Golf III dioda w przedniej lampie

22 Paź 2012, 19:04

Witam . Problem jest tak , ze zrobilo mi sie zwarcie w przedniej lampie a konkretnie na kablach ktore ida do zarowki postojowej . Wraz z postojowymi mam diode u gory i , chodzi o to ze nie swieci . skoro zrobilo sie zwarcie to co wypadalo by teraz zrobic ?? zeby to dzialalo ??
Od razu mowie ze dioda dziala bo ja sprawdzalem na krotko .
kuba9316
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: golf III
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

22 Paź 2012, 20:43

Jeśli powstało zwarcie to najpierw naprawić przyczynę zwarcia, później wymienić bezpiecznik i może żarówki (wątpię, żeby się uszkodziły). Skoro nie działa ci dioda, która wcześniej działała to będzie przerwa w obwodzie.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

23 Paź 2012, 10:19

tzn dioda dzialala do momentu zwarcia . Moze glupie pytanie aleee.... :) Co to znaczy przerwa w obwodzie ? i jak to naprawic zeby dioda znowu dzialala ?
kuba9316
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: golf III
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

23 Paź 2012, 16:31

Żarówka, żeby świeciła musi mieć podpięty + i - (pomijam fakt szeregowego podłączenia, gdzie żarówka jest wpięta tak jak amperomierz, czyli tak jakby przeciąć przewód i wpiąć w niego żarówkę). Po podłączeniu + i - żarówka świeci (jak napisałeś), czyli w miejscu gdzie ta żarówka ma być brakuje któregoś bieguna. Musisz mieć multimetr (miernik uniwersalny), podpinasz 1 przewodzik do któregoś pinu z kostki z tej żarówki a drugi na masę (miernik ustawiasz na zakres 20V DC), jak pokaże się ~12V to znalazłeś "+" a jak nic to szukasz dalej. Jeśli nigdzie nie pokaże się ~12V to znaczy, że przerwany jest + (bezpiecznik lub przewodzik, ewentualnie styk). Jak będziesz miał + to drugi pin to "-" i on pewnie nie dostarcza masy do żarówki. Z minusem jest o tyle prosto, że możesz pociągnąć z każdego miejsca w samochodzie, bo lepiej pociągnąć nowy przewodzik niż szukać przerwy w starym (chyba że wolisz 100% oryginał), tylko dla bezpieczeństwa zaizoluj stary przewodzik (żeby się gdzieś nie zwarł, trzeba dmuchać na zimne, nawet jak nie dostarcza "-"). Pamiętaj, żeby przed pomiarem włączyć odpowiednie guziczki w aucie, żeby poszło napięcie na kostkę z tą żarówką (czyli: jakbyś mierzył pozycje to włączasz pozycje i idziesz mierzyć, tylko włączasz tą diodkę). Najlepiej jakbyś jakieś zdjęcia porobił kostek lub chociaż tej diody w lampie (choć ta dioda mało by mi powiedziała). W kości może być więcej styków, zrób zdjęcie, zobaczymy.
kuba9316 napisał(a):tzn dioda dzialala do momentu zwarcia .

Czyli teraz dioda nie działa?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

23 Paź 2012, 17:38

Tak . teraz dioda nie dziala . ;/
Niestety nie posiadam tego typu miernikow . Powiedz , czy moglbym sprawdzic napiecie w tym przewodzie zwykla probowka ? i czy np jezeli bezpiecznik jest spalony to czy napiecie bedzie w tym przewodzie ?
kuba9316
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: golf III
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

23 Paź 2012, 18:41

Nie będzie napięcia jak spali się bezpiecznik. Będzie masa (-), chyba, że przewód jest uszkodzony to jej nie będzie. Czy próbówką się da to szczerze powiem, że nie wiem, spróbuj. Powinno się dać. Daj próbówkę na + akumulatora i szukaj ujemnego bieguna. Zrób zdjęcie tej kostki i diodki bo na prawdę nie wiem o co chodzi.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Outlander - 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
    Outlander - nowy crossover Mitsubishi Motors, który zadebiutował w Europie kilka tygodni temu, został poddany nowej serii testów zderzeniowych, organizowanych przez instytut Euro NCAP. Samochód uzyskał ...
    BMW xActivity 2003
    BMW xActivity, ten koncepcyjny SAV demonstruje połączenie w konstrukcji jednego pojazdu sportowej dynamiki jezdnej oraz przyjemności z podróżowania z otwartym dachem. BMW xActivity, zaprojektowane jako "kabriolet o ...

24 Paź 2012, 10:13

Problem zostal rozwiazany , wywalony byl bezpiecznik i zaizolowalem przewody wychodzace z kostki zeby zapobiec ponownemu zwarciu , mimo wszystko dzieki kamil za wskazowki i pomoc .
Teraz mam nauczke ze warto sprawdzac najpierw od najprostszych rzeczy a nie od razu robic z tego nie wiadomo co hehee
kuba9316
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: golf III
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback