Golf 4 GTI czy Focus ST170

08 Cze 2018, 16:36

Część. Jak w temacie. Mam do wyboru golfa gti albo focusa st170. Cena podana za oba ok. 9500. Z tym że w focusie do roboty progi oraz nad szybą (rdza) i coś z abs (ponoć został odlaczony) oraz wymienić jedną część w klimie(jest juz kupiona przez właściciela) oraz ja nabić.
Focus 262k I 2003 r. A Golf koło 300k i 99r. Do tego Focus ma lepsze wyposażenie o esp oraz skórę, kamerę cofania, podgrzewane siedzenia.
Co wg was lepiej wybrać?
shibo93
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 29 12 1993
Auto: Nie mam

08 Cze 2018, 16:41

Powiem tak. Za 9k to ciężko o normalne 1.8T, a Ty chcesz GTI? Brałbym tego ST170, pewnie ten niebieski o którym ostatnio dwa tematy były?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Cze 2018, 17:10

Tak tak z tym że boję się z tym abs że coś nie gra. Znaczy się no to jest 1.8t gti. Sprzedaje kuzyna kumpel, który de facto od niego wcześniej kupił xd także stan techniczny dobry na pewno. Gaz 2 letni A w focusie 7 letni.
shibo93
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 29 12 1993
Auto: Nie mam

08 Cze 2018, 17:17

ABS to najmniejszy problem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Cze 2018, 17:35

A co jest większy? Ogółem Focus drogo w utrzymaniu ?
shibo93
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 29 12 1993
Auto: Nie mam

08 Cze 2018, 17:42

Skoro szukasz "usportowionych" wersji tak starych aut to nie wiem czy pytanie o koszty utrzymania ma w ogóle sens

Ford na pewno drożej od golfa (jeśli pomijamy kwestie silnikowe) ze względu na wielowahaczowe zawieszenie. W GIV masz z tyłu belkę jak w jakiejś jedynce czy cuś, w ogóle się to nie prowadzi
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Cze 2018, 19:57

Nie każdego stać na kilkuletnie auta, dlatego wybieram co najlepiej mogę :)
shibo93
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 29 12 1993
Auto: Nie mam

08 Cze 2018, 20:02

Ale GTI czy ST nie są autami dla osób których nie stać. To jest właśnie problem, że kupują je osoby nie mające pojęcia o kosztach serwisu, przerasta je i sprzedają, a potem Ty je kupujesz. Nabywając 1.8T GTI masz być w stanie wydać 3-4k na doprowadzenie tego do chodu i nie być przerażonym.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Cze 2018, 20:28

galakty napisał(a):Za 9k to ciężko o normalne 1.8T, a Ty chcesz GTI?


Przecież 1,8T to jest GTI bo ma pakiet (fotele, drewno, felgi itd.)

Zasada jest prosta jak się chce modzić to tylko 1,8T, bo w ST170 to można wkładkę K&N włożyć żeby na zasadzie błędu pomiarowego z 2-3 konie doszły na hamowni, a tak nic nie zdziałasz, w 1,8T - turbo czyli lepiej się jeździ przyjemniej.

W Golfie w pakietach GTI też była skóra (recaro skórzane), a w 2,8 Vr6 nawet 4x4 i 6 biegów i ESP także zależy co i jak.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2018, 20:38

Pionek napisał(a):Przecież 1,8T to jest GTI bo ma pakiet (fotele, drewno, felgi itd.)


Nie chce mi się drugi raz tłumaczyć różnic między wersjami Golfa IV, wszystko do znalezienia w internecie. Powiem tylko, że GTI może być z innym silnikiem niż 1.8T, a 1.8T nie musi być GTI. Amen.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Cze 2018, 20:43

A co do modowania - i to przewija się w każdym temacie - kurła, jeśli ktoś kupuje pełnoletnie auto za 10 czy 15k to nie ma kasy na jego modowanie i podnoszenie mocy. Zresztą to bez sensu bo w większości przypadków trzeba zrobić wcześniej generalkę.
Nie to, żebym personalnie się sadził czy coś ale ten "argument z dvpy" pojawia się w przypadku każdego auta z turbo za kilka wypłat
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Cze 2018, 21:03

To ma być auto na max 3 lata może 4 w porywach.
Chce coś mocniejszego i nie zamierzam modowac ani nic. Może jak uzbieram to potem cupre chce kupić
shibo93
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 29 12 1993
Auto: Nie mam

08 Cze 2018, 21:47

Invi napisał(a):A co do modowania - i to przewija się w każdym temacie - kurła, jeśli ktoś kupuje pełnoletnie auto za 10 czy 15k to nie ma kasy na jego modowanie i podnoszenie mocy. Zresztą to bez sensu bo w większości przypadków trzeba zrobić wcześniej generalkę.
Nie to, żebym personalnie się sadził czy coś ale ten "argument z dvpy" pojawia się w przypadku każdego auta z turbo za kilka wypłat


Czyli wg Ciebie sens modzenia jest w aucie za 300 tys plnów?
Chyba nie do końca, jeśli generalke trzeba robić w aucie za 10k które w normalnych wersjach chodzą po 5 tys zł, to chyba kretyn to kupi.
Za 17 tys już możesz się rozglądać za Audi S3 8L 210 KM.
Nie długo okaże się że cudem jest jak auto za 10 tys mające turbo się toczy..to lepiej kupić takiego Golfa z 1,6 serio :roll:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Cze 2018, 12:14

Pionek napisał(a):Czyli wg Ciebie sens modzenia jest w aucie za 300 tys plnów?
chyba nie do końca zrozumiałeś o co chodziło Inviemu, mianowicie w każdym temacie dotyczącym rozterek autora między 1.8T, a X silnikiem od razu twierdzisz, że ten pierwszy będzie lepszy, bo można go w miarę tanio modzić i daje to widoczny efekt. Zdajesz się nie dostrzegać, że nie każdemu na tym zależy, chce mieć po prostu dynamiczne auto.

To trochę tak jakby generalizować, że mieszkanie w wieżowcu jest fajne, bo mamy windę :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Cze 2018, 12:39

Mike bo faktycznie tak jest że 1,8t daje możliwość szybkiej odmiany jazdy tylko niestety po sofcie często okazuje się że trzeba zrobić duźy serwis. Co do tematu jeżeli ktoś podejdzie do1,8t z głową i bez typowego dla użytkowników tdi głupkowatego oszczędzania sądzę że ten motur jest fajną opcją.
Pionek a co do tunów auta za 300k to są sto razy bardziej uzasadnione niż staruszka za 30k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe