Golf 6 2.0 TDI opinia

24 Mar 2024, 23:41

Zastanawiam się nad kupnem golfa 6 2.0 tdi w wersji 140 km, macie jakieś opinie na temat tego autka. Jak wygląda sprawa z korozją?, i co sądzicie o wyborze silnika 2.0 tdi 140 km
adamkot2003
Obserwowany
 
Posty: 1

24 Mar 2024, 23:49

adamkot2003 napisał(a):co sądzicie o wyborze silnika 2.0 tdi 140 km
zbyt ogólnie postawione pytanie.

Jeśli na co dzień jeździsz po kilka km - szukaj benzyny
Jeśli jeździsz na dłuższych odcinkach i jesteś świadom, że w niedługim czasie możesz być leżejszy o kilka tysięcy na typowe dieslowe naprawy - można się zastanowić
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Mar 2024, 01:20

Bardzo spoko auto, nawet dziś nowoczesne, dobrze wyciszone, korozja rzadko, na pewno mniej niz u poprzedników, szczególnie mk4, który gnije niesamowicie.

Szukaj też 2,0 TDI 110 (w zasadzie ten sam silnik zduszony przez producenta) dużo z salonów PL, z dość niskim realnym przebiegiem, co do benzyn co kto lubi tutaj lżejszy też o kilka tys ale... na paliwie :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

25 Mar 2024, 09:09

mike napisał(a):jesteś świadom, że w niedługim czasie możesz być leżejszy o kilka tysięcy na typowe dieslowe naprawy

Robimy konkurs na "czuje pismo nosem" :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Mar 2024, 09:52

Trevor napisał(a):co do benzyn co kto lubi tutaj lżejszy też o kilka tys ale... na paliwie
tak, niewiele osób wie, że do tej generacji Golfa pakowano V8 Hemi...
Przestań siać tą propagandę diesla, bo komuś zrobisz krzywdę
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Mar 2024, 10:46

Noo to jak autor kupuje auto żeby stało w garażu/parkingu to przepraszam pomyliłem się, różnica 3-4l paliwa na 100 km to żadna dla niego różnica w takim razie.

Poza tym rzeczywiście, turbiny, rozrządy, sprzęgła, wtryski wymienane raz na ileś lat i ileś tys km to prawie to samo co tankowanie...

P.S. jestem ciekaw która benzyna, z dużo niższymi kosztami utrzymania będzie spalać tak jak ten diesel 5,5l/100.... i generować 140 koni
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

25 Mar 2024, 11:05

Trevor napisał(a):jestem ciekaw która benzyna, z dużo niższymi kosztami utrzymania będzie spalać tak jak ten diesel 5,5l/100.... i generować 140 koni


Lubię to pit...nie :D Dawaj jeszcze :ok:

Trevor napisał(a):Poza tym rzeczywiście, turbiny, rozrządy, sprzęgła, wtryski wymienane raz na ileś lat i ileś tys km to prawie to samo co tankowanie...


Tia :mrgreen:

Trevor napisał(a):różnica 3-4l paliwa na 100 km to żadna dla niego różnica w takim razie.


Średnia mojego 1,6 130km z ostatnich 40k.km.to 8,44l LPG.


mike napisał(a):Przestań siać tą propagandę diesla, bo komuś zrobisz krzywdę


Łojtam ja dobrze żyje na tym :D

No i robimy konkurs na czucie pisma nosem ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Mar 2024, 11:09

szybki napisał(a):Średnia mojego 1,6 130km z ostatnich 40k.km.to 8,44l LPG.

To jeszcze dopisz koszty instalacji lpg
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 778
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

25 Mar 2024, 11:50

Trevor napisał(a):Noo to jak autor kupuje auto żeby stało w garażu/parkingu to przepraszam pomyliłem się, różnica 3-4l paliwa na 100 km to żadna dla niego różnica w takim razie.

Poza tym rzeczywiście, turbiny, rozrządy, sprzęgła, wtryski wymienane raz na ileś lat i ileś tys km to prawie to samo co tankowanie...

P.S. jestem ciekaw która benzyna, z dużo niższymi kosztami utrzymania będzie spalać tak jak ten diesel 5,5l/100.... i generować 140 koni
jak rozumiem pojęcie pozornej oszczędności jest ci obce. No trudno, może kiedyś do tego dojdziesz.

Kluczowa jest teraz odpowiedź autora na postawione przeze mnie w pierwszej odpowiedzi pytania
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Mar 2024, 11:54

Trevor napisał(a):To jeszcze dopisz koszty instalacji lpg

2,9k.pln. Zwróciło się po 20k.km.

Jest to pobożne życzenie każdego dieslowca :D . Cena np. wtryskiwaczy z montażem i to tych tańszych o ile nie trzeba ich wyjmować praską :D .

mike napisał(a):Kluczowa jest teraz odpowiedź autora na postawione przeze mnie w pierwszej odpowiedzi pytania


Ja Ci odpowiem : :D

10-15k.km. rocznie, jazda okazjonalna ewentualnie krótki odcinek do pracy, doświadczenia brak, TDI bo zasłyszane w necie, Golf bo jest z wyglądu ok. a w środku niczego mu nie brakuje.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Mar 2024, 12:03

szybki napisał(a):Ja Ci odpowiem :

10-15k.km. rocznie, jazda okazjonalna ewentualnie krótki odcinek do pracy, doświadczenia brak, TDI bo zasłyszane w necie, Golf bo jest z wyglądu ok. a w środku niczego mu nie brakuje.
nie bądźmy jak T, trzymajmy się faktów :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Mar 2024, 16:11

Pozwolę sobie wkleić cytat z innego forum - ktoś szukał prostego benzyniaka dla syna, a skończyło się na Audi A3 z 2,0 TDI
poszło nie po mojej myśli ale decydujące zdanie miał inwestor :) . Jak wiadomo życie weryfikuje wiele naszych planów i tak właśnie jest z zakupem auta z prostym benzyniakiem. Skończyło się na zakupie A3 8P 2.0 TDI CFFB z 2010 roku, plus taki że auto nie nosi śladów korozji, mechanicznie utrzymane niemalże w perfekcyjnym stanie, po wymianie dwumasy 40 tys. km temu, rozrząd robiony 3,5 roku temu przy 215 tys. km, obecnie 248 tkm przejechane, więc jest jeszcze trochę czasu, tarcze i klocki hamulcowe przód tył też niedawno zmieniane, po regeneracji zacisków przód tył i wiele innych w ostatnim czasie, na bieżąco serwisowane w Bosch Service. Do tego dwa zestawy kół lato zima w bardzo dobrym stanie, zima 16", lato 18". Miałem nadzieję że młody nie będzie już mi głowy zawracał a tutaj pojawiają się plany na mody :P kierownica wielofunkcyjna, radio z androidem, nowe reflektory LED no i zaś trzeba będzie montować :)


Tak więc da się kupić zadbanego diesla kwestia co kto potrzebuje i czego chce. Tutaj skoro ktoś szukał prostej benzyny to wątpie że trzepie 30k rocznie km.
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Audi A6 C7
Silnik: 2,0 TFSI 252 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Mar 2024, 16:20

Auto, gdzie ktoś wymienia elementy, które padły jest "zadbane"? To czym się charakteryzuje to o które właściciel nie dba?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Mar 2024, 16:21

Gain napisał(a):Tutaj skoro ktoś szukał prostej benzyny to wątpie że trzepie 30k rocznie km.

U mnie jest na odwrót, nik że znajomych trzepiący km nie ma diesla. Chyba że nowy albo bus.

Twój cytat z innego forum tak właściwie o czym świadczy bo nie rozumiem ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10824
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Mar 2024, 16:26

franccc napisał(a):Auto, gdzie ktoś wymienia elementy, które padły jest "zadbane"? To czym się charakteryzuje to o które właściciel nie dba?

To co ma wymieniać dobre części na nowe? Najlepiej ma oryginały a ma wkładac zamienniki?

szybki napisał(a):Twój cytat z innego forum tak właściwie o czym świadczy bo nie rozumiem ?
No to że nie każdy tak trzyma się prawideł, że jak mało jeździ i jakieś tam widełki km to tylko benzyna i też to że jak dobry egzemplarz w ropie jest to się kupuje itd. Jak widać ktoś szukał prostej benzyny a zakupił diesla można? :)
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Audi A6 C7
Silnik: 2,0 TFSI 252 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016