Golf 4 16 V rok 2000 - gaśnie na wolnych obrotach

05 Wrz 2014, 10:53

Witam, posiadam Golfa 4 , 16 V , rok 2000. Samochód często gaśnie na postoju, przy skrzyżowaniu, oraz przy redukcji biegu ( żadko ). Rano jest problem z odpaleniem, tak jakby się dusił. Odpala ale wchodzi na tryb awaryjny. Na Trybie awaryjnym auto nigdy nie zgaslo ani na postoju ani gdziekolwiek. Czasem zdarza sie ze auto traci moc, nawet na awaryjnym, jakby sie dusil i nie reaguje przez chwile na gaz. Co może być przyczyną ?
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2014, 12:52

Duda1990 napisał(a):Witam, posiadam Golfa 4 , 16 V , rok 2000. Samochód często gaśnie na postoju, przy skrzyżowaniu, oraz przy redukcji biegu ( żadko ). Rano jest problem z odpaleniem, tak jakby się dusił. Odpala ale wchodzi na tryb awaryjny. Na Trybie awaryjnym auto nigdy nie zgaslo ani na postoju ani gdziekolwiek. Czasem zdarza sie ze auto traci moc, nawet na awaryjnym, jakby sie dusil i nie reaguje przez chwile na gaz. Co może być przyczyną ?


Jeżeli samochód wchodzi w tryb awaryjny to znaczy że w pamięci komputera będą błędy. Nie ma sensu utrudniać sobie życia, podjedź najpierw na diagnostykę komputerową i przedstaw nam jej wynik.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Wrz 2014, 12:55

Wyszedł błąd na przepustnicy, EGR i sondzie lambda. Przepustnica przeczyszczona, lecz gaśnie dalej, choć nieco rzadziej. Zastanawiam się nad całkowitą wymianą przepustnicy. Prawdopodobnie wezmę używaną lecz oryginalną z Golfa.
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2014, 13:53

Ten błąd sondy -> zbyt uboga mieszanka???

Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, tani i szybki zabieg (nie więcej niż 30 zł u majstra). Czy EGR był zatykany czy to seria nie skalana ręką magików? Jeżeli EGR był kiedyś zaślepiany i nie został wyłączony programowo to jego błąd będzie wyskakiwał przy każdej diagnostyce. Jeżeli EGR nie był w żaden sposób dłubany to warto sprawdzić czy nie zaciął się w pozycji otwartej w dodatku luknij od wężyk podciśnienia do EGR -> czy nie spadł, nie jest zagięty i przede wszystkim czy jest szczelny. Jeżeli chcesz to możesz -> rozpiąć kostkę sondy lambda i tak pośmigać, napisz wnioski.

Długo kręci przy odpaleniu, gaśnie przy dohamowaniach do świateł, dławi się i ciężko wchodzi na wyższe obroty? Dobrze zrozumiałem? Ale gaśnie przy redukcji??????? To mnie ciekawi... Znaczy w chwili wciśnięcia sprzęgła czy jak??? Hmm... Pomyślę nad tym.

Ta przepustnica to często powód podobnych objawów, zwykle czyszczenie załatwia sprawę (lecz nie zawsze). W vw to również częsta usterka.

Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa... Szczerze zastanawiam się czy tu nie będzie dwóch małych usterek.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Wrz 2014, 14:07

O jakich usterkach myślisz ? Samochód ma problem z odpaleniem przy długim postoju. Kręci super, lecz tak jakby się dławił i muszę dodać gazu. ( rano, lub po 8 h pracy ) Gaśnie jak jest na luzie, przy postoju, przy dojezdzie do zakrętu ( jak redukuję bieg ) i obroty spadają do minimum. ( nie zawsze, ale często ). Przepustnicę czysciłem 3 dni temu. Nieraz miałem tak, że mi zgasł, jak odpalałem to zapalał i odrazu gasł - raz przez 20 minut. ( zdarzylo mi sie to 2 razy odkad mam auto, czyli już rok )
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2014, 14:57

Duda1990 napisał(a):O jakich usterkach myślisz ? Samochód ma problem z odpaleniem przy długim postoju. Kręci super, lecz tak jakby się dławił i muszę dodać gazu. ( rano, lub po 8 h pracy ) Gaśnie jak jest na luzie, przy postoju, przy dojezdzie do zakrętu ( jak redukuję bieg ) i obroty spadają do minimum. ( nie zawsze, ale często ). Przepustnicę czysciłem 3 dni temu. Nieraz miałem tak, że mi zgasł, jak odpalałem to zapalał i odrazu gasł - raz przez 20 minut. ( zdarzylo mi sie to 2 razy odkad mam auto, czyli już rok )


Wiesz co... Mam koncepcję ale nie chcę jej na razie przedstawiać żeby nie narobić Ci zamętu w głowie i nie namieszać w temacie. Chcę poczekać na wynik z pomiaru ciśnienia paliwa. To szybka i tania operacja, potem zobaczymy. Jakbym ją od razu wrzucił to mógłbym narobić tylko śmietnika w temacie. Na razie mam przypuszczenie, muszę poczekać na więcej info, chociaż wynik tego pomiaru.

Jeszcze jedno:

Czy na ciepłym/zimnym jest jakaś różnica w jeździe? Po teście ciśnienia paliwa przejedź się z odpiętą lambdą i napisz wnioski.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota Mirai - 1000 km zasięgu w następnej dekadzie
    Toyota realizuje ambitne plany rozwoju bezemisyjnego transportu opartego na wodorze. Jak donosi Reuters, firma podwaja inwestycje w samochody z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCV). W planach są nowe modele aut osobowych ...

05 Wrz 2014, 15:09

Wiec tak, raz pojechałem w trasę ok. 80 km, zatrzymałem się w sklepie żeby coś kupić ( było to po ok. 65 km ). Jechałem na trybie awaryjnym. ( wtedy mam pewność że nigdzie mi nie zgaśnie ) Zgasiłem auto. Wróciłem i zapaliłem, nieraz szybko włączy się awaryjny. Lecz wtedy nawet poczekałem z 15 min. i za nic się nie wlaczyl, ani silnik nie zgasł. Co zauważyłem przeglądając forum ( różne fora )... Że jak temperatura jest równo 90, on nie chce zgasnąć, a jak spada, to gasnie ( tak mi sie wydaje ). Wiadomo, stał w miejscu, bo chciałem by mi zgasl i silnik sie nie chlodził wiec utrzymal temp. jak tylko wyjechałem to z dluzsza jazdą ok. 80 km/h temp. spadala ( bo zawsze spada jak sie jedzie trochę szybciej ) wtedy lubi zgasnac.... Prosiłbym Cie o swoją teze chociazby na PW :) Bo w sumie umowilem sie na wymiane przepustnicy juz na wtorek:D ( silniczek korkowy jest zespolony z przepustnica akurat ).
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2014, 15:29

No ok, generalnie moje podejrzenie polega na tym że:

Błąd przepustnicy to jedno.

A błąd EGR i lambdy to drugie.

Może tak być nie musi, jak na razie poczekam na rozwój wydarzeń :mrgreen:.

Jeżeli jesteś i tak umówiony na wymianę przepustnicy i masz wszystko pozałatwiane to leć, bardzo prawdopodobne że ponosi winę za ten Meksyk chociaż w połowie.

Kiedyś już rozwiązałem taki problem na forum, też vw 1.4 tylko że tamto to chyba było polo... Z tym że za Chiny nie pamiętam co było przyczyną, a średnio mi się chcę szukać w 1500 postach :mrgreen:.

Jeżeli jedziesz już na wymianę przepustnicy to niech Ci majster zmierzy ciśnienie paliwa przy okazji. Tylko niech zapiszę wynik na kartce i Ci ją wręczy lub Ty go po prostu zapamiętaj. Jeżeli po wymianie nie będzie ok to odepnij kostkę lambdy i się przejedź.

Czekam na dalsze wnioski :ok: i życzę by wymiana przepustnicy zamknęła temat :wink:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

04 Paź 2014, 16:20

Została wymieniona przepustnica i czujnik obrotu wału:) Wymieniłem dopiero dziś i na szczęście jest ok! :D
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Wrz 2017, 03:58

Czesc, mam ten sam problem w golfie 1.4 16v benzyna '98. Czy problem zostal trwale rozwiazany przy wymianie przepustnicy i czujnika Halla? Pozdrawiam!!
MarcinMalarz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 06 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW golf 4
Silnik: Benzyna 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Wrz 2017, 09:46

Tak. U mnie był to dokładnie czujnik położenia wału oraz przepustnica. ( trochę ciężko się do niego dostać, ale dało radę - w sensie mechanik dał radę, nie demontując zbyt dużo ).
Pozdrawiam!
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Wrz 2017, 23:01

Dzięki za odpowiedź!! U mnie gaśnie w identycznych sytuacjach, prowadzę go do mechanika w przyszłym tyg. Potwierdzę czy wymiana czujnika polozenia wału dałą radę, bo przepustnica jest ok.
MarcinMalarz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 06 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW golf 4
Silnik: Benzyna 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Wrz 2017, 21:11

Pisze z nadzieja, ze moze sie to komus przydac w przyszlosci. Moj Golf IV ma sprawny czujnik polozenia walu, czujnik halla i samą przepustnicę... ale nie sprawny był silnik krokowy. Dawał efekty o jakich kolega pisal powyzej (gasnięcie przy zwalnianiu, dojezdzaniu do skrzyzowania). Pomogło wyczyszczenie go - po przejechaniu ok 500 km (w tym ok 200 po miescie) nie zgasl ani razu, a obroty minimalne sa stale na poziomie ok 900. Dzięki, pozdrawiam!!
MarcinMalarz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 06 2000
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: VW golf 4
Silnik: Benzyna 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Sty 2019, 17:09

Ciongnij to na złom
Addek
Obserwowany
 
Posty: 2
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 06 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Golf 4
Silnik: 3.2 6v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Sty 2019, 10:24

Po''ciong''nąłęś łopatą w archwium..
gber44