Golf III - Dziwne buczenie z tyłu - opony czy łożyska?

08 Lip 2013, 19:16

witam jak jade to juz od 20-30km/h slychac dosyc glosne buczenie z tylu. bardzo utrudnia jazde

geometria i zbieznosc jest ok na sto procent.

opony mam dosyc zuzyte, moze to byc przyczyna? czy bardziej lozyska? jak tak to ile lozysk trzeba kupic aby wymienic dwie strony z tylu?

a moze to jest amortyzator tylni ktory ma 50% zuzycia?
terrabith
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: BRAK
  • 08 Lip 2013, 19:45

    Po podniesieniu tyłu i zabujaniu kołami wszelkie nienaturalne odgłosy mogą świadczyć o konieczności wymiany łożysk . Jeśli tak to masz tam po dwa łożyska stożkowe na stronę (małe i większe) do kompletu dochodzi uszczelniacz piasty , nowa nakrętka , zawleczka i koronka. Po wymianie właściwe i umiejętne dokręcenie nakrętki zapewni długowieczność nowych łożysk.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    08 Lip 2013, 20:06

    Kod: Zaznacz wszystko
    [Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    takie cos to jest? i ile takich zestawow potrzebuje ? 4 :shock: ?
    terrabith
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Auto: BRAK

    08 Lip 2013, 20:28

    terrabith napisał(a):takie cos to jest? i ile takich zestawow potrzebuje ? 4 :shock: ?


    Bez przesady...........potrzebujesz takich zestawów co najwyżej 2 szt. Koła tylne są dwa. Do przodu są inne łożyska.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    08 Lip 2013, 20:55

    ale ktos mi powiedzial ze na kazde kolo tylnie 2 lozyska wchodza?

    czyli nieprawda. potrzebuje po jednym lozysku czyli jednym komplecie na jedno kolo tak? :)
    terrabith
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Auto: BRAK

    08 Lip 2013, 21:16

    terrabith napisał(a):ale ktos mi powiedzial ze na kazde kolo tylnie 2 lozyska wchodza?


    Zgadza się .....Zestaw na jedno koło je zawiera. Na sztuki raczej ciężko kupić. Czytaj ze zrozumieniem to co Ci napisałem wcześniej i popatrz dokładniej to co jest na aukcji , tej której przytoczyłeś link.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW X Coupé 2001
      BMW X Coupé to źródło kreatywnej inspiracji oraz zapowiedź kierunku stylistycznego, który obierze BMW w XXI wieku. Poprzez scalenie elementów coupé oraz auta typu cross-country, koncept ...
      Volkswagen Golf Alltrack (2015)
      Volkswagen przedstawił nam nowy model Golfa w opcji terenowej, z dopiskiem Alltrack. Po wypuszczeniu na rynek Passata Alltrack, inżynierowie Volkswagena postanowili dalej iść w tym kierunku. Nowy Golf, wyglądający jak wyżej ...

    08 Lip 2013, 21:46

    dobrze bede na nastepny raz uwazal :)

    mam jeszcze jedno pytanko do Ciebie Bonifacy

    dowiedzialem sie ze po wymianie lozysk trzeba sprawdzic stan biezni tylnej? co to znaczy?

    zbieznosc na przod to wiem ale z tym sie spotykam pierwszy raz :shock:
    terrabith
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Auto: BRAK

    08 Lip 2013, 22:15

    terrabith napisał(a):dowiedzialem sie ze po wymianie lozysk trzeba sprawdzic stan biezni tylnej? co to znaczy?

    Pierwszy raz o tym słyszę :shock: Może chodzi o sprawdzenie stanu czopów łożysk ? Może chodzi o sprawdzenie geometrii tylnej osi ? Jeśli to drugie to nie ma możliwości regulacji . Jest żle to wymienia się tylną belkę , ale w przypadku jeśli tnie opony. Zazwyczaj po wymianie tylnych łożysk się jeżdzi i nic dodatkowego nie robi.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4826
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    16 Lip 2013, 13:20

    W tym wypadku chodzi o sprawdzenie geometrii kół, ustawienie zbieżności. Zawsze powinno się to robić również po wymianie opon czy nawet wahaczy.
    Turbopama
    Początkujący
     
    Posty: 218
    Prawo jazdy: 10 03 1996
    Auto: BMW M3