Golf 7 1.4 tsi 122km bierze 1l/1000km

04 Paź 2018, 08:38

Witam, jeżdże golfem 7 1.4 Tsi 122km z 2013 variant, i od 4 miesięcy jak kupiłem dolewam 1l na 1000km !! W aso temat znają i producent uznaje to za norme, przeszukałem internet i taki urok tego silnika i nic sie nie zrobi (chyba że remont silnika panewki, uszczelniacze itp koszt ...).
Chodzi o to że zalany był castrolem magnatic 5w30 magnatic start stop, a dolewam co miesiąc castrol edge 5w30 -niby najlpeszy. Z uwagi że są drogie chce przy wymianie zalać go olejem lotos 5w30 c2-c3 który spełnia norme vw 504 00/507 00, który jest połowe tańszy, a na logike skoro dolewam raz w miesiącu świerzy litr to i tak chyba nie ma aż takiej różnicy że olej nie jest z najwyższej półki. Co o tym myślicie?
leloman
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Paź 2018, 09:17

A pewna osoba u nas poleca tę wersję wszędzie na forum bo taka dobra...

Ja powiem tak. Lej taki olej, który zaleca producent. Tylko tyle i aż tyle. Nie wiem co zaleca, sprawdź normy i kup taki olej po prostu.

Osobiście to bym nie kupił tego TSI, albo go naprawił. Szlag by mnie trafił dolewać w ciągu roku 10 litrów oleju... Obecnie nie dolewam ani grama.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2018, 09:55

Jak naleje prawie 4l jak zaleca producent to za 4 miesiące mam pusto i silnik na złom
leloman
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Paź 2018, 10:33

Musisz bardzo się pilnować bo może się okazać że jedna dłuższa trasa i będzie po silniku.
leloman napisał(a):W aso temat znają i producent uznaje to za norme
Jasne, pewnie mają nawet wpisane w książce obsługi że dopuszczalne zużycie oleju to 1l na 1000km ehh…

leloman napisał(a):chyba że remont silnika panewki, uszczelniacze itp koszt ..
Zastanawiam się czy nie warto spróbować ustalić którędy ten olej ucieka w tym konkretnym przypadku, może jak by się okazało np. że to w większości uszczelniacze zaworowe to warto by było je wymienić. Ogólnie ciężki temat z tymi TSi...
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Paź 2018, 11:22

Miesiąc temu odwiedziłem mechanika uznanego za najlepszego w moich stronach zajmującego się głównie samochodami VW. Przyznał że zna temat, próba diagnostyki to rozebranie silnika, wiec kupe kasy której nie mam, wiec stwierdził że po prostu dolewać i jeździć i taki urok tego auta.
Na auto zbierałem 35 tyś 10 lat z żoną i nie mam na takie zabawy disagnostyki kasy, więc moje pytanie czy lać drogi olej czy o połowe tańszy lotos.
leloman
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Paź 2018, 12:09

Ku przestrodze wszystkim tym którzy polecają te jednostki i ogólnie VAG-i. Moim zdaniem najlepiej sprzedać to aut, fakt faktem kogoś wpakujemy na minę ale z drugiej strony ten kto kupuje tego typu auto, powinien sobie zdawać sprawę z jego uroków.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Paź 2018, 12:25

leloman napisał(a):więc moje pytanie czy lać drogi olej czy o połowe tańszy lotos.
Możesz tańszy np. Elf który spełnia normy i zalecenia producenta.

mateusz9986 napisał(a):Moim zdaniem najlepiej sprzedać to aut, fakt faktem kogoś wpakujemy na minę
To chyba jedyne rozwiązanie które nie pociągnie za sobą sporych kosztów ewentualnej naprawy. Inne rozwiązanie to zrobić kosztowny remont lub jeździć i dolewać oleju dopóki silnik da radę przy takiej eksploatacji ale dolewanie oleju 10L np. w ciągu roku to spory koszt poza tym przy takim przepalaniu oleju przypuszczam że katalizator nie wytrzyma za długo i zaczną się problemy.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Paź 2018, 14:34

Albo jakiś inny silnik wsadzić w niego..
gber44
 

04 Paź 2018, 19:13

No to po wymianie wlewam elfa. A czy na forum jest fachowiec który wypowie się czy mógłbym dolewać takiego elfa z tą norma VW teraz do silnika jak mam castrol edge? Wiem że nie o 5 w30 chodzi tylko jakość i inną konstrukcje oleju i mogą sie nie zmieszać, ale na logike jak bede dolewał elfa 1litr raz w miesiącu to jakoś suma sumarą za jakiś czas będzie tam tylko elf i reszki castrola
leloman
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Paź 2018, 19:21

Możesz spróbować zalać lepszy olej, castrol to jest syf, mojemu koledze 1.8tsi castrola spalal tez w okolicy 1l na 1000, po przejsciu na motula spalanie spadlo do 0,3l/1000, to najtansze rozwiazanie ktore mozesz przetestowac, tylko zrob pełną wymiane oleju

leloman napisał(a):jak bede dolewał elfa 1litr raz w miesiącu to jakoś suma sumarą za jakiś czas będzie tam tylko elf i reszki castrola
Nic bardziej mylnego


mateusz9986 napisał(a):Ku przestrodze wszystkim tym którzy polecają te jednostki i ogólnie VAG-i.
A kto tu ostatnio polecał 1.4 TSI? te silniki nie są polecane
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Paź 2018, 19:42

cenowo motula 5w30 tyle samo co castro edge, to myślisz że jakoś zalepia i uszczelnia silnik ten olej?
leloman
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Paź 2018, 19:44

Tylko sprawdz dokladnie specyfike tego motula, to jest motul specific 5w30 ale sa rozne specyfikacje, musisz wybrac taka norma jaka potrzebuje silnik, ja place zawsze ok 190zl za ten olej
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Paź 2018, 02:28

Te silniki nadaja sie do remontu zaraz po opuszczeniu fabryki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Paź 2018, 02:31

Tzn.nadawaly sie, teraz juz poprawiono je,inne tloki, pierscienie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)