa)[nie bębenek zamka], w którym szwankuje styk". I teraz pytanie, jak rozłożyć, rozebrać ten zamek, aby naprawić usterkę oraz prawidłowo go złożyć bez problemu?
On też jest zabezpieczony plastikowymi nitami?
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Nissan LEAF
    Przenosząc technologię Zero emisji na nowy poziom, nowy LEAF produkowany w Europie będzie miał swój światowy debiut w Genewie. Nowy LEAF, który został zaprojektowany i opracowany ze szczególnym uwzględnieniem ...