Golf III 90 KM - 4 osoby max. 140 km/h (przenieść temat do .

02 Mar 2015, 00:59

Proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu, ja zbytnio nie wiem gdzie go wrzucić.

A więc pomogliście mi w zakupie pierwszego auta Golf III 90KM - 1997 rok -
z tego linku: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Tk_LevNuxAUJ:olx.pl/oferta/vw-golf-iii-1-9tdi-doinwestowany-unikat-CID5-ID4IWYP.html+&cd=5&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

Na początku standardowo rozrząd etc. No i musiałem wymienić kostkę od stacyjki, bo nie chciał odpalać. Tak od lipca 2014 nic innego nie było.

Dziś jechałem ja i 3 znajomych, więc nasza masa wynosiła około 350kg z bagażami. I wracałem z Poznania ekspresówką i wcisnąłem pedał do końca i maxymalna prędkość wyniosła 140km/h i ani kilometra więcej, obroty były tak około 3tys - czy tak powinno być? Jak sam jeżdżę no to wydaje mi się, że silnik chodzi ok, do tych 120 szybko się rozpędza przy wyprzedzaniu, sam nie jechałem nigdy ekspresówką żeby sprawdzić czy pojedzie więcej, zresztą moja prędkość optymalna to zazwyczaj 100km/h.

Jak myślicie silnik chodzi prawidłowo, czy lepiej już zrobić przegląd?
maturzysciaK
Początkujący
 
Posty: 75
Auto: nie mam

02 Mar 2015, 07:21

Zdecydowanie powinien więcej wyciągnąć.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Mar 2015, 10:09

maturzysciaK napisał(a):wcisnąłem pedał do końca i maxymalna prędkość wyniosła 140km/h i ani kilometra więcej, obroty były tak około 3tys - czy tak powinno być?

Sprawdź katalizator może masz uwalony.
Zmiennej geometrii nie masz także notlaufa nie łapiesz ale turbawka może już niedomagać (trzeba sprawdzić).
Filtr paliwa/powietrza dawno wymieniałeś ?
A jaki masz przebieg ? Znasz oryginalny ? Może silnik ma już mocno nalatane 800tys i kompresja zaczyna mu siadać.

Spróbuj na niższym biegu wkręcić go na krótko na większe obroty . I zobaczysz jak się będzie zachowywać.

ps Po ekspresówce 100 albo 120 a nie 140 kolego ! Jedź se na autostrade jak chcesz przedmuchać turbine .
Ostatnio edytowany przez michał80 02 Mar 2015, 10:31, edytowano w sumie 2 razy
michał80
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Scirocco
Paliwo: Benzyna

02 Mar 2015, 10:18

Przede wszystkim fakt- droga ekspresowa to nie autostrada i od tego zacznijmy,ale druga kwestia jest taka ze z tym silnikiem plus jeżeli masz 140km/h i 3 tyś obrotów silnika na pewno powinien wyciągnąć więcej. Również zacząłbym od sprawdzenia stanu katalizatora.
MotoAutko
Początkujący
 
Posty: 181
Prawo jazdy: 14 03 2002
Auto: Seat Leon 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Mar 2015, 10:41

Sprawdz czy turbo dobrze dmucha i kompresje przy okazji, na niższych biegach mozesz go wkręcić wyżej niż 3tys obr? jak masz możliwość to jedz sam na autostrade i zobacz jak poleci
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Mar 2015, 13:13

Barol napisał(a):Zdecydowanie powinien więcej wyciągnąć.


To znaczy ile, bo jak pojadę na autostradę to muszę wiedzieć, ale mi się wydaje, że jak będę jechał samemu to te 170 km/h powinien pojechać.

michał80 napisał(a):Sprawdź katalizator może masz uwalony.
Zmiennej geometrii nie masz także notlaufa nie łapiesz ale turbawka może już niedomagać (trzeba sprawdzić).


Ok sprawdzę. A co do tej zmiennej geomertrii i "notlaufa" - to nie wiem o co chodzi.

MotoAutko napisał(a):i od tego zacznijmy,ale druga kwestia jest taka ze z tym silnikiem plus jeżeli masz 140km/h i 3 tyś obrotów silnika na pewno powinien wyciągnąć więcej.


No mi też się wydaje, że te 160 km/h powinien dać radę w 4 osoby.



michał80 napisał(a):A jaki masz przebieg ? Znasz oryginalny ? Może silnik ma już mocno nalatane 800tys i kompresja zaczyna mu siadać.


Kusza napisał(a):Sprawdz czy turbo dobrze dmucha i kompresje przy okazji, na niższych biegach mozesz go wkręcić wyżej niż 3tys obr? jak masz możliwość to jedz sam na autostrade i zobacz jak poleci



A więc tak przebieg 226 tys. I ogólnie wydaje mi się, że silnik dobrze chodzi, na niższych biegach ma zryw, do tej setki szybko się rozpędza, od 100-120 tak z 6-8sek zajmuje. Na niższych biegach mocno kręci, i powyżej 3 tys, można z łatwością. Dziś jechałem 120 km/h na 4 biegu to miałem około 3,7k obrotów. W czwartek może wybiorę się na autostradę, i zobaczę czy wejdzie powyżej tych 140km/h.


I ogólnie zanieczyszczony katalizator na jakiej zasadzie miałby obniżać prędkość?
maturzysciaK
Początkujący
 
Posty: 75
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wezwać pomoc na drodze?
    Co zrobić z samochodem, który uległ kolizji albo awarii na drodze? Próbować jechać dalej? Wezwać przyjaciela z linką holowniczą? Zatrzymywać przejeżdżające samochody? Zestresowanemu właścicielowi uszkodzonego ...

02 Mar 2015, 13:45

maturzysciaK napisał(a): A co do tej zmiennej geomertrii i "notlaufa" - to nie wiem o co chodzi.

Zapiekają się łopatki od zmiennej geometrii w turbinie ale ty masz (o ile się nie mylę) zwykłe turbo bez zmiennej geometrii także ciebie to nie dotyczy .
Ale w tym zwykłym też możesz zdjąć rurę która idzie od filtra powietrza i sprawdzić czy koło kompresora nie ma za dużych luzów i jak pracuje.
I ogólnie zanieczyszczony katalizator na jakiej zasadzie miałby obniżać prędkość?

Zmniejszona przepustowość układu wydechowego, silnik nie ma jak oddychać i się dusi :naughty: . Szczególnie w dieslu
michał80
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Scirocco
Paliwo: Benzyna

02 Mar 2015, 16:06

Katalogowo powinien jechać 178km/h, uzwględniając przekłamanie licznika na poziomie 5-10% to spokojnie do licznikowego 180 powinien dociągnąć.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Mar 2015, 16:38

dokładnie 180 licznikowe powinien jechać :) kumpel ma Audi 80 1.9 tdi 90km -1z to licznikowe 170pokazal z 3 ludzi na pokładzie i nie wydaje mi się żeby to był maks :)
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Mar 2015, 20:43

Dokładnie,pamiętam jak w grudniu pojechaliśmy Golfem IV 1.9TDI 90KM do Szczyrku w 3osoby to lekko leciał 160km/h a to nie był max.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Mar 2015, 22:51

Moje Mondeo leci licznikowe 190 km/h a moc ta sama. Auto większe niż Golf 3. Golf spokojnie tyle pojedzie. Moim zdaniem turbo może niedomagać, może się też po prostu coś wypieło. Kolega w Voyagerze tak miał.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Mar 2015, 23:13

Już tak nie spinajcie oficjalnie z tą autostradą, żeby 140 jechać :D
j0zek
 

02 Mar 2015, 23:17

Koniu napisał(a):może się też po prostu coś wypieło.


Tzn. co dokładnie?

Koniu napisał(a):Moim zdaniem turbo może niedomagać


I jak dla mnie turbo działa ok, bo do 120 km/h rozpędza się tak jak powinien, a dalej nie wiem, bo tylko ten raz z nimi tyle jechałem:P
maturzysciaK
Początkujący
 
Posty: 75
Auto: nie mam

03 Mar 2015, 00:40

Sprawdź jeszcze przepływomierz on też potrafi dawać takie objawy.
dalej nie wiem, bo tylko ten raz z nimi tyle jechałem:P

To niedobrze. Diesel nie przepadają za emeryckim stylem jazdy po mieście . Musisz co jakiś czas przynajmniej wyskoczyć w trasę żeby przedmuchać turbo i wypalić syf z katalizatora (nie trzeba pędzić na złamanie karku 3000obr wystarczy)
Ty znasz limity predkosci ?
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

03 Mar 2015, 14:01

Magda93 napisał(a): Musisz co jakiś czas przynajmniej wyskoczyć w trasę żeby przedmuchać turbo i wypalić syf z katalizatora (nie trzeba pędzić na złamanie karku 3000obr wystarczy)


Przecież jeżdżę dynamicznie i zwykle jest powyżej tych 3 tys obrotów, na niższych biegach.


Magda93 napisał(a):Ty znasz limity predkosci ?


A co do tego to już nie bądźcie tacy święci, bo zaczynacie mnie troszkę irytować, zachowujecie się jakbym jechał te 140km/h po mieście o 7:30 rano kiedy dzieci idą do szkoły. A to była noc, wolna droga, ekspresówka, więc trochę się ogarnijcie z tym.
maturzysciaK
Początkujący
 
Posty: 75
Auto: nie mam