Golf III nie równo pracuje silnik i bierze olej. Przyczyna?

11 Maj 2014, 15:50

Kupiłam golfa III 1.6, silnik pracuje NIE równo na gazie i benzynie.
a także zbiera olej. Co może być przyczyną i jakie mogą być tego koszty?
Same części, nie licząc robocizny. :) Te tańsze oczywiście...
Kompresje sprawdzaliśmy i jest następująca 12,12,8ipół,10.
Vw Golf III - piękno tkwi w prostocie
Sonia
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 15 10 1995
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.4sx 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

12 Maj 2014, 12:13

Witamy. Kompresja na poziomie 8.5 to trochę za mało. W takim przypadku dobrze zrobić tzw. próbę olejową próbując uszczelnić pierścienie tłokowe lub wykonać ciśnieniowy test cylindrów.
Jeśli kompresja nie ulegnie poprawie to najpewniej trzeba będzie zdemontować głowicę i sprawdzić jej szczelność. Dalsze kroki to sprawdzenie tłoków.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

12 Maj 2014, 12:52

Sonia napisał(a):Kupiłam golfa III 1.6, silnik pracuje NIE równo na gazie i benzynie.
a także zbiera olej. Co może być przyczyną i jakie mogą być tego koszty?
Same części, nie licząc robocizny. Te tańsze oczywiście...
Kompresje sprawdzaliśmy i jest następująca 12,12,8ipół,10.
przyczyna jest jedna. kupilas zlom do 1800zl. gratuluje :D pokaz jak to cudo wyglada ;)
dominik89
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 320
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Liverpool
Auto: bmw
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

12 Maj 2014, 18:16

Na dwóch cylindrach ciśnienie jest ok(po 12 bar) a na dwóch za małe. Stąd nierówna praca silnika i pobieranie oleju. Tak jak AutoConrad wspomniał trzeba wykonać próbę olejową by sprawdzić czy to głowica do roboty czy dół silnika. Jeżeli wyjdzie głowica to jeszcze można się bawić. Koszt zaleźny od zakładu. Pewno coś koło 700 do 1000 może dojść. Jeżeli do remontu będzie dół silnika(pierscienie, tłoki, cylindry itp) to wg mnie szkoda zachodu. Wtedy chyba lepiej poszukać silnika i zamienić. Ale to też tanio nie wyjdzie. Jak by wyszło, że do wymiany jakieś uszczelniacze zaworowe to bym to zrobił. A jak coś grubszego to chyba lepiej się nie bawić. Bo pewno samochód nie wiele warty.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Maj 2014, 21:06

Dziękuje za konkretne odpowiedzi :)
Pozdrawiam
Vw Golf III - piękno tkwi w prostocie
Sonia
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 15 10 1995
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.4sx 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

16 Maj 2014, 21:39

Należy wymienić uszczelniacze na zaworach. Uszczelniacze - 30 zl (wszystkie). z robocizną 500 zł
bodek321
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: BMW E36
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Wyposażenie i BMW ConnectedDrive w BMW ActiveHybrid 3
    Wysokiej jakości wyposażenie standardowe, z dwustrefową automatyczną klimatyzacją działającą także przy wyłączonym silniku oraz opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional. Liczne, ekskluzywne systemy wspomagania kierowcy ...

17 Maj 2014, 13:31

bodek321 napisał(a):Należy wymienić uszczelniacze na zaworach.

Uszczelniacze to raczej będzie za mało bo nie wiadomo w jakim stanie są prowadnice,zawory czy pierścienie.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Maj 2014, 08:43

Tanią alternatywą może być wymiana całego silnika.
Silnik 1.6 VW z Golfa III kosztuje 300-500 PLN i jest powszechnie dostępny.
Wymiana jest łatwa, trwa około 3-5 godzin i zrobi ją każdy mechanik.

Kwestia znalezienia dobrego silnika :yes:
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984