Golf 5 - Focus Mk2 - Bravo 2, które wybrać ?

23 Wrz 2018, 11:26

Witam serdecznie.

Piszę ten post ponieważ szukam pomocy przy zakupie auta, mianowicie rozważam takie model jak - VW Golf 5, Ford Focus 2, Fiat Bravo 2 ( opcjonalnie Seat Leon 2, Fiat Grande Punto) .

Zastosowanie samochodu - 2-3 razy w roku trasa DE-POL-DE (2400km)
1 raz w miesiącu weekendowy wypad za miasto (50-200km)
w Tygodniu jazda tylko w mieście (max 100km tygodniowo)

Nie jestem miłośnikiem Diesla ani Benzyny, rozważam obie opcje, szukam silnika najlepszego z możliwych w danych modelach które wymieniłem.
Szukam jednostki która będzie jak najbardziej bezawaryjna i tania w utrzymaniu jeśli chodzi o jakieś naprawy, spalanie nie ma dla Mnie większego znaczenia aczkolwiek wszystko w granicach rozsądku.
Dodam jeszcze że minimalna moc jaka Mnie interesuje to 120 Km ( opcjonalnie przy bardzo dobrej jednostce 100 km to minimum)

Auto będę kupował w Niemczech ( Koblenz) gdyż tam mieszkam.
BUDŻET : 4000 euro +/-


Pozdrawiam serdecznie i licze na waszą pomoc !! :)
Ostatnio edytowany przez awxw121, 23 Wrz 2018, 11:45, edytowano w sumie 1 raz
awxw121
Nowicjusz
 
Posty: 4

23 Wrz 2018, 11:43

Jaki budżet ?
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Wrz 2018, 11:45

BUDŻET - 4000 euro +/-

Wybacz zapomnialem dopisać :)
awxw121
Nowicjusz
 
Posty: 4

23 Wrz 2018, 12:01

Jeśli chodzi o Golfa lub Leona 2 to do wyboru z rozsądnych masz silniki diesel 1.9 TDI 105km (po zakupie warto profilaktycznie wymienic panewki na wale) benzyna 1.6 102km ten bedzie ze wszystkich najmniej awaryjny, setka 11,5 sekundy sam musisz sobie odpowiedziec czy tyle wystarcza i 2.0 FSI 150km silnik z rodziny EA113 oprócz problemu z osadzaniem sie nagaru nie ma z nim wiekszych problemów.
Na turbobenzyne troszke mały budżet (2.0TFSI)

w Focusie masz podstawowy 1.6 100 lub 115km i 1.8 125km to trwałe i w miare bezproblemowe silniki

W Fiacie 1.4T-Jet ale tutaj znowu dochodzi problem ze skrzynia chociaz nie jest to wada dyskwalifikujaca jak dla mnie

Zasada jest wszedzie podobna, im mocniejsze auto tym bardziej skomplikowany silnikm i osprzet a co za tym idzie i wieksze koszty utrzymania, wiec musisz sobie sam odpowiedziec co jest priorytetem albo szukac kompriomisu i wybrac posredni silnik w danym modelu
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2018, 11:23

Na zadbanego T-JET musisz liczyć te minimum 20 tys zł.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Wrz 2018, 11:38

awxw121 napisał(a):2-3 razy w roku trasa DE-POL-DE (2400km)


W takim przypadku na pewno słabe benzyny typu 1.6 w Golfie 5 odpadają, bo bez leków antydepresyjnych nie dojedziesz. W sumie słabe diesle też odpadają, głównie rozchodzi się o przełożenie skrzyni. Co z tego, że kupisz np. 1.9 TDI 110 koni, ale ze skrzynią piątką, skoro przy 140 km/h już będziesz miał dosyć? Tam przy 110-120 km/h już konkretnie wyje. Więc przede wszystkim ja bym się skupił na 6 biegowej skrzyni, a później na rodzaju paliwa :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...

24 Wrz 2018, 12:13

galakty napisał(a):Co z tego, że kupisz np. 1.9 TDI 110 koni, ale ze skrzynią piątką, skoro przy 140 km/h już będziesz miał dosyć? Tam przy 110-120 km/h już konkretnie wyje.
galakty co Ty pleciesz, od wiek wieków ludzie jeździli klekotami i trasy i miasta i jakoś nikt nie narzeka tak jak Ty, ja osobiście robiłem kilka razy trasę Francja- PL 2100 km w jedna stronę Seatem Ibizą 1.9 101 KM i jakoś żyje i nie marudze no i jak sobie przeliczysz koszt paliwka w obie strony benzyna i vagowskim dieslem to tez buzia sie śmieje. Jaka Ty maruda jesteś, więc poleć coś odpowiedniejszego dla autora skoro mała benzyna jest be no i 1.9 diesel też be. Ciekawi mnie jak wyje Twoja megana przy 140 :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2018, 12:15

Widze że ilu ludzi tyle opini :) no nic czekam dalejj na kilka sugestii, bo naprawde juz zglupialem. :o
awxw121
Nowicjusz
 
Posty: 4

24 Wrz 2018, 12:15

Ja bym poszedł jeśli chodzi o VAG-i (w tym przypadku G V) po prostu w 1,9 tdi 105 + chip (okolice 135 KM da radę), od razu obroty się zmienią z uwagi na moc i przełożenia też będą trochę inne, albo benzyna 2,0 150 ale z uwagi na FSI z gazem kiepsko a taka benzynka swoje spali.

W Bravo jest 1,4 t-jet lub jtd, ale nie wiem czy kasy starczy na dobre Bravo.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2018, 12:17

Obseruwuje ceny bravo w mojej okolicy juz okolo miesiaca. I do 4 tys euro, jestem w stanie kupic brawo 1,4 120 km, w dosc ladnym stanie. Nawet I wersje 150 km sie trafiaja :)
awxw121
Nowicjusz
 
Posty: 4

24 Wrz 2018, 12:19

Kao napisał(a): Ciekawi mnie jak wyje Twoja megana przy 140


1. Rocznie robię maksymalnie 10 kkm i nie jeżdżę autostradami (max raz do roku). Rozumiem że do takich przebiegów lepiej kupić 2.4 V6 od VW? Czepiasz się wycia w moim aucie, ale ja go nie kupiłem na autostrady... Gdybym planował jazdę za granicę to wziąłbym dużą benzynę z LPG albo diesla i na bank segment D. Ale auto miało być tanie w utrzymaniu i mało palić. Teraz rozumiesz?
2. Często jeżdżę Skodą z 1.9 TDI 110 i wyje strasznie. Może dla Ciebie to ciche auto, ale dla mnie nie. Nie mam prawa tak pisać?
3. To pieniądze autora, nie Twoje, niech pozna wszystkie opcje i opinie, od tego jest forum. Ma zamiar robić 2400 kilometrów, raczej za własne pieniądze nie oczekuje męki.
4. Kiedyś ludzie Maluchami jeździli za granicę. To nie znaczy że dzisiaj też to będziemy polecać.
5. Napisałem, żeby głównie patrzył na skrzynię, niech kupi nawet 100 konnego diesla z 6 biegami by zredukować obroty. Dla mnie może sobie kupić nawet uwielbianego IS200, ale przy 140 km/h to mu uszy zwiędną przecież... Niech bierze takiego Bravo z T-Jet, ma 6 biegów i będzie zadowolony.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Wrz 2018, 12:29

Co się tak tłumaczysz, przecież ja się nie czepiam, co z tego ze weźmiesz brawo ze skrzynią 6 który bedzie miał mniejsze obroty jak jest dużo gorzej wyciszony? Już nie wspomnę o jakości wykonania tego auta.
Także ten tego ja się nie znam ale z tej 3 brawo odstawiłbym na sam koniec albo i w ogóle bym go wyrzucił.
galakty napisał(a):Często jeżdżę Skodą z 1.9 TDI 110 i wyje strasznie. Może dla Ciebie to ciche auto, ale dla mnie nie.
nie porównuj skody do golfa V bo to całkiem inaczej wykonane auta a jeżeli chodzi o mnie to oczywiście przyznaje ze silnik słychać ale nie na tyle zeby marudzic tak jak Ty i skreślać dobre według mnie auto
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2018, 12:32

Kao napisał(a):co z tego ze weźmiesz brawo ze skrzynią 6 który bedzie miał mniejsze obroty jak jest dużo gorzej wyciszony?


Dla mnie osobiście bardziej irytujący przy prędkościach autostradowych jest silnik, niż powietrze czy opony (dobrej klasy opony również załatwiają problem hałasu).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Wrz 2018, 12:53

galakty napisał(a):Dla mnie osobiście bardziej irytujący przy prędkościach autostradowych jest silnik, niż powietrze czy opony
no i tu jest problem bo przedstawioną typujesz pod swoje predyspozycje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2018, 17:01

Ja mogę tylko wypowiedzieć się, że jak jeżdżę służbową Octavią II 1.9 TDI, to po 150km autostrady mam dość.
Co do ilości biegów czy 5 czy 6 to w tych modelach nie ma żadnego znaczenia, bo... przełożenia są niemal identyczne dla najwyższych biegów.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010